Klipsch vs dali ????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch vs dali ????

Hei...

Jeg har planer om å skaffe meg et par Dali Mentor 8 og en Yamaha RX-V3900 som forsterker. Jeg har hørt en del på disse sammen med Denon 4308 og en god 12" sub og jeg synnes dette spillte rått.

Etter å ha lest en del her inne ser jeg det er mange som anbefaler Klipsch høytalere sammen med samme Yamaha forsterker. Det har hvert masse intr lesning, men det er ikke mulig å kunne få høre på klipschene noen sted. Har ringt rundt til div forhandlere i nærområdet og ingen har flere klipsch (rf-82 og rf-83) på lager.

Jeg bruker anlegget ca 50/50 på film og musikk og jeg hører på alt fra dårlig listepopp på mp3 til hard rock. Når det gjelder volum så alt ifra rolig musikk ifra radio til et heftig narscspiel med gutta..

Er det noen her som har hørt på begge disse høytalerne og kan komme med noen inspill. Gjerne også om det finnes bedre alternativer til Yamahaen? Jeg kan jo nevne at jeg ettterhvert også skal kombinere med 1 eller 2 stk subèr....

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnsim
    Hei...

Jeg har planer om å skaffe meg et par Dali Mentor 8 og en Yamaha RX-V3900 som forsterker. Jeg har hørt en del på disse sammen med Denon 4308 og en god 12" sub og jeg synnes dette spillte rått.

Etter å ha lest en del her inne ser jeg det er mange som anbefaler Klipsch høytalere sammen med samme Yamaha forsterker. Det har hvert masse intr lesning, men det er ikke mulig å kunne få høre på klipschene noen sted. Har ringt rundt til div forhandlere i nærområdet og ingen har flere klipsch (rf-82 og rf-83) på lager.

Jeg bruker anlegget ca 50/50 på film og musikk og jeg hører på alt fra dårlig listepopp på mp3 til hard rock. Når det gjelder volum så alt ifra rolig musikk ifra radio til et heftig narscspiel med gutta..

Er det noen her som har hørt på begge disse høytalerne og kan komme med noen inspill. Gjerne også om det finnes bedre alternativer til Yamahaen? Jeg kan jo nevne at jeg ettterhvert også skal kombinere med 1 eller 2 stk subèr....
    Hvis du skal få ut potensialet av Mentor8 bør du kjøpe et sluttrinn til Yamaha forsterkeren. Når det kommer til musikk så er Mentor8 flere hakk over lydmessig. Ikke noe galt med RF-82, men litt feil å sammenligne disse HT mot hverandre.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt Daniel, dette blir som epler og bananer :-D Liker du Klipschlyden til musikk så tror jeg Dali blir tamt i forhold ( men det er nå meg da :-D )

Newcomer mag77 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å stjele en tråd her, men slenger meg på denne. På jakt etter noenlunde det samme, og det veier mellom Dali, B&W og Klipsch. Musikk er viktig for meg og.
    Hvis jeg har forstått riktig så er Klipsch (RF-82 RF-83) mere beregnet på film?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt feil , med riktig forsterker ex. Parasound eller en rørsak er det bare gøy med Klipsch til musikk, men det spiller ikke Hifi sånn som Dali Mentor eller B&W.
    Det går an å få skikkelig liv i et par RF 82 med en liten rørforsterker :-D
    Men til spm. Liker du lyden i det du hører vil det sannsynligvis gjøre nytten til både film og musikk

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnsim
    Hei...

Med en klipsch høytaler som passer din romstørrelse og riktig rør forsterker så spiller klipsch skjorta av dali og da snakker jeg ikke bare om og spille høyt

Newcomer mag77 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Helt feil , med riktig forsterker ex. Parasound eller en rørsak er det bare gøy med Klipsch til musikk, men det spiller ikke Hifi sånn som Dali Mentor eller B&W.
    Det går an å få skikkelig liv i et par RF 82 med en liten rørforsterker :-D
    Men til spm. Liker du lyden i det du hører vil det sannsynligvis gjøre nytten til både film og musikk
    Ok Takker for svar. Bare synd det er så vanskelig å få hørt på disse i butikkene her i Bergen. Jeg har lest mye bra om Klipsch, men spesiellt innenfor hjemmekino.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Med en klipsch høytaler som passer din romstørrelse og riktig rør forsterker så spiller klipsch skjorta av dali og da snakker jeg ikke bare om og spille høyt
    Mener du at Klipsch kommer til å spille vakrere enn Dali Mentor 8? o_O.. Har du drukket? Med riktig forsterker til Dali'ene så får du nok noe varmere og finere lyd enn med Klipsch. Har hørt Mentor 6 på Hifiklubben og RF-63 på tonart. Det var lett å høre hvem som spilte finest og hvem som spilte med mest punch for å si det sånn.

Mest FUN-faktor får du nok med Klipsch tho
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Korrekt Daniel, dette blir som epler og bananer :-D Liker du Klipschlyden til musikk så tror jeg Dali blir tamt i forhold ( men det er nå meg da :-D )
    Vil vel påstå at Mentor 8 er en bedre HT lydmessig kontra RF-82. Men som sagt er jo det en smaksak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Mener du at Klipsch kommer til å spille vakrere enn Dali Mentor 8? o_O.. Har du drukket? Med riktig forsterker til Dali'ene så får du nok noe varmere og finere lyd enn med Klipsch. Har hørt Mentor 6 på Hifiklubben og RF-63 på tonart. Det var lett å høre hvem som spilte finest og hvem som spilte med mest punch for å si det sånn.

Mest FUN-faktor får du nok med Klipsch tho
    Vil si meg enig her. Er jo meget feil å sammenligne disse to. RF-82 er mer i klasse med Dali Ikon spør du meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt Mentor 8 kontra RF-82?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal tenke godt over hva du kommer til å ha mest nytte av. Klipsch´ene har jo en utrolig dynamikk og punch som det holder, men trenger tweaking og matching av komponenter for å ikke låte for skarp. De spiller jo som kjent meget høyt, hvis det skulle være av interesse 8)
    Det er liten tvil om at dette er en kinosjef, men godt kan brukes til musikk gitt korrekt matching og lytteren er komfortabel med klangen-karakteren.

Som det allerede er nevnt, så er Mentor i en annen klasse og jeg mener de trekker det lengste strået som en bedre allround høyttaler. Dog trenger de nok mer krefter enn hva den receiveren kan levere. Men heldigvis (for noen av oss) slipper du å tenke på rørforsterkeri ihvertfall.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har du hørt Mentor 8 kontra RF-82?
    Snakker om klipsch jeg,tenket da spesielt på rf83 og la scala.med riktig rør så spiller det varmt,lyst,dynamisk,fast bass alt etter hva du mater de med-
    de elsker jazz,klasisk,pop,rock,symphony etc etc lukker du øynene så er du i samme rom som artisten og det klarer du ikke med dali uansett og nei jeg har ikke drukket

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyttet til både RF-82/83 og jeg mener Mentor 8 er bedre!

Fordelen med Mentor 8 er jo at den kan spille pent og fint på musikk, men også være helt totalt villmann på film. 8)

Men dynamikken er kanskje et hakk vassere på RF-83.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om klipsch jeg,tenket da spesielt på rf83 og la scala.med riktig rør så spiller det varmt,lyst,dynamisk,fast bass alt etter hva du mater de med-
    de elsker jazz,klasisk,pop,rock,symphony etc etc lukker du øynene så er du i samme rom som artisten og det klarer du ikke med dali uansett og nei jeg har ikke drukket
    Klarer ikke med dali uansett?

Har du noen gang hørt mentor 8?
    Hvilket rom syntes du mentoren plasserer artisten i?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det to fundementalt forskjellige lydfilofosier opp mot værandre. Dali mot klipsch.
    Dali Mentor er kvalitets høytalere med aspirasjoner mot hifi og higend. Klipsch er mer morro høytalere med mye dynamikk. Å så kommer det ann på vilken serie du snakker om. Billig klipsch kan ikke sammenglignes med dyre og ekslusive Mentorer. Da må man finne dyre klipsch å sammenligne med som Klipsch RF-83 Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Da snakker vi om å sammenligne. Husk at Mentor er mer tilgivende i forhold til vilken elektronikk du vil parre dem med. Klipsch i denne størrelses ordenen krever mye kraft for å yte godt.

Men det er jo hva jeg har lest meg til og tror. Mentor elsker jo jeg, så ikke ta meg for alvorlig.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo 4 par med RF-82 for et par Mentor8, man burde da kunne konkludere med at Mentor8 har noen fordeler? Ja, jeg vet at det er annet enn bare pris som har noe å si.

Klipsch trenger strengt tatt ikke mye kraft, dem er veldig følsomme og lettdrevne, ikke spesielt strømkrevende heller, men det som stemmer er Klipsch yter linjært med mengde kraft, jo mer du gir dem dess mer moro blir det.
    Klipsch RF er for moro, Dali Mentor vinkler inn mot et annet marked.
    Forøvrig er Yamaha vedtatt som god kilde for Klipsch RF.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei vel. Ikke har jeg skrevet at du har drukket, men begynner å lure. Sier ikke det fordi jeg har Dali selv.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muzik-magasinet i bergen skal vel ha klipsch inne, både Palladium og RF-83

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nei vel. Ikke har jeg skrevet at du har drukket, men begynner å lure. Sier ikke det fordi jeg har Dali selv.
    ta la scala som eksempel,de spiller musikk slik musikk høres ut som i virkeligheten/live) de tar ikke bort eller trekker ifra,de spiller all musik med letthet men når jeg snkker klipsch så snakker jeg rør og kun rør

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •