Bowers & wilkins lcr 600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bowers & wilkins lcr 600

Heisann!

eit lite spørsmål:

Tåler bowers & wilkins LCR600 center høytaller ein tv oppå seg ( pioneer pdp lx5090 ca 35kg) ???

Har kun 2 plasseringsmuligheter av denne center pga vindu bak.... Den eine er tv oppå center eller center bak tven ( vil da bli ein klaring på ca 8-10 cm mellom tv og høytaller)

Mvh Geir Tore Myrlid

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å holde seg til èn post når man først skal spørre om noe.

Tror ikke HT har noen fare, men tror det er verre med tv'en som blir stående på et underlag som vibrerer ved filmseing. Ikke helt gunstig vil jeg tro.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en svær crt-tv oppå en B&W CC6 og det gikk helt fint. Tviler også på at den senteren din klarer å skape vibrasjoner som kan skade tv-en.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde min Sont 40w4000 oppå en lcr600 i ca et halvt år, det gikk veldig fint det. Fikk dog ny stereobenk nylig, og kan nå ha den i hylla under. Kan ikke si jeg merket noe til vibrasjoner i tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke et veggstativ til tven eller en hylle til centerhøytaler? Det finnes jo nok av hylleløsninger som kan tilpasses det meste...

Det må da være mer gunstig enn å ripe opp høytaleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme center og samme problem med vindu bak. Den tåler det helt fint, og om du er redd for riper, er det jo bare å ha et lag med filt e.l mellom center og tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar og prøver med plasmaen oppå center.....

Takker for mange svar :-D

Har ikkje mulighet for veggfeste eller hylle (vinduet er nesten helt opp til taket,og gardinstang,osv.... Gammel leilighet. sukk )

Sendte mail til soundgarden og hifiklubben om dette og fikk følgende svar:

Soundgarden avd bergen meinte dette skulle gå greit om det var ein vanlig center,men anbefalte at eg rådførte meg med HF,da soundgarden ikkje selger B&W....

Hifiklubben avd Oslo mente dette gjekk helt fint og at det å sette tv oppå centeren var relativt vanlig.Kabinettet var solid bygget.Dei anbefalte ikkje å ha center bak,da lyden ville bli "ullen" og mørk....

Hifiklubben avd Bergen anbefalte IKKJE dette.Ikkje det at det ikkje ville gå bra.Men dei ville ikkje ha skylden visst noe gikk galt.

Hifiklubben kundeservice online mente ingen av løsningene var ideele.Men skulle dei først ha valgt,så ville dei valgt tv oppå centeren...

Så da prøver eg tven oppå center..... Skulle tven "vibrere" bort og falle ned og knuse som eit egg,så får det heller bli radio og "p1" grøss:-? noen år framover.... Hehe...

Noen som har noen sikkerhetsråd? sklimatte,vaier,kjetting ( hehe )osv????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nærmere titt fra svar HF og sound

svaret fra soundgarden: Hei!

Hvis det er en vanlig senter, så skal vel det stort sett gå greit. Det er jo som regel en solid kasse med innvendig avstivning. Men for sikkerhets skyld, så kan du jo høre med Hi-Fi Klubben. Vi har en del møbler med god plass som du evt kan komme innom og ta en nærmere titt på…

Svar fra HF oslo:Hei!

Kabinettet er solid bygget, så det går helt fint! Det er relativt vanlig å plassere TV-en oppå centeren. Hvis du plasserer centeren bak TV-en, vil du nok oppleve at lyden blir litt mørk og "ullen" på grunn av at det står noe i veien, så jeg vil anbefale TV-en på toppen i alle fall. Bare ta kontakt hvis det skulle vøre noe mer!

Svar fra Hf Online kundeservice: Det er klart at ingen av disse løsningene er ideelle, men hvis du ført må velge én av de hadde jeg nok anbefalt deg å sette tv'n oppå. I og med at all dialog i film skjer gjennom senter er det lite gunstig å ha den bak tv. Da mister du nok mye av lyden. Som sagt er ikke dette ideelt, men jeg ville nok gått for det hvis du må velge én.

Svar fra HF Bergen: Hei,

Kan nok ikke anbefale å plassere tv oppå senteren. Ikke det at det ikke vil gå bra, men vi vil ikke ha skylden hvis noe skjærer seg!

Tryggest er nok å ha den bak apparatet.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett en mynt på høykant og spill fullguffe, du vil fort merke at det ikke er mye vibrasjoner i en senter iforhold til frontene(jeg har CV på sidene vell og merkehehe)...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •