Bytte til XTZ-pakke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte til XTZ-pakke?

Jeg har idag PS3 og H/K AVR 255. System Audio 99 fronthøytalere med SA 100 sub og Klipsch center og bakhøytalere.

Sub må nok skiftes da 3 elementer i denne er gåen og det blir nok dyrt å skifte disse.

Jeg vurderer å kjøpe ny sub, eller rett og slett skifte alle høytalere.
    Har lest mye positivt om XTZ og ser for meg denne pakka:

XTZ 99 93-pakke 5.2

Vil dette passe med til min forsterker? Er det like greit å beholde det jeg har og kjøpe kun ny Sub? Noen erfaringer med denne pakka evt andre alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått et tilbud på kr. 5200,- for Velodyne CHT-12Q. Noen som kjenner til denne? Bra til film og musikk, kanskje med hovedvekt på musikk?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz systemet passer veldig bra til XTZ, men om det blir en lydoppgradering blir umuligt for meg å svare på, lyd er relativt vet du Jeg ville tippe det blir bedre med XTZ, Klipsch er jo ikke nett beste kompis med H/K når det hjelder match, og det høres litt spesielt å matche SA og Klipsch

Jeg ville faktisk byttet ut Forsterkeren og SA til En Yamaha forsterker og Klipsch fronter. Men er du ute etter "fin" lyden, ville jeg nok gått for XTZ.

På sub fronten ville jeg sjekket ut SVS fra lsound.no, ikke misforstå nå. Velodyne er en veldig god sub, men det er helst i den høyere prisklassen velodyne kommer til sin rett

Link til SVS: L-Sound - SVS PB12-NSD og denne kommer snart, skal ha en pris på mellom 5 og 6000kr: L-Sound - SVS PC12-NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Å bytte forsterker blir nok uaktuelt ettersom den jeg har er kun 2 uker gammel
    Det er nok godt mulig at Klipsh høytalere ikke passer helt til SA, så det kan jeg jo godt bytte. Men jeg liker egentlig min centerøytaler.
    Jeg ser for meg at det er et klart fordel for meg at Velodyne har romkorreksjon ettersom stua er litt "vanskelig" med åpne løsninger osv.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris
    Takker for svar.

Å bytte forsterker blir nok uaktuelt ettersom den jeg har er kun 2 uker gammel
    Det er nok godt mulig at Klipsh høytalere ikke passer helt til SA, så det kan jeg jo godt bytte. Men jeg liker egentlig min centerøytaler.
    Jeg ser for meg at det er et klart fordel for meg at Velodyne har romkorreksjon ettersom stua er litt "vanskelig" med åpne løsninger osv.
    SVSen bør stillest godt inn,så vist du ikke har tolmodighet til det er nok velodynen det beste valget ja....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er iallefall et anlegg som gir mye for pengene: http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=21 Det er flere på forumet som har dem å skryter veldig over dem. Å designet er jo RÅTT til prisen! Men frontene trenger mye effekt, tungdrevne selv med en følsomhet på 90db...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har omsider lest igjennom store deler av den som smått fasinerende YH-tråden og er litt giret på dette men jeg vil nok ikke få Gaupa med på så store høytalere. Kanskje tvilsomt om min HK AVR 255 klarer å drive disse også...?

Spørs om jeg kanskje bestiller SVS SB12-pluss. Virker som en bra sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt SVS SB12-pluss samt en Radio Shack. Gleder meg til å få testet denne

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Du har fått deg en skikkelig sub nå vil jeg tro. Brutter har SA1750 og har lyst på en subwoofer for litt mer trykk, jeg tenkte kanskje SB12-pluss var noe for han.
    Du får komme med tilbakemeldinger om resultatet her. Håper du blir fornøyd!

Lenge siden jeg har handlet noe av-utstyr selv, kjenner abstinesene seriøst nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Skal gi noen tilbakemeldinger her inne. Tror jeg får den levert på tirsdagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Gratulerer! Du har fått deg en skikkelig sub nå vil jeg tro. Brutter har SA1750 og har lyst på en subwoofer for litt mer trykk, jeg tenkte kanskje SB12-pluss var noe for han.
    Du får komme med tilbakemeldinger om resultatet her. Håper du blir fornøyd!

Lenge siden jeg har handlet noe av-utstyr selv, kjenner abstinesene seriøst nå.
    Ang tilbakemldinger. Se min tråd om innstillinger av Sub.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •