Subbwoofer: Velodyne vs. Svs - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 95 av 95
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes det er unødvendig å polarisere debatten. Uttalelser som at svs er bare bulder og bråk er like useriøst som å si at velodyne spiller bare midbass. Slike uttalelser er useriøse, lite nyanserte og gir ikke personen som skal ta et valg fornuftig balansert informasjon. I tillegg skaper det skyttergravkrig.

Jeg har selv SVS men innrømmer uten problemer at de mangler litt trøkk og snert oppover i frekvens. Dette er noe som har blitt forbedret i det siste etter finjustering av fase og EQ. Videre kunne jeg prioritert å redusere nivået under 30 hz for å få inntrykk av mer snert og midbass, men jeg foretrekker å ikke fjerne noe av denne moroa Kan være jeg forsøker en gang he he. Til opplysning har jeg en økning fra 80hz ned til 16hz på 16db.

Tatt i betraktning at det er alle slags mennesker på et forum som dette hvor noen nyter musikkens indre sjel via fuglekasser, mens andre gjør sitt beste for å miste hørselen med Ramstein er det ikke rart det er forskjellige prioriteringer...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg synes det er unødvendig å polarisere debatten. Uttalelser som at svs er bare bulder og bråk er like useriøst som å si at velodyne spiller bare midbass. Slike uttalelser er useriøse, lite nyanserte og gir ikke personen som skal ta et valg fornuftig balansert informasjon.
    Har ikke lest igjennom alle innleggene med lupe, men kan ikke si jeg har fått med meg at noen hevder SVS bare er bulder og bråk?

Tatt i betraktning at det er alle slags mennesker på et forum som dette hvor noen nyter musikkens indre sjel via fuglekasser, mens andre gjør sitt beste for å miste hørselen med Ramstein er det ikke rart det er forskjellige prioriteringer...
    Nå snakker vi vel uansett om subwoofere som er utmerket kapable til å spille Ramstein på relativt voksne lydmessige nivå, men at folk har forskjellige prioriteringer er vel hevdet over enhver tvil.

Derfor passer det også dårlige med uttalelser om at enkelte merker/konstruksjoner er best på alt, slik man ofte får inntrykket av i slike diskusjoner.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiSmurfen
    Hei, jeg ska til å kjøpe inn ein hjemmekino subwoofer til prisklassen 5-6000.-
    har lest og surfet på nettet, klikket meg gjennom mangen sider her på AVforum

menne det jeg har kommet fram til er Velodyne CHT-12Q
    Subwoofer | Høyttalere | Soundgarden

eller ein SVS PB12-NSD
    L-Sound - SVS PB12-NSD

Så om dere kunne tipset meg om ka jeg burde prøve meg på så e jeg evig takknemlig og om dere kunne begrunnet svaret deres, hadde det vore toppers

tar gjerne i mot tips om andre subber og
    Jeg har fulgt med i denne tråden og tviler på at får det konkrete svaret du ønsker da meningene er delte og at flertallet har svs og elsker dem, inkludert meg

Når det er sagt så har Lsound en god angrerett på 45 dager og servicen derfra er upåklagelig. dem hjelper deg med veiledning anngåenede plassering og innstilling slik at du oppnår ett godt resultat. Funker det ikke for deg så er det bare å sende den tilbake og eventuelt kjøpe Velodyne hos soundgarden og du vil da får det svaret du ønsker.....
    Kjenner ikke til soundgarden så jeg vet ikke hvordan mulighet for hjemlån er der!

Good Luck....

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er unødvendig å polarisere debatten. Uttalelser som at svs er bare bulder og bråk er like useriøst som å si at velodyne spiller bare midbass. Slike uttalelser er useriøse, lite nyanserte og gir ikke personen som skal ta et valg fornuftig balansert informasjon. I tillegg skaper det skyttergravkrig.

Jeg har selv SVS men innrømmer uten problemer at de mangler litt trøkk og snert oppover i frekvens. Dette er noe som har blitt forbedret i det siste etter finjustering av fase og EQ. Videre kunne jeg prioritert å redusere nivået under 30 hz for å få inntrykk av mer snert og midbass, men jeg foretrekker å ikke fjerne noe av denne moroa Kan være jeg forsøker en gang he he. Til opplysning har jeg en økning fra 80hz ned til 16hz på 16db.

er vell meg du sikter til her var på ingen måte meningen og fornærme noen, den kommentaren du sikter til ble skrevet litt for fort og litt for lite gjennomtenkt. jeg skrev at svs er bulder og bråk, skulle nok skrevet svs er mer bulder og bråk, enn det velodyne er. igjen må bare beklage for de som missforstod hva jeg mente. har også sagt at til sitt bruk så er svs definitivt mye bedre enn det velodyne er...

jeg er bare skikkelig lei av at uansett så fort sub blir nevnt, så kommer anbefalingene om svs ramlende, uansett hva brukeren har av ønsker og hva han/hun skal bruke subben til, enten det er musikk eller film eller begge deler. nå er det jo spesielt velodyne vs svs som blir diskutert ikke rart grunnet tittelen på denne tråden, men det er faktisk svært mange forskjellige subber der ute i verden i mange prisklasser, som jeg er ganske sikker på at i mange tilfeller hadde vært bedre for den som spør om råd.
    har jo også sett her at mange har kjøpt svs kun etter råd fra andre, og ikke hørt og testet selv, og sier at de er etter å ha testet denne subben er veldig fornøyd. nå hadde jeg for noen år siden en sub i hjemmelaget kasse, og element som en gang i tiden kostet 200kr. var svært fornøyd med den, men det kom jo da kun av at jeg ikke viste bedre, og hadde hørt stort annet. for all del, er det jo konge at folk kjøper svs uten og ha hørt dem, og er fornøyd. men de kunne jo fort ha kjøpt andre subber og blitt mye mer fornøyd.

som du også sier så er dette faktisk et forum med folk med mange forskjellige meninger, og hvilken type musikk folk liker, og da mener jeg at det er helt feil at folk skal trekke frem svs i absolutt alle sub tråder, omtrent uten unntak i det hele tatt....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det blir for mye SVS propaganda til tider goldeneagle! Det var litt av poenget jeg prøvde å få frem med innlegget mitt, at uansett hva du selv eier og liker går det ann å prøve å være litt objektiv, og ikke skrike opp om at det en selv liker best er best for alle. Et lite spark altså til "fanatikerene" i alle leire

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de er like fanatiske på begge sider, og skaper balanse og harmoni...

...og så kan de med SVS,fryde seg, siden de gjorde det beste kjøpet...
    (Jeg øver meg på og bli en svs-fanatiker,for jeg venter på mars mnd:twisted: )

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det har blitt litt bedre i det siste. Ikke bare ensidig SVS fanatikere. Mye bra subbere der ute. Angrer ikke på at jeg valgte Velodyne, men tar gjerne imot en SVS i tillegg hvis noen har en til overs

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    (Jeg øver meg på og bli en svs-fanatiker,for jeg venter på mars mnd:twisted: )
    Vi er flere som venter:wink:

Hvilken modell er det du skal ha?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sier jeg dette i diskuterbar edruelighet!

Kan du ikke bare prøve denne her SVS subbern da siden det er returrett som er fantiastisk?! Prøve en Velodyne også så blir det dritbra! og den du synes låter drit kaster du til ******* på sjøen! (tilbakers til burtiikken altså!)

[Edit] Syntes det blei for teit å skrive navn fyst!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fankern har det blitt innebygd sensur her også nå eller!?! *******! ****!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Vi er flere som venter:wink:

Hvilken modell er det du skal ha?
    Jeg kommer vel til og gå for PC12-NSD. Da legger jeg vel ut like mye penger som de andre 5 høytalerene mine, og det får være nok!

Av "boksene" har jeg kun plass til PB10-NSD og SB12-Plus.
    PB10 har jeg hørt og den syntes jeg var skikkelig fin og høre på. Men det er så lite "pengehopp" til de andre valgene. Og kanskje får jeg engang bruk for litt flere innganger og instillinger osv.
    SB12-pluss fristet siden jeg også liker og guffe musikk men jeg hører fra andre at den ikke når opp i konkurranse med de andre SVSène når det gjelder film. Velodyne CHT-12Q kunne vel vært en fin utfordrer til SB12-Pluss.

Tårnene skal vissnok være litt enklere og integrere i eksitrende annlegg.

Og som BoGGis sier i all edruelighet, midt på fredagsnatten, er at en kunne jo bestilt med en gang, men som du og jeg vet må vi jo vente på de nye SVSène som kommer i mars.8)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer vel til og gå for PC12-NSD. Da legger jeg vel ut like mye penger som de andre 5 høytalerene mine, og det får være nok!

Av "boksene" har jeg kun plass til PB10-NSD og SB12-Plus.
    PB10 har jeg hørt og den syntes jeg var skikkelig fin og høre på. Men det er så lite "pengehopp" til de andre valgene. Og kanskje får jeg engang bruk for litt flere innganger og instillinger osv.
    SB12-pluss fristet siden jeg også liker og guffe musikk men jeg hører fra andre at den ikke når opp i konkurranse med de andre SVSène når det gjelder film. Velodyne CHT-12Q kunne vel vært en fin utfordrer til SB12-Pluss.

Tårnene skal vissnok være litt enklere og integrere i eksitrende annlegg.

Og som BoGGis sier i all edruelighet, midt på fredagsnatten, er at en kunne jo bestilt med en gang, men som du og jeg vet må vi jo vente på de nye SVSène som kommer i mars.8)
    Valget hos meg står mellom 1 stk PC12-Plus eller 2 stk PC12-NSD.

Vi får se. Håper hvert fall uansett hva jeg velger at den gravlegger Ikon Suben, hvert fall på film:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av frykt for at folk skal bli sinte og frustrerte, når jeg spør om noe dumt eller maser , så har jeg lagt inn en bestilling hos Lsound. Det ble SVS PC12-NSD, og den skal visstnok komme i slutten av mnd. Har en fra før, men den står i stua sammen med en pioneer-planke-høytaler som henger under TVèn.

Nå gleder jeg meg selvfølgelig. Og har allerede falt til ro med at jeg har gjort et ok valg som skal følge meg i noen år. Jeg skal legge inn en hilsen når jeg har fått den i hus og prøvd den.

SVS = Super Viril Subwoofer:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det jo ut til at Surrond/fyndbørsen får sine XTZ12 før Lsound får sine PC12-Pluss. "#¤"#¤"#¤"#¤ dette er vanskelig.....jeg har nemlig pianolakk på mine andre 5 høytalere.
    Mitt siste spm i denne saken er : To XTZ12 W til 8600kr m/frakt
    ELLER
    En SVS PC12-Pluss til ca 7000 m/frakt
    Hos meg fungerer det bedre med 2 stk xtz og jeg har også fronter i pianolakk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hos meg fungerer det bedre med 2 stk xtz og jeg har også fronter i pianolakk
    Tusen, tusen takk for responsen EDDDY
    Men nå "sparte" jeg i hvertfall litt penger, + gulvplass

Du er heldig som først hadde SVSèn, og så var du så misfornøyd,
    at du gikk for XTZ...

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •