Finnes det høyttalere med varm lyd? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    jeg har også lurt litt på hva som menes med disse forskjellige lyd-betegnelsene?
    Ser at den x blir "for lys eller skarp i toppen" f.eks! Men mye kan da vel justeres individuelt på forsterker? Både via equalizer og bass/diskant kontrollen! Jeg har nå gjort det på min lx 51,og justert lyden etter min smak!
    Fant jo mye mer både bass og diskant når jeg stilte på EQ,så dette må vel kunne brukes til å finstille lyden for hver enkelt smak,og høytaler! Hvertfall må det vel hjelpe en god del på vei? Eller er det "ikke lov" blandt hifi entusiaster
    Skal alt vere "urørt"?
    Det er jo også veldig mye (bra) utstyr som mangler denne muligheten...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile B&W bra? ja, men varme i lyden? Tja..

Mja.

Jeg har eid Tre-fire par eldre store og små B&W jeg ikke husker betegnelsen på, B&W DM-640 (forgjenger til 604), 600, 601, 705 og nå 804s.

Jeg kan vel ikke si meg helt enig i at B&W er varme i lyden. De har snarere en nøytral klangbalanse, og jo billigere modell du har jo mer sliter de med skarp diskant som lett blir slitsom når du spiller på litt volum. De lar seg dog som det meste annet farge av komponentene du kobler de til.

Jeg har sloss i 15 år med å få B&W til å låte varmt, og selv de tidligere 800-seriehøyttalerne var hakket skarpe i kombinasjon med enkelte produkter. B&W har fokus på mellomtone og er fantastisk til vokal, som vel er mye av grunnen til at jeg ikke har "gitt opp" underveis - Men å automatisk si at de har en varm signatur av den grunn vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Da må nok signaturen følges av en noe avrundet topp og fyldig bunn, noe jeg ikke umiddelbart forbinder med B&W.

Nå med s-modellene i 800-serien og de nyere seriene som 700 og CM-seriene har de endelig slappet litt av på diskanten uten at det har gått på bekostning av oppløsningen. Mulig dette også gjelder den nyeste 600-serien, den har jeg ikke hørt.

Oppsettet mitt heller klart mot det varme nå, men det er fordi alt annet av komponenter har en varm/mørk klangbalanse, ikke fordi høyttalerne i utgangspunktet er utpreget varme i lyden.
    --
    Thorbjørn

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •