Som mange andre her-ønsker tips/råd til nye fronter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Som mange andre her-ønsker tips/råd til nye fronter

Er ny på forumet,håper å få lært meg noe nytt i hifi/surroundverdenen,tips og råd.
    Har i dag en sony str-de 585 surroundforsterker (kanskje ikke det beste utgangspunktet,men det er det jeg har) som jeg har hatt noen år og vil sponse på noen nye fronthøyttalere. Er lite "bereist" i denne delen av verden og tar gjerne imot tips/råd om hva jeg bør se etter og ikke.
    Ser en del på film og spiller noe musikk-her går det i countrysjangeren. Har en eldre aktiv sub-så er det sagt,men er ute etter noe som det er trøkk i,fra "langt" nede på volumet og oppover,uten at det går ut over lyden,bør vel ha noe som er lettdrevet kanskje?
    Stua er rektanguler på ca 40m2 med lydavdeling i et hjørne-dette er nok ikke det mest idelle,men det er og sånn det bare er.
    Budsjettet er på rundt 5000..
    Råd mottas med takk...

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe slik du ser etter... Dynavoice M-85, Black Oak eller Dynavoice Def. DF-5, Black

Om ikke disse fenget er det et stort utvalg på surround.no...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo tiltalende ut begge to egentlig,men kunne jeg forventet meg at min nåværende forsterker kunne greid å dratt f.eks M85,og er det en god høyttaler?? Noen som har erfaringer?
    Prøvde meg en gang med proson høyttalere med to 8' som skuffet meg,der fantest det ikke noe trøkk i det hele tatt,mens resten av lydbildet var meget bra.. Ser noen har nevnt at det er samme element i
    M85 og proson,stemmer det???

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tro jeg ville gått ned til m65, m86 krever mye kraft, er nesten som at M65 blir meste laget også. Dette er høytalere som krever kraft for å spille opptimalt. Sjekk ut XTZ også, veldig bra lyd selv om du kanskje mangler det trøkket du er ute etter...

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. Jeg ville gått for Dynavoice F-6 EX Pakken med subb. Mange som mener at det ikke er noe trykk i dem. mulig det ikke var det på di gammle F-6. Det skal jeg ikke si forsikkert. Men jeg synns det er utrolig hva dette spiller bare du stiller det inn rett Angrer ikke 1 sekund på at jeg gikk for disse

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hadde en sub ved siden av ville det nok blit nok av bass.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har bestilt 2 XTZ 99 12 tommers subber i pianolakk så nå blir det 7.2 Surround hva tror du om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg mer som en amatør inne her ilag med mange som tydeligvis har god greie på lyd.
    Har etter en mye effektiv lesing her fått med meg at jeg har et dårlig utgangspunkt (les:forsterker) til nye høyttalere med litt størrelse som skal prestere godt,og siden jeg ikke har pre out heller stopper det liksom opp der. Så,da er saken der at jeg må vurdere å investere i både forsterker og høyttalere. Bør vel lese enda mer å se om jeg blir litt klokere etterhvert,for det må være surround,den trenger ikke å ha all verden av finesser,da er det viktigere at den har noe å ta i med. Så om dere har gode tips til hva jeg bør se etter og ikke er jeg takknemmelig for det.
    Frister fremdeles å prøve noe fra dynavoice,men syns M65/85 ikke har så pen finish. Bør jeg se etter noe med bassportene vendt forover-siden de må stå i et hjørne??
    Hva med dynamit 8,er dette noe??
    Andre forslag?
    Pris?? Tja,si det,et absolutt tak må være 10000,-...

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

hallo

tror nok det er lurt som du sier og kjøpe ny forsterker pluss noen høyttalere
    Swans er noe jeg absolutt ville sett på vis jeg var deg. der har mye for penga, de har også bassporter foran som er en fordel vis de blir stående tett ved en vegg. av forsterker ville jeg sett litt hva andre bruker og ambefaler for der er jeg ikke så sikker på hva som blir en god match med swans. klart når du får forsterker og det du trenger er du nok fort over budsjettet ditt.. men men budsjetter er vel til for å sprekkes??:P

ellers ville jeg ambefalt deg å sett etter brukt for du kan få mye bra for budsjette ditt vis du lete litt:-D
    jeg og en kompis satte sammen et anlegg som ble kjøpt bruk det hele endet vel på ca 6500kr å låter kjempe bra (han hadde cd spiller fra før)

mvh håken

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kraftigere brukt reciver er nok tingen for deg ja. Kan hende dine gamle ht får "nytt liv" da,og spiller bedre en aldri før. Så kan resten av budsjettet Brukes på sub. Hva har du fra før foresten?

PS: Vær forsiktig med prisene på Finn, så du ikke blir "Finndlet" (se tråd om prisene på Finn under generell chitchat)

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med 5.1 pakken til M65? der får du mye lyd for penga +++ eller M85 Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,har vært flere nye innlegg her siden sist,men siden har ikke oppdatert seg .

Jeg har i dag den nevnte sonyen,med noen lånte BAS høyttalere som har dugd sånn passelig noen år nå,har brukt dem i lag med en eldre jamo
    sw505e,det har jo fungert på et vis.
    Men nå er jeg klar for andre boller.
    Hadde jo et håp om at sonyen skulle få bli med meg videre,men etter å fått flere tips/råd og fått lest en del her så blir nok den førtidspensjonert,siden det har vært flere bomkjøp så vil jeg nå ha noe som passer til hverandre.
    Nå vurderer jeg å gå til innkjøp av M65 ex,den ble mye finere enn den gamle,og den høster jo mye god kritikk,men hvilken forsterker anbefaler "folket" der ute,bør jeg se vekk i fra receiver?
    Må nok ha en surroundforsterker.
    Kan Yamaha RX-V663 være noe til disse?
    Noen andre forslag,er veeldig lite bereist i på dette området.
    Trenger ikke å være alle mulige finesser,og helst ikke av de dyreste..
    Brukt er vel ikke noe alternaltiv i denne omgang,har lyst på nytt-om ikke noen skulle stikke hodet frem med et sabla godt tilbud.
    Takker for svar så langt,burde vel forandret topic siden det ikke er bare fronter som er aktuelt nå,men håper det går greit...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 663 er god den - hvertfall i den prisklassen! Så spørsmålet er jo hvor mye penger du vil legge i reciver? Etter hva jeg har skjønt,så blomstrer de M-65 høytalerne mer og mer til mer strøm de får Sånn er det vel med de fleste høytalere egentlig,så kjøp så kraftig reciver du har råd til, ev kan du kjøpe en billig en med pre.out for å sette på et effektrinn senere! Hva skal du bruke den mest til? Film el.musikk? Hvor mange hdmi-input har du bruk for?
    Her har du litt å sammenligne mellom Forsterker/receiver produkttester - Tester - Lyd og Bilde Lykke til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dynavoice f-6

hei har gamle typen f-6 sammens med 2 xtz10w16 og det låtter knall på min nad t744. titter selv på 663 nå om dagen men er knal ht di f-6 til prisen vel og merke, stua mi er kvadratisk i lengde og ca35kvm lyd i bøter og spann

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •