Hjelp til nytt hjemmekinoanlegg???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til nytt hjemmekinoanlegg???

Hei....

Jeg er nå i gang med å bytte ut mitt hjemmekinoanlegg. Etter å ha surfet litt rundt på nettet, besøkt noen HI-FI butikker så skjønner jeg at mye har forandret seg siden jeg kjøpte mitt anlegg for 10-12 år siden, noe som har gjordt interessen min vesentlig større.

Denne gangen har jeg bestemt meg for å dele opp innkjøpene slik at jeg kan dra på litt ekstra på hvert komponent. Og jeg kommer til å starte med en forsterker, så et sett med fronthøytalere, osv osv. Iom jeg har tenkt å bruke en del mere penger på morroa denne gang en hva jeg har gjordt tidligere, så føler jeg at jeg kunne trenge litt innput fra dere entusiaster. Ikke bare fra butikkene som (såklart) skryter sine produkter opp i skyene.
    Min erfaring sier at en kan få vel så god hjelp fra brukerne selv.

Jeg kan jo nevne at som fronthøytalere og forsterker til disse 2 så har jeg i dag Dali 909 og en NAD 216 THX med forforsterker. Jeg har center og bakhøytalere i samme klasse (husker ikke nr på dem) med en NAD 216 til disse også, pluss en Serwin-vega 15" sub.

Jeg har hvert veldig fornøyd med dette oppsettet med tanke på alderen jeg var da jeg kjøpte dette (19-20 år) og de interessene jeg hadde da. Masse trøkk, kan spille høyt og det låter greit til film.

Jeg har vel fortsatt disse interessene, men vil ha noe nytt, som spiller godt og ser bra ut i en stue.

Jeg ser for meg å bruke ca 20000 +- på forsterker og 20000-30000 på fronthøytalere (her kan jeg strekke meg litt om jeg føler det er verdt pengene)

Av forsterker som vil jeg ha siste teknologi, og har kikket på 2 typer. Denon AVR 3808-A og Denon 4308-A (jeg heller mere for den siste tror jeg iom den har trådløst nettverk). Disse forsterkerne har jeg testet på HI-FI klubben sammen med DALI IKON 8 og DALI MENTOR 8, og begge settene spillte i mine ører bra.

Så kommer spørsmålet til dere som er litt mere inne i denne verdenen en hva jeg er pr dags dato. Iom jeg kun har hørt på Denon og Dali, har dere noen andre gode tips til meg på andre merker av forsterkere og høytalere som passer godt sammen og som dere varmt kan anbefale. Jeg vil si jeg bruker anlegget 50-50 til musikk og film. Jeg hører på alt fra vg-lista i dårlig mp3 kvalitetet til å kunne dra på med litt ramstein, nickleback, metallica osv når jeg er alene i huset. Så en god allroundhøytaler er vel tingen for meg.

Det ble mye tekst her, men tips og råd mottas med stor takk fra de av dere som føler for det.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Yamaha reciver?
    Welcome to L-Sound!

De er veldig avanserte de også, Yamaha rx-v3900 har ca. samme pris som DENON 3808-A og sammme med DSP-Z7 og 4308-A også...
    De er vel ikke så ulike når det gjelder teknologi heller...?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du er fornøyd med denne type lyd - trøkk volum osv, men vil ha litt mer kvalitet er Klipsch Referance verdt å ta en titt på! evt også JBL LS80 /LS60

av Klipsch i rundt 20 lapper ligger RF83 og RF63 som burde gjøre nytten, men vil anbefale deg å låne et øre til disse først!

Klipschene er jo fullstendig rå til film, men noen ikke helt liker de 100% til musikk - men det er jo en smakssak.

en god integrert rundt 20 lapper er jo Helgel H200 - som også kan brukes til effektforsterker senere!

ellers er jo Daliene du nevner gode høytalere - kanskje noe mindre morro faktor - men litt mer nøytrale i signaturen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •