Valg av HT til Yamaha-Xtz, Bw eller Klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av HT til Yamaha-Xtz, Bw eller Klipsch?

Har nettopp fått meg ny forsterker RXV1900.

I den forbindelse driver jeg å vurderer nye høytalere også.

Jeg har jo Xtzsub så noen Xtz høytalere kunne kanskje vært et godt alternativ.

Viktig er at de passer Yamahasignaturen, jeg synes vel kanskje Dynavoicene jeg har fra før er litt vel skarp i toppen i så måte....

Ellers vurderer jeg også altså Klipsch og BW, BW da i DM683 serien med den nautilus mellomtonen.

Jeg lurer på om andre har prøvd noen av disse kombinasjonene med hell?

Selv lurer jeg på om ikke Xtz og Bw er å foretrekke. Har for meg at Klipsch blir litt skarp, uten at jeg helt vet hvordan den høres ut da.....

Noen som har noen råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer litt ann på åssen musikk du liker og trur eg. BW og klipsch er kansje litt mer rocka en xtz.. men trur eg hadde valgt xtz her. leser jo berre bra ting om de:-D

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har selv RX-V1800 (forgjengeren til 1900), og har B&W DM683 som fronter, HTM61 og DM686 som bakhøyttalere i et 5.1 oppsett. Dette fungerer utrolig bra i min hjemmekino på ca. 18m2. Men en ting å være obs på når det gjelder 683, og det er at disse må ha power. Selv om Yamaha er ganske strømsterk, sliter den med å drive 683 ordentlig. Men hvis du bi-amper med surround back kanalene, blir det skikkelig futt i sakene. Det er krem mellomtone (FST(vevd kevlar)-membran uten kantoppheng og diskant (aludome m/nautilus tekn.) på disse, og bass er stram og fin. På film skjærer jeg av frekvensen ved 80Hz og lar mine 2 SVS-subber fikse resten.

Planlegger du et 7.1 oppsett, eller ønsker å benytte presence i front, kan du ikke bi-ampe 1900'n din, men må da velge separat effektforsterker til frontene dine hvis du skal ha DM683. Jeg bruker selv en gammel NAD216, og det funker fint.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker bare 5.1 og tviler på at det blir fler høytalere enn det med det første. Leiligheten har tross alt sine begrensninger den også...

Ekstra effekt blir nok ikke noe av med det første, men ser ikke bort i fra at jeg får meg en stereoforsterker som også kan hjelpe å drive frontene.. Feks en Nad eller lignende med tiden..

Da har jeg jo hørt noe om BW til Yamaha, det er bra for har ikke hørt så mye om denne kombinasjonen...

Noen som har prøvd Xtz mot Yamaha forresten?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •