Martin Logan Source og Onkyo TSX 805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Martin Logan Source og Onkyo TSX 805

Lurer på om noen har prøvd å drive martin Logan Source med 805 en til Onkyo? Noen tips i forhold til forstrkervalg for disse høytalerne. Skal benytte dem til både fim og musikk. Obs! Skal selvfølgelig være Onkyo TX 805...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt med, der står i din signatur du har Onkyoen og ML Source, da må du vel selv vite hvordan det spiller?

Source er nominelt 5 ohm, med minimum 1,6 ohm ved 20.000hz, så det avhenger av Onkyoen hvordan den driver litt vanskelige høyttalere, men det skal vel gå bra tror jeg.
    MartinLogan | Source Specifications

Receiver power enough? ML Vantage/Vista/Source - MartinLogan Club

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er ikke helt med, der står i din signatur du har Onkyoen og ML Source, da må du vel selv vite hvordan det spiller?

Source er nominelt 5 ohm, med minimum 1,6 ohm ved 20.000hz, så det avhenger av Onkyoen hvordan den driver litt vanskelige høyttalere, men det skal vel gå bra tror jeg.
    MartinLogan | Source Specifications

Receiver power enough? ML Vantage/Vista/Source - MartinLogan Club
    Joda, skjøner forvirringen. Får Martin Logan på fredag og bytter ut RF-82. Er bare spent på om jeg må basere meg på utskifting/suplementering av elektronikk. Lurer på om det en noen forsterkere som ses på som mer eler mindre optimale til høytalerne?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finder masse info i linken. Stabile forsterkere er å anbefale, men det er ikke alltid lett å vite hvilken fungerer. Nad er kjendt for å være stabile f.eks., ellers ser man det oftest i spesifikasjonerne, om en forsterker dobler i 4 ohm f.eks.
    Forsterkere der fungerer best med Martin Logan er gjerne dyrere saker som Plinius, Krell, Bryston, Sunfire, Mark Levinson, men superbe resultater kan oppnås med mange andre også jo. Med noen unntak anbefales ikke såkaldte digitale forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Tenkte å prøve parasound halo for-og effektforsterker til 20 000. Usikker på spesifikasjonene på dem. Får bare låne med litt forskjellig hjem og prøve. Er velsignet med super service på Elektroland i Mosjøen der jeg bor Har også hørt at rotel 1090 kan være bra til ML, men er litt usikker på det. Har erfaring fra Rotel, men det er mange år siden, og da ble jeg ikke veldig imponert. Mye trykk og krefter, men lite finesse...

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

har du fått martin logan nå da?
    kunne du tatt og skrevet noen ord om kombinasjonen mellom martin logan og onkyo, og gjerne hva som er bedre\dårligere en klipsch'ene du hadde før?
    og eg lurer også på hvordan martin logan spiller med senter på film da eg har samme senter som deg og vurderer samme høytalere?

blei litt rotete dette, men håper du forstår.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •