Vurderer å oppgradere anlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer å oppgradere anlegget

Hei

Dette er anlegget mitt nå:
    Onkyo TX-DS595 5.1 Receiver (5x75W)
    Front: PSB Image 1B
    Center: PSB Image 8C
    Bak: PSB Image 1B
    Sub: En gammel aktiv sony sub 8"

Rom: 12,4 kvadrat.

Jeg vurderer å oppgradere anlegget etterhvert. Det jeg har tenkt på først, er ny sub. Da har jeg lest mye positivt om xtz. Hvilken størrelse ville dere ha valgt, på et så lite rom som jeg har? Blir 12" for stort? Tenkte selv enten 8 eller 10". Har også tenkt litt på å kanskje kjøpe 2 stk 8".

Jeg har også tenkt litt på nye fronthøyttalere. Egentlig brukes anlegget mest til musikk. Er skjelden jeg ser film.

Følgende høyttalere har jeg lest mye positivt om:
    XTZ 99.26 - 6490,-
    B&W DM685 - 5296,-
    JBL LS 40 - 11995,-
    Dynaudio Focus 140 - 13995,-

Jeg er villig til å betale, hvis det er verdt det. Derfor har jeg satt opp noen dyre høyttalere også. Spørsmålet mitt er om dette egner seg på et lite soverom. Gulvståenda høyttalere blir vel for stort.
    Jeg lurer også på om min gode gamle onkyo klarer å drive slike høyttalere, eller om jeg også må ha ny forsterker.

Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nesten fåreslå å anskaffe deg et rent stereo oppsett,(legge mer penger i fronter og ny forsterker) hvis du allikavel bruker det lite til film. Focus 140 har jeg hørt på mange oppsett, blant annet primare I21 og den låter bare helt fantastisk
    LS40 er jo også utrolig tøff....men en helt annen lyd enn Dynaudio 140 selvfølgelig.

Ellers så ser jo de andre alternativene også meget fornuftige ut

XTZ subbene har jeg bare hørt positivt om, men størrelse i rommet ditt tør jeg ikke si noe bestemt på.
    Hvilke materiale er rommet? Mur,gips,tre?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og velkommen til forummet her

hadde selv for en stund tilbake anlegget mitt i 12kvm stort rom, og etterhvert syntes jeg det fungerte best med stativhøytaler og sub... så lenge du sier du ser sjeldent film, ville jeg kuttet ut tanken på å kjøpe surround anlegg og holdt meg til stereo. type musikk liker du best?? liker du B&W ville jeg prøvd å få tak i 805 eller 805S brukt var jeg deg. 805 kan du få til 8-9 brukt mens jeg betalte 14k for mine 805S brukt ink stativer... sammen med feks lyngdorf sdai 2175 som du kan få brukt for 8-9k har du knall bra oppsett... litt avhengig av musikk er det ikke sikkert du trenger sub til disse høytalerene, de spiller med så fantastisk god bass, at du fort kan glemme at du ikke har så mye dyp bass

ellers er også dm 685 en fantastisk høytaler til prisen da, om du fortsatt vil gå for 5.1 lyd og ikke ønsker å kjøpe så dyre fronter...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på rock, pop, hip-hop, R&B, Techno, Dance osv. Det meste egentlig, bare ikke klassisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •