Kan man "lytte" til musikk med Cerwin Vega?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan man "lytte" til musikk med Cerwin Vega?

Cerwin Vega skal jo være det ultimate når det gjelder å spille musikk med høy bass og mye trøkk, men hvordan spiller de når "litt mer krevende elektronicamusikk" skal spilles?

Når jeg sier dette mener jeg artister som foreks. ATB som ikke bare dreier seg om bass og trøkk, men også de enkle tonene. At man faktisk kan sette seg ned og "lytte" til techno, slik at det låter som når man skal ha frem de "vanskelige" tonene i klassisk musikk. Altså at man ikke bare bruker høytalerne når det er fest og fullt kjør, men at man kan nyte musikken slik de som liker klassisk musikk gjør.

Føler at det er litt vanskelig å formulere hva jeg mener her, men håper noen forstår hva jeg mener

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg kan gi deg ett fullendt svar men det jeg har hørt av cervin vega har ikke innfridd hos meg hvertfall.Syns de er altfor harde og kalde i lyden og langt ifra detaljerte nok til å kunne brukes til musikk "lytting".Men til å spille høyt og stygt med i fylla er det jo gull!(kommer sikkert til og irritere noen cv eiere med dette utsagnet men det er nå hva jeg syns om disse ht)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del, handler CV om å spille høyt og gi **** i alt som heter lytteglede. Men det er som sagt min mening.
    Har selv oppgradert fra billige bass-per-buck høyttalere til noe som er litt mer reffinert, og jeg angrer ikke et sekund!
    Hører ikke nødvendigvis på ATB, men er en fan av elektronika.

Hvis jeg skulle ha tatt det valget du skal ta nå, igjen, hadde jeg prioritert lyttingen fremfor dunk-dunk´ingen og gått for et par mer siviliserte høyttalere.

Men sikkert nok av folk her inne som mener det motsatte

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tenker på de nye seriene til CV så har jeg liten erfaring utenom CLS-215, og jeg vil si at det går absolutt an å lytte til elektronika med disse. VE-serien ville jeg styrt unna...

Det som er "kritisk" i forhold til CV er RIKELIG med effekt, og gjerne av god kvalitet. Parr de med en forsterker med varm klangsignatur og du har en sikker vinner.

Når det er sagt, det finnes andre høyttalere som evner å rocke like hardt og som også har tyngden i bassen...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns CV kan spille musikk ja. Men det er ikke noe riktig lyd som kommer ut slik sett. De har sin filosofi. "Alt" blir mye mer live og "vallehovin" med engang liksom. Husker en gang etter en Prodigy konsert (kommer tilbake til norge 27.feb ), da var det rimelig kjipt å komme hjem til BW 703, svitsja over til CV AL1000, oooh yea: THE GOOOD FEELING IS BACK .

CV har en signatur som passer en hel masse sjangere bedre enn hva de "dyrere" og "bedre" høyttalerene formidler de på.

Et anna merke som er veldig "sært" er jo Klipsch, de låter heller ikke veldig riktig, men utrolig godt alikevel .

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par ve-8f som jeg bruker i fylla, syns det er bra lyd i de med stor nok forsterker. (NAD 372)
    Har også et par B&W som jeg bruker til lytting, det er dog mye mer behagelig lyd i de enn C-V

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar.

Jeg kommer nok ikke til å bare bruke høytalerne til å lytte, men også en del til fest, men får ta meg en tur innom hifi klubben og skjekke ut hvordan jeg selv synes CV spiller.

Men fortsatt, bare kom med syn på hva dere mener når det gjelder lytting av electronica til CV

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parrer du et par Cls-215 med en surroundforsterker med romkoreksjon som pre og en skikkelig effektforsterker så vil du få et skikkelig pentlydende og enormt dynamisk anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på å kjøpe CLS 15, 215 blir litt for store i og med at jeg snart kanskje vil flytte litt rundt på meg.

Tenker på å kjøpe en NAD C372 forsterker i første omgang, så får jeg se om jeg event. bygger på med NAD 272. Må også si at den nye forsterkeren fra CV virker ganske interessant.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen elsker Cv mens andre hater CV, tror ikke du vil få noe fasitsvar her.

Selv trives jeg godt med CV, spiller bra både på musikk og film, (merk at romkorreksjon er forutsetningen for at det skal låte bra)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjørte ett par CV V15-F med en rotel RB1090 og en NAD kringlydforsterker, fungerte ok det. De fikk nok krefter i hvertfall. Og syntes electronica type daft punk og justice spillte ganske bra.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ett par cerwin vega al1000 med 2x nad c270 og det spiller knall det. clsc serien spiller og mye bedre enn hva folk tror når man har nokk krefter på de

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •