Nye fronthøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye fronthøytalere

Hjelp!
    Jeg har nettop hatt et uhell i sammenheng med flytting. Den ene av mine flotte Patos Basic 410 fronter datt i bakken. Nå får jeg heldigvis dekket dette av innboforsikringen min, men jeg er usikker på hvilke fronter jeg skal velge. Jeg er veldig fornøyde med Patosene mine, men jeg tør ikke kjøpe nye av desse da jeg har hørt så mye negativt med tanke på konkursen til Patos, med tanke på dårlige komponenter osv.
    Jeg har et oppsett bestående av:

- Yamaha Rxv-657 Receiver
    - Marantz cd 5001 cd-spiller
    - Sony BD350 Blueray spiller

- Patos 210c Center
    - Patos 110 Bakhøytalere
    - Polkaudio PSW10 Subwoofer

Jeg har et rom på ca. 5x4 m.
    Oppsettet blir brukt både til musikk og film, og ønsker å fortsette med det. I utgangspunktet vil jeg beholde de nevnte komponentene, så mitt spørsmål blir da; Har noen noe tips om nye fronthøytalere som vil passe inn i dette oppsettet til rundt 10.000,-? Det skal nevnes at jeg liker god lyd, men er ikke i overkant kresen

Håper inderlig på positive tilbakemeldinger

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er ikke dårligt. Selv om MK II er bygd i Kina og anbefales å byttes diskanten som jeg tror er et seas element(veldig usikker der).

Jeg ville nok kanskje forsatt i Patos siden du har Patos senter og, men den koster jo 200kr, så den kan kanskje byttes den og? hehe.

Her er noen høytalere jeg liker innenfor ditt budsjett:

XTZ 99.36 Matt

Litt over budsjettet, trenger også masse kraft: GulvstÃ¥ende | Høyttalere | Soundgarden

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere

Passer dårligt med Patos senter: Komplett.no - Klipsch RF82 Gulvhøyttaler

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffda,kjedelig sånt ja!
    Jeg kjøpte basic 410 mk2 fra netthandelen,som jeg oppgraderte med seaselementer (h1189) Og jeg må si jeg er veldig fornøyd med lyden jeg! Jeg synes også de er veldig lekre og se på (kona også ) De er også tunge,og virker skikkelige - har ingen "kina-følelse jeg hvertfall!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •