Tilbake til spørsmålet om hvorvidt høyttalerne lar seg reparere. Sannsynligvis, vil jeg si. Hvis kantopphenget består av gummi av rimelig grei kvalitet burde det være lett å reparere den vesle riften, f.eks. med et tynt lag silikongummi - gjerne på baksiden. Jeg tviler på at dette vil være hørbart. Men du MÅ tette riften, du kan ikke spille med hull i membran eller oppheng! Ellers er det riktig som Niels Nielsen sier at kantoppheng av skum er noe dritt, fordi det ofte morkner og bokstavelig talt blir til støv etter noen år. Dessverre har jeg også sett eksempler på oppheng av gummi (eller iallfall noe som ligner) som har mistet elastisiteten og gått i oppløsning, men da på billige høyttalere av tvilsom kvalitet. Jeg innbiller meg at Dali Evidence er av bedre kvalitet enn som så.

Å bruke en ledningsstump i stedet for spacer av metall mellom biwiringterminaler, vil sannsynligvis bare være en fordel på grunn av bedre ledningsevne, og det skulle heller ikke være så vanskelig å feste løse terminaler.