Fence og Electrocompagniet med samme specs!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Gitaristen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Fence og Electrocompagniet med samme specs!

Oppdaget at den tekniske beskrivelsen på Electrocompagniet's Prelude PSF-1 høyttaler har nøyaktig - altså ORDRETT - samme tekniske beskrivelse som Fence surroundhøyttalerpakka som selges på Netthandelen.

Imponerende, hva? Særlig ettersom Fence-pakka auksjoneres ut for 500-1000,- mens Electrocompagniet PSF-1 ligger på 14.990,-:

"The cabinet is made of MDF with double sandwich side panels and four internal strutting's to ensure minimum resonances. Total thickness of the side panels is 24 mm. Front and rear panels are made of 18 mm MDF.

The woofers have a solid magnet structure with a long throw design to ensure well-controlled and tight bass reproduction even at relatively high SPL. Speaker cones are made of selected coated paper in order to give maximum musicality and a smooth frequency response.

As tweeter we use a 25 mm silk dome with ventilated magnet system and damped rear chamber to ensure minimum compression and good musical properties, not often used in loudspeakers at this price level. All units are custom made to Electrocompaniet to meat our high requirements regarding sound quality.

In order to ensure a coherent and wide sound stage from the speaker, the x-over is carefully phase optimized, where the drivers have the same absolute acoustic phase at the x-over frequency between midrange and tweeter without any inverted phase of drive units. The x-over is made of low loss inductors and poly-carbonate capacitors."

(Hentet fra Electrocompaniet: If music really matters)

Beskrivelsen som fulgte med i eska på mine Fence Quint 30 fra Netthandelen er - bokstav for bokstav - den samme.

Men jeg vil tro alle likheter slutter der!

:-D

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis dette er en tråd som det blir drittslenging om Fence Audio så kan den bare stenges. Ellers er jo Fence Audio kjekke høyttalere så gir mye glede. Synd at de ikke har noen andre forhandlere enn netthandelen.

Ps: Vis dette er høyttalerene jeg tror det er så er det mulig de er produsert i kina, men plastikrammer på bassene... (Snakker faktisk om EC nå) Ikke at det er negativt, men det er et hint om en mulig Ekstremt overprisa høyttaler som har en prod. kostnad på en GOD del lavere enn det den selges for.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Vis dette er en tråd som det blir drittslenging om Fence Audio så kan den bare stenges. Ellers er jo Fence Audio kjekke høyttalere så gir mye glede. Synd at de ikke har noen andre forhandlere enn netthandelen.

Stopp litt! Hvor ser du drittslengingen.....?

(Jeg er fornøyd med Fence'ne, jeg - ihvertfall i forhold til pris. Men det var jo pussig med identisk tekst i spesifikasjonen!)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps: Vis dette er høyttalerene jeg tror det er så er det mulig de er produsert i kina, men plastikrammer på bassene... (Snakker faktisk om EC nå) Ikke at det er negativt, men det er et hint om en mulig Ekstremt overprisa høyttaler som har en prod. kostnad på en GOD del lavere enn det den selges for.
    Les en gang til før du kommenterer dj-vega.... Uansett, om noen mener at fence audio ikke er bra er det deres rett å si ifra om de vil... Slik man sier ifra om alt annet her på forumet..

OT:
    Hadde vært artig om du hadde tatt en lyttetest på EC sine mot Fence, for å sett hvor likhetene sluttet Kanskje det er noen i fence som er lite kreative? hehe

MVH
    Lars B

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet sine Ht har dobble 6,5" element og dine har tripple 3", diskanten på dine er oppgitt til 1/2" mot EC sine på 1"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt tilgang på en innspilt PSF-1, men tror ikke akkurat den er noen audiovectorknuser.

(Audiovector, fordi det er de høyttalerene jeg kommer på i farta med doble 6,5")

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Les en gang til før du kommenterer dj-vega.... Uansett, om noen mener at fence audio ikke er bra er det deres rett å si ifra om de vil... Slik man sier ifra om alt annet her på forumet..

OT:
    Hadde vært artig om du hadde tatt en lyttetest på EC sine mot Fence, for å sett hvor likhetene sluttet Kanskje det er noen i fence som er lite kreative? hehe

MVH
    Lars B
    Ja, selvfølgelig skal folk få lov å mene det de vil, men jeg ville ikke at dette skulle bli til en tråd, der drittslenging til Fence ble mer aktuelt enn å diskutere Fence VS EC.
    OG når folk ikke er fornøyde med produkter, så hjelper det å si litt mer en "Fuck Fence....Ec er best".
    Jeg har respekt for BÅDE fence og ec og de lager geniale produkter på sine måter. Men med tanke på at EC har jobbet i samarbeid med Roar Moen, og Roar moen har fått sine Patos Basic (mk1, mk2 og mk3) lagd i kina, så kan det faktisk være at disse EC høyttalerene er produsert i kina.
    Ikke at det er noe galt i det, men vis det viser seg at den EC høyttalermodellen er produsert med veldig like deler som du finner i Fence, Dynavoice, Proson, Genexxa, Audiomoods ETC. Så er det sansynligvis ganske godt overprisa med 15 lapper for en høyttaler i den klassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig skal folk få lov å mene det de vil, men jeg ville ikke at dette skulle bli til en tråd, der drittslenging til Fence ble mer aktuelt enn å diskutere Fence VS EC.
    OG når folk ikke er fornøyde med produkter, så hjelper det å si litt mer en "Fuck Fence....Ec er best".
    Jeg har respekt for BÅDE fence og ec og de lager geniale produkter på sine måter. Men med tanke på at EC har jobbet i samarbeid med Roar Moen, og Roar moen har fått sine Patos Basic (mk1, mk2 og mk3) lagd i kina, så kan det faktisk være at disse EC høyttalerene er produsert i kina.
    Ikke at det er noe galt i det, men vis det viser seg at den EC høyttalermodellen er produsert med veldig like deler som du finner i Fence, Dynavoice, Proson, Genexxa, Audiomoods ETC. Så er det sansynligvis ganske godt overprisa med 15 lapper for en høyttaler i den klassen.
    Det lå vell aldri ann til det slik som trådstarter skrev her oppe- Men lets go OT-

Hvordan synes du dine Fence låter?

MVH
    Lars B

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste som nevner drittslenging og Fence i samme innlegg i denne tråden er jo faktisk deg, mr vega.

Og en ting til,

Hvor i huleste oppfattet du innlegg nr. 1 som negativt om Fence/ EC?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, here it goes,, fence er ett drittmerke 8)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det stemmer at disse høyttalerne har akkurat samme beskrivelse og specs, så lufter jeg muligheten for at det kan være en trykkleif. Bare spør (?)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    By the way: står det virkelig "All units are custom made to Electrocompaniet to meat our high requirements regarding sound quality. " i beskrivelsen til Fence??

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Det lå vell aldri ann til det slik som trådstarter skrev her oppe- Men lets go OT-

Hvordan synes du dine Fence låter?

MVH
    Lars B

Min Fence sub er jeg vertfall knall fornøyd med.
    Det er litt slik føler jeg på avforum, at veldig mange snakker dritt om ukjente merker men når folk får testa de så blir folk hekta (YH, Fence, Audiomoods, etc)...

Jeg må beklage vis noen ble fornermet her, for det var abslutt ikke meningen. Men jeg føler det er viktig å forsvare merker som gir mye ytelse for pengene, i motsetning til andre produsenter som tar seg godt betalt for merke.

stapedius: De har ikke samme specs. Da Fence er en høyttaler pakke med 5 slanke høyttalere, om og har blitt solgt under forsjellige navn: Proson, Dynavoice og Audiomoods. Men uansett vis det stemmer det som står i manualen til fence så kan det være noe tilfelles med Fence og EC.
    Fikk høre av en kompis at deler av EC sin prod. skulle flyttes til Kina...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All respekt når det gjelder gode produkter til lavere pris. Altså såkalte 'funn'. Ingen tvil om at de kjente og meget omtalte merkene tar seg betalt for 'goodwill'/'merkevaren'. Slik fungerer et åpent markedsbasert salg.

Jeg har ikke gjort meg erfaringer med Fence, men kan jo konstantere at jeg her leser postive ting om deres produkter ift prisen. Fornøyde kunder er roten til alt godt (vel, nesten i hvert fall ).

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den beskrivelsen var så lite detaljert at den kan beskrive ca halvparten av høytalerne på markedet i dag,

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alle høyttalere med 2x6,5" og 1" soft dome burde jo koste det samme, burde de ikke?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    den beskrivelsen var så lite detaljert at den kan beskrive ca halvparten av høytalerne på markedet i dag,
    Kanskje det.. men med tanke på at det (etter det jeg kan se) er snakk om HELT ulike høyttalere og en prisforskjell på drøye 14.000 kroner, blir det jo unektelig litt, eh, artig.
    Hvem vet..produseres de kanskje på samme fabrikk og at det er produsenten som supplerte teksten til begge? Det er jo så mye rart nå om dagen..:-?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    By the way: står det virkelig "All units are custom made to Electrocompaniet to meat our high requirements regarding sound quality. " i beskrivelsen til Fence??
    Nei, navnet Electrocompagniet er selvsagt ikke der.
    Men ellers samme setninger, og beskrivelser - ord for ord. En tydelig "klipp & lim"-sak. Men kanskje samme produsent (som supplerer tekst til begge?)..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men alle høyttalere med 2x6,5" og 1" soft dome burde jo koste det samme, burde de ikke?

Selvfølgelig, betyr det også at jeg kan få en 2x12 SVS sub til prisen av en 2x12 MGR sub?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gitaristen
    Nei, navnet Electrocompagniet er selvsagt ikke der.
    Men ellers samme setninger, og beskrivelser - ord for ord. En tydelig "klipp & lim"-sak. Men kanskje samme produsent (som supplerer tekst til begge?)..
    Ok, men uansett ikke lite merkelig ..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •