Fence og Electrocompagniet med samme specs! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du snakker om å ikke komme med drittslenging mot de billigmerkene, alikevell antyder du at delene i ec sine høyttalere er like med dem som står i en høyttaler til en tusenlapp. Jeg lurer bare på vor du har denne informasjonen fra eller er det bare et forsøk på å rakke ned på EC?
    Har du idet hele tatt hørt nevnte høyttalere?

Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Ja, selvfølgelig skal folk få lov å mene det de vil, men jeg ville ikke at dette skulle bli til en tråd, der drittslenging til Fence ble mer aktuelt enn å diskutere Fence VS EC.
    OG når folk ikke er fornøyde med produkter, så hjelper det å si litt mer en "Fuck Fence....Ec er best".
    Jeg har respekt for BÅDE fence og ec og de lager geniale produkter på sine måter. Men med tanke på at EC har jobbet i samarbeid med Roar Moen, og Roar moen har fått sine Patos Basic (mk1, mk2 og mk3) lagd i kina, så kan det faktisk være at disse EC høyttalerene er produsert i kina.
    Ikke at det er noe galt i det, men vis det viser seg at den EC høyttalermodellen er produsert med veldig like deler som du finner i Fence, Dynavoice, Proson, Genexxa, Audiomoods ETC. Så er det sansynligvis ganske godt overprisa med 15 lapper for en høyttaler i den klassen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en epost til Electrocompaniet (-g) og spør om Prelude PSF-1 har samme gode kvalitet som Fence Quint 30, og at det som står i bruksanvisningen kan stemme!

Denne "klipp og lim saken" er vel bare nok et eksempel på hvor useriøse Fence er som igjen utnytter andre velrenommerte aktører.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Du snakker om å ikke komme med drittslenging mot de billigmerkene, alikevell antyder du at delene i ec sine høyttalere er like med dem som står i en høyttaler til en tusenlapp. Jeg lurer bare på vor du har denne informasjonen fra eller er det bare et forsøk på å rakke ned på EC?
    Har du idet hele tatt hørt nevnte høyttalere?

Mener for al del ikke at de er like, men at det kan ha blitt brukt samme "basis" produkter, slik som rammer, printkort, membran, kantoppheng slike ting som også blir brukt i andre høyttalere. når jeg ser på den formen på bass elementene i EC så tenker jeg med en gang på Patos Basic (mk2 og mk3) og mange proson og dynavoice høyttalere.
    Jeg tviler på at de EC høyttalerene er dårlig bygd av noe slag.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specs sier svert lite om hvordan en høyttaler låter så hvorfor henge seg opp i det.

Jeg er i mot Fence av en grunn:
    Det er at mannen bak dette merket dolket Roar Moen i ryggen, og har ført til at Patos som var et bra Norskt merke fikk store økonomiske problemer.

Roar Moen har også vært med på og lage Prelude PSF-1 så jeg går ut i fra at denne spiller like bra som Patos gjør om ikke likt.

Har ikke hørt Prelude PSF-1 eller Fence Quint 30 da ingen av disse er av int. for meg så lyden får noen andre kommentere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er YH forresten? Noen som kjenner til det?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Specs sier svert lite om hvordan en høyttaler låter så .
    Der er jeg absolutt enig, men det er greit med "spesifikasjoner" for å ha et utgangspunkt.

Patos, Electrocompaniet og Fence Audio... Geniale merker på sine måter!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nator
    Hvordan er YH forresten? Noen som kjenner til det?

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-6000-a.html

Her kan du se hvordan brukere her ikke hadde trua på YH før faktisk noen begynte å bestille disse, og ble kjempefornøyde.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •