ELTAX SUB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: ELTAX SUB

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ELTAX SUB

Er det noen som noen erfaringer med Eltax Atomic A15R Sub?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har. Det er veldig mange dB for pengene og du finner neppe noe som trykker sånn i samme prisklasse.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har. Det er veldig mange dB for pengene og du finner neppe noe som trykker sånn i samme prisklasse.
    Hvordan er hurtigheten?
    Har den en relativt jevn frekvensgang eller blir det boomete "one note" bass?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør deles lavt. Det er kraftig, men ikke spesiellt rafinert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hittil levd et liv uten sub, da jeg ikke helt har følt behov for det.
    Jeg har Dali 107 som fronthøytalere og de spiller jo relativt dypt, men tenkte at hvis jeg skal suplere med en sub bør det være en som spiller dypt, uten at det koster for mye. Er det best og stille inn delefrekvensen mellom fonter og sub på forsterkeren, f.eks 80 hz og la delefrekvensen stå litt høyere på suben( den spiller jo ikke høyere frekvenser en hva den for tildelt)eller? Jeg har også vurdert ev.en 10 tommers sub. for og få litt strammere lyd, men er litt redd for at det ikke vill henge like godt sammen med frontene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville latt 107-ene få spille i hele området, og satt filteret på suben veldig lavt. Kanskje 30-40 Hz. Det er jo også fjernkontroll med suben, så du kan justere fra lytteposisjon.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du ha valgt en slik sub. til disse frontene, Snickers-is?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet egentlig ikke. Du har vel en returrett også?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjøpt den enda da, men jeg kommer vel til og kjøpe den via en nettbutikk, så da er det vel returrett (30 dager eller noe sånt).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel 14 dager du har krav på om du handler på nett.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror loven sier 14 dager. Komplett.no refererer bare til teksten i loven.

Angrefrist
    Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror loven sier 14 dager. Komplett.no refererer bare til teksten i loven.
    LOV 2000-12-21 nr 105: Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) sier faktisk (§9) at man er pliktig til å opplyse om disse tingene. Hvis det ikke gis slike opplysninger i det hele tatt, så har man faktisk 1 års angrefrist. Selgeren kan spesifisere en angrefrist mellom 14 dager og 3 måneder så lenge opplysningskravene i §9 er oppfylt. Et lite sitat fra §11, som sier noe om benyttelse av angreretten:
    Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.
    Jeg tolker dette som at kjøper og selger kan avtale en angrerett på mellom 14 dager og 3 måneder, forutsatt at opplysninger om avtalen gis som angitt i §11. Det er ikke lov å avtale en angrerett kortere enn 14 dager (hvilket utelukker scenarier hvor selger presser kjøper til å godta kortere angrefrist for å få en eller annen ytelse).

Det komplett gjør er altså å holde seg til loven ved å presisere at de bruker lovens korteste angrefrist som er 14 dager.

Det er også verdt å merke seg §14 (anbefalt lesning) Kjøperen har sterke rettigheter, og skal blant annet ikke belastes returkostnader.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Kjøperen har sterke rettigheter, og skal blant annet ikke belastes returkostnader.
    Den tror jeg det finnes untak fra. Den kan man nok ikke forvente at gjelder da det vil volde reelle kostnader for nettbutikken. Da vil de jo tape hele fortjenesten på å ta imot et produkt i retur.

Det er også verdt å merke seg at lovtekst og rettspraksis ikke alltid er så klart overenstemmende som man skulle tro. Jeg ville forholdt meg til 14 dager, retur etter avtale og kjøper betaler porto.

EDIT: her er det også verdt å merke seg at dette ikke er oppsøkende salg. Det er også godt med informasjon på sidene og i linkene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Kjøperen har sterke rettigheter, og skal blant annet ikke belastes returkostnader.
    Den tror jeg det finnes untak fra. Den kan man nok ikke forvente at gjelder da det vil volde reelle kostnader for nettbutikken. Da vil de jo tape hele fortjenesten på å ta imot et produkt i retur.
    Tøft for nettbutikkene, ja. Unntak, nei. Se her:
    § 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren.

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt.

Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren.

Når forbrukeren har mottatt det selgeren skal betale, skal forbrukeren sende eller levere varen til selgeren innen rimelig tid.

Er varen sendt gjennom posten eller en annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på tilsvarende måte. Dersom selgeren ikke har ordnet med hensiktsmessig returpakning, gjelder bestemmelsen i sjette ledd.

Er varen levert på annen måte skal den stilles til selgerens rådighet for avhenting på det stedet varen ble mottatt. Er varen i disse tilfellene levert på et annet sted enn i forbrukerens hjem kan det avtales at varen skal sendes eller leveres på en annen måte som ikke medfører urimelig ulempe for forbrukeren.

Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet be den som leverer varen om å returnere den til selgeren.

Dersom forbrukeren har gitt melding til selgeren om at varen kan hentes i henhold til sjette ledd og dette ikke skjer innen 3 måneder fra meldingen er mottatt, tilfaller den forbrukeren vederlagsfritt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •