Dybdetest KEF XQ40 - Diskusjonstråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med Parasound? Feks A21?

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende dybdetest Kokken! Har selv XQ oppsett, men forrige generasjon (XQ5, XQ1 og XQ2c). Noe av det første jeg testet var faktisk også Mr. Bublé - og jeg forstår av deg at den nye generasjonen av XQ leverer varene...

Har en Yamaha 1800 nå og har vurdert lenge å få litt assistanse til den for å drive frontene, så i likhet med flere er innspill på slikt meget interessant.

Cherz

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheTitan
    Som jeg har blitt anbefalt før her i tråden så er vel Electrocompaniet og Abrahamsen nevt som gode kandidater. Arcam skal vel også passe godt til Kef. Akustikk som har import på Kef importere før Arcam og anbefalte vel disse.

Jeg kommer nok til å gå for en Vincent, uten at dette er prøvd ut, men de skal helle litt mot det varme som skal passe XQ40ne bra.
    Jeg benyttet Electrocompaniet (AW120 og EC 4.7) på mine i starten. Gikk så over til Tact Millenium. To forskjellige verdner, med forskjellige styrker. Har nå et oppset med YBA Passion 400 serien og etter min smak er dette en utrolig god match med disse høyttalerene, men de stiller seg jo også i en annen prisklasse. Dette oppsettet spiller sinnsykt bra.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har idag Kef iQ9 høytaleren som drives av største intigrert og effekttrinnet til Arcam, FMJ CD17 - FMJ A38 - FMJ P38. Hvar leeenge vurdert og oppgradere meg til XQ40. Hvor mye forskjell kan det være i lyden og lydbildet?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd denne høyttaleren sammen med Hegel H200? Kan det være en bra match eller blir den litt for lys?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er KEF klubben ? :P

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Noen som har prøvd denne høyttaleren sammen med Hegel H200? Kan det være en bra match eller blir den litt for lys?
    Jeg fikk en demo på denne kombinasjonen på Soundgarden for et par uker siden. Selgeren mente at dette er en kjempematch, og det sa han før jeg fortalte at jeg har H200 selv. Bedre enn Arcam som han selv hadde brukt til disse høyttalerne tidligere. Jeg syns også at det låt virkelig flott sammen! Det var først på litt høyt volum at jeg syns diskanten ble litt påtrengende. Nå har jeg et rom med litt hard akustikk, og er (etter å ha eid Dali Mentor 6 tidligere) litt skeptisk til høyttalere som sper på med lyse toner. Tror derfor heller ikke at det blir Kef på meg. Men jeg ser ikke bort fra at andre (i alle fall om man har et godt rom) vil bli fornøyd med denne kombinasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen blir nevnt som et godt alternativ til drivkraft på disse høytalerne. Vil det holde med en for- og effektforsterker eller bør jeg ha to effektforsterkere?? Snakker da om Abrahamsen v3 og evt to stk v4

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du drive XQ40 sikkerlig er det ingen vei utenom 2XV4.0+V3.0. 1 stk V2.0 vil gi seg når du drar på. Det vil være høytalerne som sette begrensingen på volum med 2 V4.0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier en må ha V3 og 2 stk V4. Vil det også si at Electrocompaniet ECI 3 blir for svak og at jeg derfor må gå for ECI 5 mk2?? Litt prisforskjell på de to. Men tror du eci 3 vil drive de bra eller må jeg punge ut med det dobbelte??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat driver disse med en abrahamsen v2.0, optimalt er det sikkert ikke, men det spiller vistnok meget bra, nå har ikke jeg hørt dette oppsettet selv, men han er en dreven hifi entusiaist tror han når han sier det

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver mine med en oppgradert ECI-4, og det låter meget bra, men jeg er ganske sikker på at med enda mer krefter, f.eks. 2 x AW120 + EC 4.7, så blir det mye bedre av alt. Mer krefter skulle vel gir mer kontroll over lyden, og dermed et "riktigere" lydbilde (smak og behag?). Jeg tror ECI-3 blir for svak, på lik linje som jeg tror en V 2.0 blir for svak, selv om det låter brukbart på ikke for høyt volum. Spørs jo litt hvor kresen man er

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestandig hatt Kef og går nå å sikler på disse høyttalerne. Noen som har en formening eller har testet dem med Yamaha - har selv en RX-A810. Er den stor nok til å gi god lyd både i stereo og i 7-1 oppsett?

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... du har Kef fra før på den Yamahaen, så hvis du synes det låter nogenlunde greit klangmessig, så tror jeg det skal funke med XQ40. MEN jeg ville ha slengt på en effektforsterker sånn at du har litt mer krefter og kontroll. XQ40 låter best med litt krefter

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Hmmm... du har Kef fra før på den Yamahaen, så hvis du synes det låter nogenlunde greit klangmessig, så tror jeg det skal funke med XQ40. MEN jeg ville ha slengt på en effektforsterker sånn at du har litt mer krefter og kontroll. XQ40 låter best med litt krefter
    Har nettopp fått RX-A810 - kjørte tidligere på Pioneer vsx1016 så jeg fikk aldri testet med yamahen fordi mine store fronthøttalere tok kvelden pga feilkobling (av meg) og for stort volum Akkurat nå så er det kun mine små Kef 1005 høyttalere. Vurderte en stund å kjøpe KHT3005, men kom til å tenke at 1005 greit kunne fungere som surrondhjelp og heller bruke pengene på noen gode fronthøyttalere. Har også vurdert System Audio sine som Soundgarden selger.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •