Subwoofer - Kompensasjon for "små" fronthøyttaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Terrawa: Hvordan fungerer 12" versjonen på musikk? klarer den å levere rask nok bass for forholdsvis rask musikk, om du har testet dette? Har 10" per i dag, men savner litt fra den også, så spør nettopp fordi jeg vurderer å oppgradere til 12" fra XTZ.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter akurat NUH å hører på dragonforce med min XTZ 12'er ... henger overraskende godt med til å være 12'er og ha bare det ene røret plugget igjen. Men på det aller heftigste blir den litt for treg. Men jeg har hørt 10'eren også, og den ble for puslete etter min smak, og jeg angrer ikke at jeg kjøpte 12'ern! Jeg har delt min forholdsvis høyt for å få den til å spille bra sammen med mine B&W DM685 og har vært veldig heldig!

Herlig å høre bassoloer som flyter godt mellom front og subb uten for mye komplikasjoner i et såpass vanskelig rom som jeg har
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den klarer litt av Dragonforce uten å falle av, så er den rask nok for meg. Begge subbene har jo fått knallgode kritikker i sin prisklasse. Er også redd for at jeg vil savne litt i W10.16, med tanke på hvor mye luft de kan flytte. Litt godt å høre noen som har den og har hørt på den type musikk. Faller mer og mer mot W12.16. Så kan jeg heller kjøpe en W10.16 etterpå, om jeg finner ut at jeg orker å bruke tid på å få de til å spille bra sammen.
    Takk for svaret

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klarer ikke bare litt dragonforce, men ganske mye dragonforce. Det vil nok skotte mer på tuningen/rommet enn hvilken modell du velger tror jeg.

Det eneste som virkelig irriterer meg med denne subben er at portene er for dårlige/for små, slik at den gir i fra seg en hel del blåselyd på høyt volum og dyp bass. Så nettopp slumdog millionaire, og da ble det ganske mye blåsing.

Men opplever sjelden, eller omtrent aldri problemet på musikk (kan ikke komme på noe spesielt tilfelle i alle fall. EDIT: joda... Sting 20Hz versjonen. Hehehe.)

En annen ting jeg angrer på er at jeg ikke klaska ivei noen lapper ekstra på den med dsp. Rommet mitt er vanskelig, så jeg er avhengig av å kunne justere subben etter hva jeg spiller. Da hadde en fjernkontroll eller justering over nettverket vært genialt, da det hadde gitt meg plasseringsfrihet.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    SVS e gode på bass fra 40Hz og nedover, men er det spark fra 40 og oppover man savner ville jeg sett på en annen løsning.
    Proson Blackbird 12'' f.eks:
    Frekvensområde: 22 - 150 Hz
    Delningsfrekvens: 50 - 150 Hz

Og en receiver som kan gjøre delingen, f.eks Yamaha:
    Delingsfrekvens subwooferutgang: 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 160, 200Hz

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Kapp bunnen av Audiovectorene, og toppen av CLS 12 ene. Finn fram sikafleks og lim de sammen problem løst.

Men hva skal du da gjøre med delene som er igjen? Å lime bassdelen fra Adiovector sammen med diskant/mellomtone fra Cerwin kan vel ikke anbefales? Kansje den kreasjonen kan selges på Finn som highend:twisted:
    Gaffa har mye bedre akkustiske egenskaper, sikafleks farger lyden allt for lite

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Ikke noe trykk på lave frekvenser??? Når jeg spiller Call Of Duty på litt volum Kjennes sjokkbølgene gjennom hele huset. MEN slaget fra basstrommer er ganske dårlig hos meg. Regner med det kommer av feil ht plasering,+ for slappe fronter. Så når rommet i kjelleren er ferdig regner jeg med at det flytter inn et par ht med røde ringer rundt elementene.
    Trådstarter er nok på jakt etter trykk som slår, og ikke som rister.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •