Oppgradering av høyttalere. B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av høyttalere. B&W

Tiden er inne for å oppgradere subwoofer, høyttalere og evt forsterker.
    Håper derfor at noen med litt erfaring kan komme med gode råd.

Dette er det jeg har i dag:
    B&W DM686
    B&W ASW 608
    Cambridge 640A

Dette er min plan:
    B&W DM686 bak
    B&W DM684 front
    SVS SB-12 Plus eller SVS PB-12 NSD
    Holder det med min forsterker eller må jeg kjøpe ny surround-receiver?

Det største problemet i dag er at jeg ikke har nok bass, kan jeg kjøre SVS-12 Plus på mine DM 686 eller blir det helt feil?
    Jeg hadde egentlig tengt å kjøpe bare sub i første omgang, men om det er absolutt nødvendig vil jeg også vurdere flere høyttalere og annen forsterker/receiver.

Rommet dette står i er ca 20m2.

Hva tror folket?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først av alt, velkommen til forumet her skal du surround lyd så må du ha surround reciver. du bør kansje først prøve å se om du kan gjøre noe med plasseringen og kalibreringen av subben, før du gjør noe annet. ellers så er 8" noe for lite til 20m2. leser litt mellom linjene at dette skal i hovedsak brukes til musikk?? vil absolutt råde deg til å få byttet ut den subben du har nå med feks dali ikon subben, som er knall bra på musikk. svs subbene er mer brumling og filmsubber (ja da, vet noen liker dem på musikk også, før jeg blir slått i hode med dette). så mitt råd til deg er at du får lånt en dali ikon sub og ser om du blir fornøyd med den hvertfall før du gjør noe annet ellers så er det mange som er fornøyd med xtz subbene også, men de har jeg ikke hørt så dem skal jeg ikke utale meg om

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt og montert SVS SB12-Plus, og jeg må si dette fungerer over all forventning med mine B&W DM686. De spiller utrolig høyt og rent.
    Har ikke stillt inn subben 100% enda, men dette fungerer faktisk veldig bra sammen.

Er fast bestemt på å oppgradere høyttalere eller forsterker/begge deler i nær framtid. Usikker på om jeg skal satse på stereo eller hjemmekino.

Da jeg primært spiller musikk er jeg mest gira på et greit stereoanlegg, og tenker da dette:

B&W CM7/DM683 Hva tror dere?
    SVS SB12-Plus. evt en til

Hvilken forsterker tror passer bra til dette?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Jeg har kun hørt lovord om DM683. Tror dette er skikkelig gode høyttalere til en 'fornuftig' pris. Men dersom du tenker deg surround så må du jo selvsagt bytte ut forsterkeren din (2x75W?) med en surround reciever.

Vil også tro du får mye mer og bedre lyd ved å øke effekten noen hakk. B&W er kjent for å kreve litt skikkelig 'guffe' for å briljere.

Yamaha RX-V663 er et godt valg i 'økonomi'-klassen, og har alle de nye formater og finesser som kreves av et fullgodt system i dag (inklusive de nye HD-lyd-formatene). Men RX-V863 er nok hakket bedre.. Dersom du kun ønsker stereo så vet jeg ikke helt hva du ønsker. Bytte ut dine gamle høyttalere OG forsterker, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan være litt lettere å anbefale hvis du sier litt om musikksmak! :-)

en annen ting.. hvis det er musikken som er viktigst for deg, er det liten tvil om at Stereo gir best resultat kontra en surr.reciever i samme prisleie.. (Nytt vel og merke.. Brukt er en fin bil!)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss i at jeg kjøper B&W CM7 eller DM683, og satser på stereo.

Hvilken stereoforsterker tror dere passer til dette? Jeg tenker fra 12k og oppåver. B&W CM7/DM683 krever vel noe guffe?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. da har du jo masse muligheter skal sjekke litt... (JA, best med litt guffe!)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne vil nokså garantert gi deg NOK guffe. Og jeg har selv valgt Parasound til å matche mine B&W. Veldig bra kombinasjon da Parasound gir en varmhet i lyden som B&W i utgangspunktet mangler noe av. Dvs: B&W fokuserer mye på renheten og nøytraliteten i sin gjengivelse. De briljerer i diskant og mellomtone, med litt lack i 'punch' i bassen. Da tilfører Parasound et skikkelig tøft lydbilde med masse punch i bassen, bare det er nok krefter, og DET er det i Parasound

AVshop.no / Parasound New Classic 2250 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei! Det er bare å komme med gode forslag, jeg er ganske grønn når det gjelder stereo og kino

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-2000AE Integrert forsterker

og

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD M3 Integrert forsterker

er nok også gode kandidater. Har selv hatt Denon matchet med B&W, men for å være ærlig ville jeg valgt Parasound pga den varme lyden. Denon er nok ikke så 'varm' men mere nøytral etter min mening.

NAD har jeg ikke hørt så mye av selv, men skal være bra. Hvordan de matcher B&W får noen andre fortelle

Men nærmer du deg prisklasser rundt 20k så ville jeg definitivt valgt Halo serien fra Parasound. Men det kan bli litt overkill ift DM863..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du tenker surround-reciever til film-bruk så ville jeg seriøst vurdere denne:

L-Sound - Yamaha RX-V1900

Eventuelt denne:

L-Sound - Yamaha RX-V3900

Prisklasser 11-16k

Onkyo skal også være bra, men har ikke førstehånds erfaring. Jeg har dog selv Yamaha RX-V663 (billigst) og Yamaha DSP-Z11 (dyrest) og har i tillegg opplevd Yamaha RX-V1800 som er forgjenger til 1900. Veldig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V3900 har jeg spekulert endel på selv, og hørt mye bra om. Så det er ikke umulig det blir den.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vaslag
    Yamaha RX-V3900 har jeg spekulert endel på selv, og hørt mye bra om. Så det er ikke umulig det blir den.
    Tror ikke du kan trå særlig feil dersom du velger denne. Mulig du kan finne den rimeligere annet sted dog, det vet jeg ikke alt om. Men ville vært fint om du fikk flere tips enn bare mitt

For mer info sjekk denne tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...00-3900-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere mener jeg kan drive B&W CM7 med kun en Yamaha RX-V3900? Ikke nødvendig med effektforsterker?

Min bror har B&W DM683 med en Denon surroundforsterker til 10k og en effektforsterker til 10k, og kunne fortsatt tengt seg enda en effektforsterker.

Som sagt jeg er grønn på stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Halo A23 har jeg selv til B&W DM683, og det fungerer utmerket. Har ingen problemer selvom jeg drar på til over mine lyttenivåer. (Da trenger du også en forforsterker selvfølgelig..)

Litt overrasket over at Lyngdorf SDAI2175 ikke er foreslått enda. Er kjempematch med både DM683 og ikke minst CM7.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    er nok også gode kandidater. Har selv hatt Denon matchet med B&W, men for å være ærlig ville jeg valgt Parasound pga den varme lyden. Denon er nok ikke så 'varm' men mere nøytral etter min mening.

NAD har jeg ikke hørt så mye av selv, men skal være bra. Hvordan de matcher B&W får noen andre fortelle
    NAD M3 og 683 bør du kunne be om å få høre på Hifi Klubben som demo Har hørt at mange er fornøyd med dette selv om jeg aldri har hørt det selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god respons!

Har satt sammen noe som jeg tror vil fungere bra, og som har en overkommelig pris:

B&W CM7
    Cambridge 640A (den har jeg)
    Lyngdorf SDA 2175 Effektforsterker

Hvordan tror dere dette vil fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en veldig god match!

Nå har jeg riktignok ikke hørt Cambridge med Lyngdorf, men begge deler låter bra på B&W alene.

Skal ikke selge 640A og kjøpe Lyngdorf SDAI2175 istedet ?
    Er nok en bedre forforsterker i SDAI...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det høres ut som en veldig god match!

Nå har jeg riktignok ikke hørt Cambridge med Lyngdorf, men begge deler låter bra på B&W alene.

Skal ikke selge 640A og kjøpe Lyngdorf SDAI2175 istedet ?
    Er nok en bedre forforsterker i SDAI...
    Ja men den er god, må vel på hifiklubben og få en demo på dette.

Har ikke veldig lyst til å selge Cambridge forsterkeren nå. Det vil jo være å kaste pengene rett ut av vinduet, den er jo bare 4mnd gammel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda.. men mye av denne hobbyen går ut på å kaste penger ut vinduet... :-p
    det er jo slik vi kan nyte det når vi finner noe vi virkelig liker! :-D

men skjønner den.. vil bare tro det hadde blitt en del bedre resultat med forforsterkeren i Lyngdorfen.. er jo i en litt annen liga..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •