High-end in-ceiling surround høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High-end in-ceiling surround høytalere

Hei

Jeg holder på med et HIFI oppsett der det ikke spares på lydkvalitet, eller for den saks skyld, lydvolum. Front og center lages like (snur diskanten i center 90 grader). Det skal brukes 4 stk Seas W18NX001 og 1 stk RAAL 140-15D bånddiskant. Til sub skal det bygges en søyle i bakenforliggende bod for å lage en "in-wall" løsning. Søylen skal bestå av 8 stk Seas W26FX001 (!). Både front og center skal felles inn i 4" innervegg.

Prosjektet er ambisiøst, og blir veldig spennende. Jeg sliter derimot litt med surround høytalerene. Jeg har ikke veldig lyst å ha noe ruvende på veggen bak, og dessuten så er det ikke så interessant med in-wall i ytterveg pga isolasjonseffekt og kuldebroer (øst-vegg).

Men in-ceiling syns jeg høres spennende ut. Både å lage selv (har 4 stk Seas W15 LY001 som ble kjøpt inn til formålet). Men kanskje det her er enklest å kjøpe noe som er bra? Kanskje vanskelig å finne noe som passer sammen med resten av oppsettet? Oppsettet vil bli brukt mer til musikk enn hjemmekino. Men det må kunne gå an å dra i gang en skikkelig film en gang i uken der man får utnytte oppsettet noenlunde.

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PSB har et bra utvalg innen in celing høytallere som holder høy kvalitet i forhold til pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •