CLS215 - Tri-wire? :P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CLS215 - Tri-wire? :P

Jeg tenkte ut dette.

Jeg har i dag CLS215, 2xA.2600 forsterkere og NAD 216 THX.

Hvis jeg bruker A.2600 i brokoblet modus, en på hver høyttaler så halveres jo dempe-effekten?

Hvis jeg bruker A.2600 i parallell og biwire, en forsterker på diskant og en på bass, så har jeg jo mye ubrukt kraft på forsterkeren som kjører diskant?

Hvis jeg bruker A.2600 i parallell og biwire, en forsterker per høyttaler som kjører diskant og bass på hver sin kanal, så er det jo lett(ere?) å få forsterkeren til å bånne når bassen drar på sitt og kan i værste fall ryke diskantene?

Mange påstander her ja, men til sist.

Hvis jeg bruker A.2600 i parallell, en forsterker per høyttaler og en bass på hver kanal, også NAD'n i stereo som kjører diskantene.

Positive:
    - Får utnytta kraften fra alle forsterkerne
    - Ingen halvering av dempe-effekt
    - Kan kjøre forsterkerne fullt ut og ha sikring på bassene som forsikring ved evt. klipping

Negative:
    - Flere ledninger?
    - Noe hjemmelaging av nye terminaler?
    - Noe svakere diskant? Vet ikke hvor lette diskantene er å dra jeg?

Hva sier dere, noen formeninger? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen meninger? :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så dumt at diskanten får egen forstekrer slik sett, husk det er diskanten og mellomtona som får dette eget alene.. du kan jo godt skru ned volumet litt på effekttrinnet da(den som tar seg av diskantene).

Husk uansett at CV cls215 ikke er usprengbare .

NAD 216 THX er ikke noe å satse på egentlig. Det er ikke så mye watt som skal itl for å få liv i disse, men det er strømreserver, og da er det litt som du sier, brokobling KAN være et minus, men trokke du får problemer med å bruke en CV forsterker pr høyttaler i bridge her altså .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte dem brokoblet før. da klarte jeg å smelte kondensator på begge delefilterene slik at diskanten ikke fikk lyd. Dette har jeg klart to ganger, og volumet var ca. på klokka 12-13 når det skjedde. Så tenkte kanskje det måtte finnes bedre måter på å få utnyttet kreftene litt bedre, siden bassene henger jo fortsatt med langt langt over. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •