Martin Logan, tett på vegg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dæven så gøy Jan!!!!!

Når det gjelder frekvenser nedover så målte Roko jevn frekvens ned til 19Hz her hos meg8) 8)

Det som er det morsomste er at når man virkelig får hørt hva ML er kapable til så kjøper man det.

Venter mange fler inntrykk

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant Lars? :-D
    Nå har jeg fått vinklet, spilt og lekt meg litt mer, og må bare istemme; dæven igjen!
    De spiller utrolig bra, selv på min beskjedne elektronikk. Men i den grad jeg husker det, var nok lyden håret bedre hos deg.
    Det skulle vel nesten bare mangle også, ettersom både Doxa-DAC og Doxa73 nok befinner seg i en litt annen divisjon enn hva jeg har å spille på her.

Avgjørelsen er i alle fall tatt: Jeg må ha det, bare MÅ ha det!
    Så da gjelder det bare å få tak i et par Vistaer da.....
    Nå antydet jo Ola at at så seg om etter noe annet å spille på, og dermed kan jo muligheten for et kjøp være tilstede?
    I så fall: Gjett hvem som skal stå først i køen! 8)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vei tilbake...bare fremover.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ingen vei tilbake...bare fremover.
    Eller diametralt motsatt - begge veier - siden vi snakker om dipoler

Hvordan går det Jan, oppdaget noe nytt?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada Ola, for så vidt!
    Kjørte for moro skyld en A-B test mot Viennaene i går kveld, og forskjellen var faktisk ikke så stor som jeg hadde forestilt meg!
    Fikk vel da en liten bekreftelse på at Viennaene spiller bra, men dog ikke like oppløst og luftig som Vistaene.
    Sistnevnte har jo også en mellomtone som så avgjort faller meg i smak, og særlig kvinnevokalen fremstår som strålende i mine ører.
    Vistaene går definitivt dypere i bassen, samtidig som denne fremstår som "tightere" og mer veldefinert.
    Men bass ja. :-?
    I dag hadde jeg besøk av Mor10, og senere også Gary7 for en lytteseanse. Vi ble relativt fort enige at denne fortsatt er for påtrengende i visse frekvenser, nærmere bestemt i området 45-50Hz.
    Men dette har jo ingenting med høyttalerne å gjøre!

Rommet er uvegerlig "synderen", og dermed må man ty til andre virkemidler. Om jeg kommer til å dra det sååå langt at jeg eksempelvis gjør endringer innenfor de 12-13kvm jeg har til rådighet, dvs "integrerer" boden ved siden av, eller demper "romlete" vegger, gjenstår jo å se.

"Summa summarum" holder jeg nok fortsatt en knapp eller tre på at Vista er en meget aktuell kandidat her hos meg.
    Jeg vet jo hva som bor i de, og har vel en berettiget mistanke om at i tillegg til rommets begrensninger, ligger det nok noen svakheter i den elektronikken jeg har til rådighet her.
    Men begge deler er faktisk til å leve med, så lenge man holder seg innenfor normale lydtrykk, som for meg (i musikksammenheng) ligger mellom 85 og 95dB.
    Mer spilling blir det jo både i morgen og ikke minst onsdag, da kommer jo tols1 på besøk!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •