Tips til HT, 20000-30000kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 78
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til HT, 20000-30000kr.

Hei.

Er på jakt etter ny høytaler.

Det jeg liker er en meget dynamisk HT, med mye punch i bass/øvrebass området. Diskanten må vere avslappende og oppløst, mellomtonen er jeg faktisk ikke sikker på..

Men alt i alt har jeg lyst på en HT som spiller engasjerende, og ikke nødvendigvis "korrekt" HiFi lyd.

Elektronikk som den blir parret med er en Denon AV-3806 og en Primare A30.3 effektforsterker. Samt en SVS pb13-ultra..

Men denon er kanskje moden for å bli byttet ut snart, regner med at romkorreksjon og "HD" lyd er verdt det? Romkorreksjonen har vel blitt en del bedre siden den gang jeg kjøpte denonen?

Har et rektangulert rom på en 4x5meter (+- litt, tatt med fotmåling.)

Har tenkt litt på Klipsch RF-83, men er litt redd for diskanten her..

Er kjøper gjerne brukt for å få meir utav pengene. Og selfølgelig, er og åpen å betale mindre en 20000kr vist jeg finner en HT der som jeg liker.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her har du mye å velge i. Jeg har tenkt å "nedgradere" neste gang jeg kjøper ht. Enten Cerwin ,eller Qln. Dette kun for å få mer slag i mellombassen.

Om du skal ha demo på RF83 i Bergen, så pass på at de stiller ht skikkelg opp.
    Hadde nemlig en demo som var laber da jeg hørte på RF82

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XQ40 evt, Forside ?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf83 og jbl ls80 er vel fine kandidater kjøpte ls40 nå, elsker "live" lyden i de. Rf83 er jo helt konge den også.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi_tom
    XQ40 evt, Forside ?
    Hvilken mente du med evt. ....?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf 83 er uansett for stor for rommet ditt , bør ha 40m2
    Anbefaler at du hører på JBL... Eller RF 82 - RF 63 :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalle, det blir nok i bergen ja, men hvor var du på demo da?

hifi_tom, XQ40 er nok uaktuelt for meg, var å hørte på disse og synest dei låt bra, men kjedelig. Dette er vel en meir "HiFi" lyd HT,

Jigs, ja, JBLen kan vel virke som et godt alternativ, noen formeninger hvordan denne er i diskanten?

Gubben, glemte og nenme det i tråden, men kjøper HT til å ha evt i en framtidig rom, da jeg fremdeles er i læretiden min har jeg ikke kommet meg ut av huset til dei eldre enda.. Men har forhåpentligvis forandret seg om 1-2 år..

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utifra hva du sier høres Dynaudio Focus 220 som noe du burde teste.. selv synes jeg den ble for mørk med Primare men smaken osv.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector hvis du er i nærheten av en forhandler ? S3 Super til 22.500 som kan oppgraderes til signature senere..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damnation, kan prøve, soundgarden selger jo disse og...

Veit ikke om noen som selger Audiovector i Bergen lengre, husker hificenter hadde disse før, men de bytter jo ut HT merker avogtil(noe som er positivt vist begrunnelsen er lydkvalitet for pengene)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Veit ikke om noen som selger Audiovector i Bergen lengre, husker hificenter hadde disse før, men de bytter jo ut HT merker avogtil(noe som er positivt vist begrunnelsen er lydkvalitet for pengene)
    Vet ikke helt grunnen til at de slutta. I en årrekke var Audiovector det eneste å ha på, så plutselig over natta var System Audio 'the shit'..
    Jeg er ihvertfall meget fornøyd med mine, og bestemte meg egentlig 7 år før jeg kjøpte dem (de var da utenfor mitt budsjett, men bestemte meg for at 'neste gang' )
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm. Dei klarte å få meg til å kjøpe System Audio, var 13år gammel da.. Men for all den, er jo ikke dårlige HTer..

Men var og hørte på noen Martin Logan Source, (prisklasse 20000kr ny)

Var en fantastisk lyd, men synest dei var litt kjedelig i øvrebass/nedremellomtone, noen formeninger hvordan Vista eller Vantage er i forhold, da med tanke på å drive dei med primaren min, hvertfall en god stund før jeg har råd til bedre effekt..

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den billigere XTZ 99.38 kan være veldig god kanditat. Det er nok ikke en typisk rocke høyttaler, men mer en glimrende allrounder noe som mange foretrekker i lengden. Du har også veldig gode justerings muligheter slik at du f.eks kan få mer nivå i bassen. XTZ høyttalerne virker til å matche langt dyrere høyttalere, så ikke la deg lure av prisen. De kutter også mellomledd og selger kun via nettbutikk.
    XTZ 99.38

Jeg har hørt både JBL LS 60, JBL LS 80 og Dynaudio Focus 220. Sistnevnte er en veldig åpen høyttaler, men jeg tror den mangler fylde i mellomtonen til din musikksmak. JBLen er en mer farget høyttaler og ikke så veldig åpen. De har et veldig driv og punch i øvre bass og mellomtonen som gjør at den er en underholdende høyttaler å lytte til. Diskanten synes jeg derimot ikke er god og har helt klart tendenser til hardhet (har hørt på ulik elektronikk og opplevd det samme). Rommet spilte nok inn da jeg lyttet på de, men XTZene har nok både åpnere lyd og garantert en mykere diskant.

Med en 10" seas bass foruten 6,5" mellomtone/bass, så vil XTZ 99.38 sparke godt ifra seg. Det er også muligheter for å drive de aktivt siden den har eksternt delefilter. Da kan du f.eks bruke en DSP subamp som gir deg enda bedre justeringsmuligheter. Det beste er om du får hørt høyttaleren selvfølgelig. Elementene i høyttalerne er meget bra saker, du finner de i mye dyrere høyttalere. Spørsmålet er nok mer om de passer din smak, det er ikke så lett å vite på forhånd. XTZ | Fullregisterhögtalare • 99.38

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på utkikk etter høytaler i samme prisklasse selv i fjor sommer. Endte opp med PSB synchrony one, og har ikke angret ennå

Oppgraderte fra System Audio 1070

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bomholt, har sett litt på disse og, evt stativ HTene også parre disse med sub/basstornet. Men må nesten få hørt på disse, kjøper ikke uten å høre først.

bomholt, ser disse ligger ute på bruktmarkete, men må nesten ha muligheten til å høre på disse og.

Er det som er så kjipt med HTer, en kan sitte å sikle på bruktmarkedte, men en kommer liksom ingen uten å få hørt på di..

EDIT, så då må jeg få si, vist noen har lyst til å invitere meg på demo så rop ut, tar gjerne med meg Primare A30.3 min får teste med denne og..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får demo på Klipsch i bergen ja. Husker ikke navnet på butikken. Bare husk å ta med deg musikk selv.

De XTZ ene så bra ut, kjøper du sånne vil jeg ha en demo. Ikke langt til Øygarden for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du liker dynamikk og punch, samt ønsker en relativt rafinert lyd så prøv en Klipsch Cornwall 3.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra de lydmessige kriteriene du stiller kan jeg ikke annet enn å anbefale Swans F2.2F. De spiller med ekstremt trøkk, svakt tilbakelent øvre mellomtone slik at de ikke blir slitsomme å høre på, ellers oppløste, gjennomsiktige osv.

Sjekke disse linkene:

Soundwave as
    http://avforum.no/forum/tester-audio...orte-gull.html
    http://avforum.no/forum/tester-audio...ekinosett.html

Vil også tro de matcher bra med det utstyret du har.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du bør ta en lytt på psb synchrony one. Høytaleren har fått gode omtaler, og har selv meget gode erfaringer med de.
    Ut fra det du beskriver om type lyd du ønsker er nok disse vel verdt en lytt.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •