Tips til HT, 20000-30000kr. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 78 av 78
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Primare er vel det lyseste soundgarden har i sortimentet, med mindre det er øvre diskant du tenker på, der de har en tendens til å tone ned de aller øverste frekvensene kontra å framheve de, noe eksempelvis H200 gjør.
    Mulig det er derfor jeg opplevde dem slik.. synes Primare I30 låt langt bedre på SA Ranger. Men, Primare lys i forhold til Hegel H1? eller H200?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Joda, skjønte det. Men veit du om noe i Bergens område som har HTene? Men takk for at du tilbudte deg å snakke..

Men ser det ligger noen JBL array 1400 ute på brukten no, er det noen som har erfaringer med disse?
    Av trådtittelen går budsjettet opp til kr 30 000. Ut fra dine lydmessige ønsker vil jeg nok anbefalle deg å legge 8k til på bordet, og slå til på denne annonsen: jbl array 1400 - kr 38000. Hadde duoene vært solgt så hadde jeg nok slitt litt med å holde meg unna detta paret selv!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hva de ble drevet med står jo i første setning. Av høyttalere jeg har prøvd i hus har Arrray 1400 og 800 vært de mest hissige i toppen, bortsett fra RF-7 da. Det er min erfaring, og var det ikke det trådstarter spurte etter da?

Hva slags forsterkeri har du brukt på Array 1400 med hell?
    Hissige i toppen er noe array serien så absolutt ikke er, og som TIMC sier så er det nok andre ting som påvirker dette. Jeg sleit selv med en litt vell hissig diskant på RF7. Når jeg fikk Arrayene var det samme problemet der igjen - dog i mye mindre grad enn på rf7, men dette bedret seg når jeg fikk en mcintosh c220 som pre. Det som imidlertid var fellesnevneren - og synderen - i disse tilfellene var effektforsterkeren.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm, er god pris det Skrotnissen..

Men ser han skriver at han ikke sender, og han bur i oslo..
    Det er som irriterende var at det var en som solgte disse i Bergen for 30000kr, hadde ringt og avtalt med han om at jeg skulle komme inn på Torsdag og lytte og evt kjøpe, Torsdagen var den første dagen han var ledig sa han.. Onsdags kveld fikk jeg besked om at noen som bor i Oslo hadde kjøpt HTen.
    Sinnsykt dårlig av han synest jeg..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hissige i toppen er noe array serien så absolutt ikke er, og som TIMC sier så er det nok andre ting som påvirker dette. Jeg sleit selv med en litt vell hissig diskant på RF7. Når jeg fikk Arrayene var det samme problemet der igjen - dog i mye mindre grad enn på rf7, men dette bedret seg når jeg fikk en mcintosh c220 som pre. Det som imidlertid var fellesnevneren - og synderen - i disse tilfellene var effektforsterkeren.
    Men da er vi enige da! Man må velge effektrinn til Array 1400 med omhu, ellers kan de bli anstrengende å høre på over lengre perioder med høytspilling.

For å si det sånn. Hvis ikke Mr.Ole hadde tenkt til å bytte ut Primare 30.3 snarest, tror jeg neppe arrayene hadde blitt stående.

Hva med å prøve noe fra Focal Mr.Ole? Jeg er i hvert fall brukbart fornøyd med Primare og Focal, og her går det for det meste i pop,rock og metall.
    Chorus 836 V
    for eksempel. Et stykke under budsjett og i en helt annen klasse enn Array selvfølgelig, men kan allikevel være verdt et forsøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Focal høyttalerne jeg har hørt (Utopia Be serien) Har vært betydelig hissigere i toppen en mye annet. De er ikke de jeg først ville valgt til pop/rock. Jeg synes at Jazz og Blues var det det som passet dem best.

-Tim

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Men ser han skriver at han ikke sender, og han bur i oslo..
    Det er som irriterende var at det var en som solgte disse i Bergen for 30000kr, hadde ringt og avtalt med han om at jeg skulle komme inn på Torsdag og lytte og evt kjøpe, Torsdagen var den første dagen han var ledig sa han.. Onsdags kveld fikk jeg besked om at noen som bor i Oslo hadde kjøpt HTen.
    Sinnsykt dårlig av han synest jeg..
    om du og Nils i denne butikken ikke hadde avtalt at du skulle kjøpe de så hadde han ingen forpliktelser ovenfor deg som kunde. Hans primære mål som en selger vil jo være å få ut varene fortest mulig og da kan han ikke holde av en vare fordi en person skal komme og se, og muligens handle en annen dag.

Nå har jeg ikke helt fått med meg hvor du bor hen, men om Bergen var en akseptabel mulighet vil det uansett være verdt å kjøre til oslo og hente disse lydmessige smykkene som Array serien faktisk er
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som er intr i hva du hører på av musikk...? Det synes jeg er rart.

Jeg er altetende og anbefaler deg å lytte til Triangle Quartet eller Triangle Lyrr 30 og 40 kr for paret. mulig du finner dem brukt, noe jeg ikke tror. Da dem som har kjøpt desse ikke kommer til å selge dem. De er usansynlig bra i mine ører og til min musikk. Nevner, Metallica, Pearl Jam, Nirvana, Pink Floyd, Jamie Cullum, Diana Krall. Mozart ja jeg hører på det meste bortsett fra den svarteste metallen. Liker at vokalisten synger og ikke "taler i tunger"

Jeg har hatt Quartet men solgt dem pga andre hobbyer. om 1års tid, når huskjøp er på gang, så kommer jeg til å kjøpe Quartet ellr Lyrr igjen. Da jeg ikke finner noe andre høytalere som gir meg så mye for pengene. Det finst bedre høytalere til jazz, rock, pop osv, men jeg finner ingen som kan spille alt så bra.

Eneste er Dali Helicon 400 og 800, men dem er noe lyse / harde i toppen. Men ta en lytt til desse på hifiklubben. Mener Muzikmagasinet i Bergen har Triangle.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    De Focal høyttalerne jeg har hørt (Utopia Be serien) Har vært betydelig hissigere i toppen en mye annet. De er ikke de jeg først ville valgt til pop/rock. Jeg synes at Jazz og Blues var det det som passet dem best.

-Tim
    Husk! Ofte kan det være rommet som spiller en ett puss.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retep, hadde triangle quartet på besøk hjemme, men fikk ikke det helt til..

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh..

Stemmer det. Prøv Dali Helicon 400/800
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Mulig det er derfor jeg opplevde dem slik.. synes Primare I30 låt langt bedre på SA Ranger. Men, Primare lys i forhold til Hegel H1? eller H200?
    H1 hadde en lydkarakter som jeg vagt husker, så der skal jeg overhodet ikke uttale meg, men en oppvarmet H200 hadde en vesentlig mørkere klangkarakter enn primaren etter min mening, noe jeg la best merke til under soloinnspillinger, og i partier der stemmer kommer spesielt godt fram.

Og ja, enig i at primare er en svært god match til ranger, synd I30'en ikke er sterkere. Til prisen kunne jeg i alle fall ønsket meg 30 ekstra watt per kanal.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    H1 hadde en lydkarakter som jeg vagt husker, så der skal jeg overhodet ikke uttale meg, men en oppvarmet H200 hadde en vesentlig mørkere klangkarakter enn primaren etter min mening, noe jeg la best merke til under soloinnspillinger, og i partier der stemmer kommer spesielt godt fram.

Og ja, enig i at primare er en svært god match til ranger, synd I30'en ikke er sterkere. Til prisen kunne jeg i alle fall ønsket meg 30 ekstra watt per kanal.
    En ti watt forsterker er mer enn plenty. Forutsatt at den er tilstrekkelig strømsterk og dynamisk(gjerne med 120000uf i ryggen)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    En ti watt forsterker er mer enn plenty. Forutsatt at den er tilstrekkelig strømsterk og dynamisk(gjerne med 120000uf i ryggen)
    Er jo ganske meningsløst å slenge ut slike fakta uten eksempler..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt beste tips til deg, er elkjøp. Der har de peiling, som ingen andre.. Det være seg kjøleskap og andre artikler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig meD elkjøpmannen!

På elkjøp har de virkelig peiling på lyd altså, jeg kjøpte mitt dritbrae anlegg der, det har høytalere bakom meg og!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er jo ganske meningsløst å slenge ut slike fakta uten eksempler..
    Beklager det. Var litt på en snurr i natt. Men tanken var at om en har 10watt til rådighet og ht med en følsomhet på 90db 1w, kan en teoretisk spille med 99db. Det er sansynligvis nok for de fleste, om en ser bort fra de som headbanger forran annlegget.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Beklager det. Var litt på en snurr i natt. Men tanken var at om en har 10watt til rådighet og ht med en følsomhet på 90db 1w, kan en teoretisk spille med 99db. Det er sansynligvis nok for de fleste, om en ser bort fra de som headbanger forran annlegget.
    Hehe, det var jammen meg jeg også og finner sikkert en tråd med noe rart;-)

I prinsippet har du nok rett. Kvalitet foran kvantitet. Og vi kan vel headbange til 100dB? :-)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •