Koda EX688F vs. Patos Basic 310 MK2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koda EX688F vs. Patos Basic 310 MK2

Kjøpte et sett med høytalere for en del år tilbake; Koda EX688F fronthøyttalere, Koda EX688C og SV-10A sub sammen med en Sony STR-DB780 surround forsterker. Fronthøytalerne kostet vel 2500,-, rundt 2000,- for sub`n og 1000,- for center. Omtrent. Bruker noen gamle Technics høytalere til bakhøytalere.

Vurderer å kjøpre Patos Basic 210C MKII center og Patos Basic 310 MK2 fronthøytalere. Ser Komplett.no selger disse for ca. 2600,- + frakt. Ville dette oppleves som en vesentlig forbedring av lydbildet i forhold til Koda? Har sett Koda får relativt dårlig skussmål i dette forumet, men Patos var på det tidspunktet jeg kjøpte dette uoppnåelig med mitt budsjett og de har forsåvidt levert til nå, men jeg ønsker meg et mer definert og fyldig lydbilde.

Vurderinger av de plutselig så billige Patos høyttalerne mottas med takk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg ikke hverken sett eller hørt de Koda høyttalerne du har, n
    men tror likevel at jeg kan svare et ganske bastant JA på spørsmålet om Patosene er bedre.

Har 110 MK2 som bakhøyttalere på et anlegg selv, og de er slett ikke verst.

Det kan kanskje hende at det til og med finnes enda bedre alternativer, uten at jeg kommer på noen i farten, eneste er hvis du ser innom Surround.no - Høyttaler spesialisten og ser om du finner noe der.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •