hjemmekinoanlegg fra klipsch! Hjeeeeelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RF-63 er en helt annen høyttaler en RF-62. Det er ikke bare en ekstra bass.

Kabinettet er stivere. Bassene har dobble magneter, og horndriveren er vesentlig bedre. 1.25" kontra 1" i RF-62.

Er dog enig i at 20kvm er i minste laget. RF-63/83 trenger litt avstand til vegger for å spille optimalt. I hjemmekinosammenheng går det nok greit uansett. Å si at hornet blir skarpt i lite rom er bare tull. Det blir heller for mye bass siden rommet fort går i metning. Med en reciever/prosessor med romkorreksjon burde dette ordne seg.

Har du råd så kjøper du RF-63 pakke.

Selv har jeg RF-62 til pc-bruk og den spiller meget bra til prisen.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    hei!!

Hvilken lydforskjell kan jeg forvente meg ved å velge RF63 kontra RF62???

Kan utdype dette litt. RF-63 er MYE bedre på alle områder. Spesielt diskanten har en vesentlig bedre oppløsning. Grunnen er en kompresjonsdriver som har en god del størrre areal, og takler dermed den relativt lave delingen mye bedre. Den låter mer uanstrengt, og har enda lavere kompresjon ved høye lydtrykk.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke i det heletatt hvorfor klipsch Heresey 3 ikke engang er nevnt??????????????? Er en så mye bedre høyttaler på alle punkt en de nevnte! Eneste er at du kanskje ikke kan spille like høyt som rf 63 men hvem gjør vell det? Mye mer dynamisk og levende lyd...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Skjønner egentlig ikke i det heletatt hvorfor klipsch Heresey 3 ikke engang er nevnt??????????????? Er en så mye bedre høyttaler på alle punkt en de nevnte! Eneste er at du kanskje ikke kan spille like høyt som rf 63 men hvem gjør vell det? Mye mer dynamisk og levende lyd...

Heresey spiller nok høyere enn RF-63, MEN den har ikke dypbass, så til filmbruk krever den enormt mye av subwoofer.

Til musikk synes jeg at Heresey er overlegen ja.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Heresey spiller nok høyere enn RF-63, MEN den har ikke dypbass, så til filmbruk krever den enormt mye av subwoofer.

Til musikk synes jeg at Heresey er overlegen ja.

-Tim
    Sub trenger du uansett med rf 63 allikevell hvis du skal få den rette lyden. Smacket og drivet i øvre bassregister/mellomtone er helt i en annen klasse en rf serien... Rf serien er mye mer komersiell og "stuevennlige". Samtlige som har tatt sammenligningen blir forrundret over hvor mye mer dynamikk det er i de små boksene. Men kanskje heritage serien til klipsch er mer for de som verdsetter skikkelig god lyd...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo det jeg sier. Men resultatet av den ekstreme hurtigheten til Heresey er at den krever en fryktelig kjapp sub, og det koster penger. RF serien klarer seg med en mellomklassesub.

Slik jeg tolker det skal høyttalerne brukes sammen med en reciever av moderat kvalitet. Da er det ikke sikkert at Heresey blir noen god opplevelse. De krever sin mann av elektronikken.

Prismessig blir hoppet fra RF-62 med en ok sub og til Heresey med en god nok sub, ganske formidabelt.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Er jo det jeg sier. Men resultatet av den ekstreme hurtigheten til Heresey er at den krever en fryktelig kjapp sub, og det koster penger. RF serien klarer seg med en mellomklassesub.

Slik jeg tolker det skal høyttalerne brukes sammen med en reciever av moderat kvalitet. Da er det ikke sikkert at Heresey blir noen god opplevelse. De krever sin mann av elektronikken.

Prismessig blir hoppet fra RF-62 med en ok sub og til Heresey med en god nok sub, ganske formidabelt.

-Tim
    Helt klart! Selvfølgelig når du setter rf 62 i sammenligning blir jo mye mer økonomisk. Det blir nevnt rf 63 og da er det ikke så stort sprang da rf63 faktisk er dyrere en et par Heresey. -Og rf63 er ikke noen lett last for en budsjettreceiver heller... Ville helt klart brukt pengene på heresey og sub enn nytt rf63-system. Har sett det er noe Heresey brukt å oppdrive. Heresey er nok litt for viderekomne, men det som er helt sikkert er at samtlige som hører et heresey system kontra rf blir overbevist...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett enig med deg

Det jeg mente med at forsterkeren ville slite, var ikke driftsmessig. Heresey er såpass mye mer avslørende at totalresultatet kan bli dårligere. Jeg mener også at Heresey trenger en mye mer påkostet sub for å få til en god integrering. Selv ville jeg customlaget noe.

-Tim

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •