Proson eller dynavoice

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson eller dynavoice

Har drevet å lest en del innlegg her, skal kjøpe meg høytalere. Men syns det kommer forskjellige svar på samme spørsmål i forumet.
    Leste et noen innlegg at proson er anbefalt f.eks Proson. Noen sier Proson er billig og dårlig mens andre anbefaler. Å det linkes og fortelles at Dynavoice er bedre, Dynavoice M-65 eller Dynamite 8
    Hvilket av disse høytalerne er faktisk det beste?? Eller er det anbefalt å gå for Dynamite 10 pakken ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg hadde gått for m65 en kamerat av meg hadde disse spilte bra for de gjerne med en power amp så blir det enda bedre lykke til

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vist han skal invistere nå, og ser på et anlegg til 5000 og et til 10 000 vil du fremdeles anbefale M-65. Jeg bare lurer, har ikke hørt de spille. Tenkte bare når han først skulle legge penger i dette.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan absolutt anbefale M65. Med en kraftig forsterker spiller dette ganske heftig.

Men for 5000,- finner man jo disse http://lavpris.net/art-8.asp?id=24&iPageID=8

Gratis frakt....

Newcomer rp1983 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hantimilon
    Har drevet å lest en del innlegg her, skal kjøpe meg høytalere. Men syns det kommer forskjellige svar på samme spørsmål i forumet.
    Leste et noen innlegg at proson er anbefalt f.eks Proson. Noen sier Proson er billig og dårlig mens andre anbefaler. Å det linkes og fortelles at Dynavoice er bedre, Dynavoice M-65 eller Dynamite 8
    Hvilket av disse høytalerne er faktisk det beste?? Eller er det anbefalt å gå for Dynamite 10 pakken ?
    Vil absolutt anbefale deg og gå for proson pakken. Til 6000 kr så er det et regelrett røverkjøp. Har selv R63 mk2 og de spiller meget bra.
    Folk ser alt for mye på pris når dem bedømmer lyden av en høyttaler eller forsterker. Og tenker at dette er jo bra, men det kan jo ikke være så bra siden det er så billig, det går jo bare ikke an.
    Har nå mine proson på soverommet som et slags god natt / god morn anlegg.
    Da de ble byttet ut med et Par Polk rti12 is stua. Men det var overhode ikke fordi jeg var missfornøyd med lyden. Den var jo drit bra. Men det var fordi jeg ville ha noe finere/dyrer i stua. Status, er ikke noe tess og vise naboen et par proson til 4000 kr. Men det var jo også fordi jeg trodde lyden skulle bli så mye bedre. Polk høyttalerne kostet jo tross alt nesten 18000 kr pr par.

Så ble lyden noe bedre da? Ja den ble jo det. Men ikke mye. Bassen ble strammet litt opp, og øvre mellomtone åpnet seg opp en del. Men diskanten var faktisk hakket bedre på proson.
    Var det verdt og oppgradere fra Proson til Polk, med en pris diff på nesten 14 000 kr. Tja, de ser definetivt bedre ut, de låter litt bedre, har mere trykk også gir de større eierglede. Men hvis du kun tar med det lyd messige så var det overhode ikke verdt det. De lyder bare litt bedre, men koster mye mere.
    Polkene var i tilegg så tungdrevne at jeg måtte kjøpe ny forsterker til 15000 kr (Rotel RB 1092) så det ble en dyr oppgradering. Med litt bedre lyd, men masse status.8)
    Proson Reality og Conquest serien er kjempe gode høyttaler, og ikke bare i forhold til prisen. De er faktisk bra. (Har fullt conquest oppsett i hjemmekinoen og er storfornøyd, disse er bare litt mere lukket i mellomtone og diskant i forhold til Reality serien, men det er ikke mye. Men så koster de jo bare halvparten. Byggekvaliteten er suveren, bedre en reality serien til proson, og nesten på høyde med Polkene mine)
    Så alt i alt så vil jeg anbefale deg og gå for Reality 63 mk2 pakken, Dynavoice pakkene er overhode ikke dårlig vil jeg tro (har ikke hørt på dem) men jeg vil tro at med den diskanten til Prosone så trekker dem det lengste strået. :-D

Bassen er dyp og fin med bra trøkk/litt mørk mellomtone,litt tilbakeholden i øvre mellomtone, og en nydelig diskant som jeg ikke har noe negativt og si om, da jeg aldri har hørt noe bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hørtes ut som alle disse vil gi mye for pengene og god lyd.
    Spiller det rolle hvilken jeg velger forhold til bruken?? Blir jo hovedsaklig spilling, men også noen filmer. Hører ikke så veldig mye på musikk til at det skal spille veldig stor rolle.

Takk for gode svar :-D

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hva du er ute etter. Skal du ha komplett kino pakke, eller er det bare 2 kanaler til stereo bruk.
    Hvis det er kun til to kanaler så sparer du jo en 1000 lapp ved og gå for Dynavoice M65, men skal du ha 5,1 kinopakke så gå for Proson. Den pakken er jo satt ned ca 4000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på 5.1 ja.
    Blir som sagt veldig lite musikk jeg spiller av. Derfor kansje greit å skaffe 5.1 Prisen er jo ikke alltid til å stole på, kan jo være anlegget er mye dårligere enn ett til lik pris. Derfor jeg spør hva som er lurt å gå for, siden jeg ikke kan alt for mye om dette selv.

svaret du skrev tidligere var veldig hjelpsomt blir bare så forvirret av at alle anbefaler forskjellige og skriver dårlig om den de ikke velger :-?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på 5.1 ja.
    Blir som sagt veldig lite musikk jeg spiller av. Derfor kansje greit å skaffe 5.1 Prisen er jo ikke alltid til å stole på, kan jo være anlegget er mye dårligere enn ett til lik pris. Derfor jeg spør hva som er lurt å gå for, siden jeg ikke kan alt for mye om dette selv.

svaret du skrev tidligere var veldig hjelpsomt blir bare så forvirret av at alle anbefaler forskjellige og skriver dårlig om den de ikke velger :-?
    Helt enig med deg der. Jeg har selv Proson og er kjempefornøyd med dem. Men det betyr jo ikke at Dynavice er dårlig.
    Dynavoice koster jo ca 3000 kr. DVS 25% mindre enn Proson.
    Det skulle jo da bli det samme som og sammenligne et par Høyttalere til 20 000 kr og et par 15 000 kr.
    Umulig og finne ut hvilken som er best uten og lytte på dem, med forskjellige forsterkere, og i det rommet dem skal befinne seg i.
    Best i følge mine ører, til min forsterker og til mitt rom synes jeg er et utsagn som bør brukes mere og mere. Og ikke bare at den er bedre en den pga at jeg hørte litt på disse i butikken med hver sin forsterker, som gjerne er tilfellet.

Så hvem som er best ut av disse to (Dynavoice eller Proson) kommer sikkert an på smak og behag,rommet de skal stå i, forsterkeren dem skal parres med osv.
    Dynamite serien ville jeg ikke gått for. De koster det samme men er mye større. Da har dem spart penger en plass, og de lyder med stor sansynlighet ikke like bra som M65 og reality 63mk2. Men har mere trøkk.

Prøv heller og finne tester av disse høyttalerne på nettet i stede for og bassere ditt kjøp på uttalelser fra fjortisser på dette forumet.(Beklager hvis du er i den alderen:roll: )
    For det er nettop disse type høyttalere (M65 og Dynamite) dem kjøper når de har fått konfirmasjonspengene. Har selv vært der, og da var det kun lydtrykk som ble vektlagt, musikalsk kvalitet var ikke så viktig. Da var det et par Proson med doble 10 tommere til 6000 kr som ble kjøpt på Hifi centeret i Bodø i 2001.Og disse har min far i dag. Og sammenlignet med Proson reality 63mk2 så lyder de ræva.
    Men mitt råd er, gå for proson pakken hvis du skal ha 5,1 pakke.

Her har du linker til test av M65 og Reality 63MK2 begge testene er gjort av lyd og bilde.

Proson - Proson Reality 63 MK2
    Test av Dynavoice Challenger M-65 Høyttalere - Tester - Lyd og Bilde

Ps hvis du bor i nærheten av Brønnøysund så kan du få høre på mine.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en test til, utført av det norske High end magasinet Fidelity.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det noen rolle hvilke ledninger jeg bruker?
    Høytalerledning? HDMI? blir det egentlig noe forskjell på et "billig" anlegg?
    Lønner seg å kjøpe "dyr" HDMI mellom forsterker og TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag så tok jeg steget opp fra proson r63 til Dali lektor 8, og når jeg hadde med meg høyttalerene til butikken så var faktisk forskjellen mindre enn jeg hadde trodd mtp. prishoppet jeg gjorde. Spesielt hvis de ble spilt på en vanlig forsterker. (med effektforsterkeren så ble prosonen en del bedre, men da åpna Daliene seg virkelig og dro ifra...)

Dette er kanskje ikke helt lovlig her, men om du er interessert så har jeg et par pent prukte proson høyttalere jeg skal selge billig nå De er akkurat like den til venstre på bildet, så du får si fra om du er int. evt. vil ha lytte prøve

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så glad i å kjøpe brukt :P hehe, dessuten er pakken såppas billig, så vil ikke tjene så mye å kjøpe brukt.

Noen som har noe tips om hvilke kabler som lønner seg? får jeg bedre lyd av å kjøpe 4mm istedenfor 2.5mm? hjelper det med dyrere HDMI kabel? Blir det noe forskjell på et rimelig anlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det går nok greit. Har de til salgs for 1000 hvertfall.

Når det gjelder kabler så leder jo 4mm bedre enn 2,5 så i teorien er det bedre, men det er så mye meninger om dette og om hva som kan virke positivt og negativt inn, så du får søke rundt på forumet, evt kan noen andre svare deg bedre

Ang. HDMI så anbefaler jeg deg å kjøpe på chlas olson. Den er billig og støtter de formatene som trengs.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det noen rolle hvilke ledninger jeg bruker?
    Høytalerledning? HDMI? blir det egentlig noe forskjell på et "billig" anlegg?
    Lønner seg å kjøpe "dyr" HDMI mellom forsterker og TV?
    Kjøp så billig HDMI kabel du kommer over, så lenge den ikke er over 10 m lang. Da må du ha en kabel med litt bedre kvalitet (skjerming).
    Når det gjelder høyttaler kabler så holder det lenge med vanlig 4 mm2 fra biltema. Men hvis kablene dine går igjennom en dynge med strøm og signal kabler bak stereo benken, så kan det lønne seg med litt bedre kabler, som er skjermet, jo tykkere jo bedre(tror jeg). Men forvent ikke noe særlig forbedring i lydbildet.
    De fremste eksperter i verden, greier ikke en gang og måle forskjellen på en vanlig kabel av godt tverrsnitt og en eksklusiv kabel, så hvordan i herrens navn skal man høre forskjell. Men som sagt kabelen kan i teorien plukke opp støy fra strømkabler som ligger i nærheten.
    Samme prinsipp gjelder for signal kabel (phono) (rca)

Om ikke for lyden, så kan man jo kjøpe en dyrer kabel pga utseende. De ser jo veldig bra ut mange av dem.:-D

Bruker selv better cables fra L-sound.no men hørte ikke noen forskjell.
    Men de ser nå bedre ut en de vanlige ht og rca kablene.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående høyttalerkabler så bør du velge 4mm om du skal ha lange strekk, men om du ikke skal ha lange biten holder det med 2.5mm.
    Som glx-rider sier er det ikke noe viktig med vilken HDMI kabel du velger.( På Tv2 Hjelper deg var det en gang test av HDMI kabler, da klarte ingen å skille mellom en kabel til ca. 129kr og en oppi 1600kr.) Skal du ha en kort en kjøper du den billigste du finner:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker igjen for god hjelp
    blir nok bestilt anlegg i dag, å dra på clas eller biltema for ledninger når det kommer :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker igjen for god hjelp
    blir nok bestilt anlegg i dag, å dra på clas eller biltema for ledninger når det kommer :-D
    Hvilket anlegg ble det? :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •