Micropods - Anthony Gallo : 0-1 !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Micropods - Anthony Gallo : 0-1 !!

Heisann!

Edit: Jeg er etter innslaget fra Stevens blitt sikker på at Anthony Gallo er saken for meg - skyhøy WAF faktor og fet lyd )
    Jeg holder likevel tråden oppe da jeg har noen oppfølgerspørsmål.

- - - - - -

Jeg skal bygge meg en HTPC for å bruke i stuen, og jeg har da også tenkt å oppgradere mitt litt slitte anlegg. Da TV stuen ikke er spesielt stor har jeg sett litt på Hifiklubben - og tenkte at et micropod anlegg kunne være interessant.

Er det noen som har erfaring med disse høytalerne - er det god lyd eller bare fancy design?

Oppsettet jeg tenkte var i første omgang
    2 stk - SCANDYNA MicroPod SE Høyttalere
    1 stk - SCANDYNA The ball 2.1 Subwoofer

...så tenkte jeg å kanskje utvide med 3 stk micropods til for å få komplett anlegg for film ++

Ellers er jeg åpen for andre muligheter dersom noen har erfaringer med andre systemer med god lyd, pent design og liten størrelse - tenker ikke å bikke 10 laken, men dersom det er noe veeldig bra kan jeg vurdere dette.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh
    Christian

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er micropod pent design? Er ikke disse kabinettene av plast?

Neida. Det er mange fine systemer som ikke er så store... Du bør vurdere KEF sine satelittsystem.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor bra eller dårlig det Micropod-systemet er, men det er jo en kar som selger et Anthony gallo 5.1 system på AVtorget akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har nå bestemt meg for å gå for en løsning med Anhtony Gallo, men håper noen med erfaring med disse høytalerne kan hjelpe meg ut litt:

1) Gallo Nucleus Micro, Nucleus Micro Ti eller Nucleus A`Diva?
    Selvfølgelig et dumt spørsmål om en har ubegrenset med grunker - men: jeg har som sagt en stue på ca 20kvm. Jeg har tenkt å starte med to satelitter pluss en TR-1 Sub. Vil Micro være tilstrekkelig da eller burde jeg gå opp et hakk eller to?
    2) Hvor lettdrevne er disse høytalerne? Jeg har en Moddet T-Amp fra et tidligere prosjekt som jeg tenkte å bruke som effektforsterker - og bruke lydkortet i den nye HTPC'en som forforsterker. Vil en T-Amp drive disse høytalerne godt nok?

/Christian

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

du finner alle spec'ene her: Home Theater Speakers | Gallo Stereo Speakers
    og her: Resonans Lyd & Bilde

Jeg må understreke at jeg aldri har hørt disse små Gallo-ht. - var bare fristet av de samme på et tidspunkt.

Generelt får man vel det man betaler for, og de dyrere modellene ser ut til å strekke seg lenger i begge ender av frekvensspekteret. Ser ut som om mange går for A'Diva fremfor Micro, og det ser ut som om forskjellen mellom standard og Ti utgavene primært ligger i bedre diskant. Det er visst akkurat også kommet en ny modell, Dué, som har enda bedre spec. Se link for mer info. Ser også at en ny modell kalt Strada er på gang.

Alle på AVtorget er av A'Diva typen (både vanlig og Ti) og det ser ut som om du kan gjøre noen gode kjøp fremfor å betale full norsk forhandlerpris. Ser også at det ligger endel på eBay, og det kan jo lett fraktes hit med Jetcarrier.com, men det spørs om det lønner seg med dagens dollarkurser.

Ingen av disse går dypere enn ca 80-90 Hz, så en subwoofer er altså nødvendig.

Generelt sett er disse høyttalerne langt fra lettdrevne (følsomhet på rundt 86-88 dB), slik at du nok kan glemme den lille T-amp ideen din (den leverer vel ikke mer enn 6-8W?).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,
    Har du noen gode anbefalinger på en ikke altfor dyr effektforsterker som kan fungere? Som sagt vil jeg bruke utgangen på lydkortet fra pc'n - dvs at jeg også bruker pc til strying av volum etc.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs vel egentlig helt på hva du ønsker deg av funksjonalitet, utbyggingsmuligheter, plass, budsjett osv. Tror du kan finne det meste enten her på AVtorget eller på Finn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •