SA 1750 på tilbud - hvilken sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA 1750 på tilbud - hvilken sub?

SA 1750 er nå på tilbud hos Soundgarden til kr 7995. Har noen forslag til sub? Enten SE 175 med 8" eller SE 200 med 10"?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    SA 1750 er nå på tilbud hos Soundgarden til kr 7995. Har noen forslag til sub? Enten SE 175 med 8" eller SE 200 med 10"?
    Kjøpte disse med SE 200 og er veldig fornøyd! Tror ikke det blir nok futt i SE 175...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Min eneste innvendig må være at jeg synes SE 175 ser litt kulere ut (firkantet front) enn SE 200 (rund front). Ellers er det samme dimensjonene på selve høytalerkassen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det være SA? Er det i prisleiet til SE200 du tenker på, så ville jeg kikket på denne:Velodyne CHT-12Q. Fjernkontroll og romkorreksjon til den prisen syns jeg er imponerende.
    Det beste hadde jo vært og fått til et hjemlån av begge. "Testing i heimen sier mer enn tusen ord på avforum" - gammelt audiomurord.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Må det være SA? Er det i prisleiet til SE200 du tenker på, så ville jeg kikket på denne:Velodyne CHT-12Q. Fjernkontroll og romkorreksjon til den prisen syns jeg er imponerende.
    Det beste hadde jo vært og fått til et hjemlån av begge. "Testing i heimen sier mer enn tusen ord på avforum" - gammelt audiomurord.
    Mulig Velodyne er bedre og har flere muligheter for innstilling, men jeg syns de så skikkelig "plastic fantastic" ut - skinnende plastfront eller no slikt.

Derimot er SE 200 helt i samme gode kvalitet som SA 1750 og det ser faktisk kult ut med rund front grill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Mulig Velodyne er bedre og har flere muligheter for innstilling, men jeg syns de så skikkelig "plastic fantastic" ut - skinnende plastfront eller no slikt.
    Jeg har Velodyne CHT-12Q, og den er ikke "plastic fantastic" - den oser derimot kvalitet i utførelsen. Romkalibreringen er meget nyttig. Subben er under innspilling, men den høres etter nå et ti-talls timer med lyd allerede bra ut. Jeg mener Velodyne sin nye serie må være noe av det bedre valget i markdet i dag mht pris/ytelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hehe morsomt at jeg fant denne tråden, er akkurat disse jeg og har stått mellom. Kjøpte nylig SA 1750 og så fikk jeg med meg velodyne microwee enda det sto mellom nevnte velodyne og SE 200... Det er bra match, men synes den lille boksen er for tam i min stue. Blir nok bytte til CHT 12Q8)

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holofire
    Hehe morsomt at jeg fant denne tråden, er akkurat disse jeg og har stått mellom. Kjøpte nylig SA 1750 og så fikk jeg med meg velodyne microwee enda det sto mellom nevnte velodyne og SE 200... Det er bra match, men synes den lille boksen er for tam i min stue. Blir nok bytte til CHT 12Q8)
    Greit å blåse liv i gamle tråder fremfor å starte nye for hvert "nye" problem!

Hvor stor er stuen din? Jeg har SE 200 og stuen er vel ca. 25 kvm. Det fungere helt utmerket!

iMars

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    Greit å blåse liv i gamle tråder fremfor å starte nye for hvert "nye" problem!

Hvor stor er stuen din? Jeg har SE 200 og stuen er vel ca. 25 kvm. Det fungere helt utmerket!

iMars

Ja det finnes jo masse tråder. Stuen min er ca 25 kvm der alt står, men så er det åpent inn til spisestue og kjøkken så totalrommet blir ca 70 kvm. Da ble det for mye for den lille krabaten fra velodyne, men valget falt til slutt på velodyne CHT12 , på tilbud nå til 4995,- så tror dette skulle være et bra kjøp!
    Kjører nå HK990-SA 1750 og denne velodynenen! oppgraderinge n av kabler har startet, skal vel legge ut bilder etc når jeg har fått satt alt der hvor det skal stå:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •