En xtz 10.16 og en SVS 10 sammen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En xtz 10.16 og en SVS 10 sammen?

Har fått meg to xtz 10.16,og så vant jeg en SVS 10 på en konkuranse(har ikke fått den ennå) Vil to sub'er av forskjellig merke kunne spille bra sammen?
    Må jo selge noe her,men vet ikke hva ennå?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å koble opp, det er ingen problem å koble to forskjeligge subber Hvorfor ikke beholde alle sammen? Det hadde jeg gjort!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke denne evnet vært oppe før ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Det er bare å koble opp, det er ingen problem å koble to forskjeligge subber Hvorfor ikke beholde alle sammen? Det hadde jeg gjort!
    Hehe,du hadde det ja:grin: Det var det med plassen også da! Har du spesielle tips ang. kalibrering av disse sammen da? En blir stående foran,og en bak! Det har jeg også nå,og med to xtx 10.16,syns jeg det fungerer fint sammen! Hørte godt hvor den bakerste sto til og begynne med,men etter at de har fått spilt seg inn en stund,så er det umulig å si hvor de står!
    Tar imot alle tips med takk:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har ikke denne evnet vært oppe før ?
    Mulig det har det ja,men jeg har ikke funnet noe om det! Får vel prøve å lete mer da:???:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja jeg vet om den,var jo jeg som skrev den! Men det står vel ingenting i den tråden om hvordan en xtz,og en svs kan passe sammen! Jeg er ingen HI-FI ekspert,og jeg har ikke all verdens erfaring med sub'er,derfor spør jeg om det kansje er noen venlige sjeler her som har prøvd dette?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt så er det vanskeligere med forskjellige suber og få de til og matche.

Men det kan la seg gjøre og få til og fungere.
    Har ingen erfaring med xtz en den omtalen som er gitt på forumet og på tester.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg fått prøvd svs sub'en litt! Fikk den i går,og har spilt og kalibrert i hele går,og til langt på natt,og på'n igjen idag! Men jeg må si at to xtz w 10.16 er det som fungerer best i dette huset hvertfall! Har prøvd å få svs'en til å spille sammen med en xtz,men ble aldri fornøyd! Har kjørt frekvenstesting med radioshack måler,og svs'en går noe dypere,men til musikk er det ingen tvil!! Xtz'ene spiller mye bedre her hos meg! Til film fungerte svs'en bra alene,men ikke i samspill med en xtz! To xtz'er gjør det også veldig bra på film sammen,og siden musikklyden er viktigst for meg,så blir det nok å selge svs'en,og beholde xtz'ene!
    Men morro å teste sånt er det!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ble fornøyd til slutt hvertfall!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kan jeg spørre om en enkel ting! hehe... hva justerer man ved å vri på den fasebrytern på baksiden av 10.16?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    men kan jeg spørre om en enkel ting! hehe... hva justerer man ved å vri på den fasebrytern på baksiden av 10.16?
    Da justerer du i praksis "når" sub'en skal slå! Dette for å få den til å stemme i forhold til de amdre høytalerne,eller for å få den beste bassen i lytteposisjon! Men her hos meg fungerer det best å ha begge på 0! Hvis du har de andre høytalerne til "small",på reciver,så skal det mye til at du er ute av "fase",og da fungere den ganske sikkert på 0,særlig hvis du har bare en sub!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    eller for å få den beste bassen i lytteposisjon! Men her hos meg fungerer det best å ha begge på 0!
    Men det var akkurat dette jeg lurte på! jeg hadde en audiomoods subwoofer hvor det var en bryter hvor du enten kunne velge 180 eller 0 på fase og hvis jeg stillte den på 180 så virket det som om den spillte bassen bakover. Derfor lurte jeg på om hvis jeg justerte litt på denne så ville jeg fått bedre bass hvor jeg sitter! for mitt problem er at jeg har bass overalt i rommet nesten utenom hvor jeg sitter!

Jeg har delt ved 100 eller 120hz på forsterkern på forresten så virker som om det passer bra til mine 93WMT fra XTZ...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det var akkurat dette jeg lurte på! jeg hadde en audiomoods subwoofer hvor det var en bryter hvor du enten kunne velge 180 eller 0 på fase og hvis jeg stillte den på 180 så virket det som om den spillte bassen bakover. Derfor lurte jeg på om hvis jeg justerte litt på denne så ville jeg fått bedre bass hvor jeg sitter! for mitt problem er at jeg har bass overalt i rommet nesten utenom hvor jeg sitter!

Jeg har delt ved 100 eller 120hz på forsterkern på forresten så virker som om det passer bra til mine 93WMT fra XTZ...
    Forskjellen på 0 - 180 grader betyr akkurat det samme som å bytte pluss til minus og minus til pluss på Høyttalerelementet. Hvis subben din står foran sammen med frontene så skal du egentlig ha fasen på 0.

Om du kun har en sub så vil jeg anbefale deg å dele lavere. Typisk deling er 80hz og 60hz. Selv deler jeg ved 80hz og synes det er bra. Synes det blir lett å retningsbestemme min 99w12 om den blir delt noe høyere enn det.

Enda en ting, om du sliter med å få bassen til å sitte i lytteposisjon så bør du sette subwoofern din i stolen/sofaen, sette på en 40/50hz sinustone og rusle rundt i rommet for å finne ut hvor det er mest bass og sette subwoofern på det stedet.

Håper at disse tipsene kan hjelpe deg om du ikke får bassen til å sitte som den skal!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du har like bra bass overalt,så har du vel ikke noe problem så vidt jeg kan skjønne? Men som det sies her,så virker det som deling på 80hz,er mer passe! Spørs jo seff på de andre høytalerne dine da!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du har like bra bass overalt,så har du vel ikke noe problem så vidt jeg kan skjønne? Men som det sies her,så virker det som deling på 80hz,er mer passe! Spørs jo seff på de andre høytalerne dine da!
    Jeg har den nesten overalt! UTENOM der jeg sitter rett foran tv'n...

jeg har ett par xtz 93 wmt... finner ikke frekvensgangen på de akkurat nå, men de kan jo umulig spille høyt ved frekvenser mye lavere enn 100-120hz?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den nesten overalt! UTENOM der jeg sitter rett foran tv'n...

jeg har ett par xtz 93 wmt... finner ikke frekvensgangen på de akkurat nå, men de kan jo umulig spille høyt ved frekvenser mye lavere enn 100-120hz?
    Disse bør klare å kjøre greit selv ned til 40hz så du trenger nok ikke engste deg for det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •