Hvor går veien etter Klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor går veien etter Klipsch?

Hei, har nå hatt mange forskjellige klipsch høyttalerer di siste 10 årene.
    Har også hatt andre merker, men har en tendens til å falle tilbake på Klipsch hver gang..

Men det må da finnes andre produsenter som lager høyttalere som er like fulle av spilleglede og dynamikk?
    Har lyst å prøve noe nytt, men vil ikke gi slipp på dynamikken og spillegleden:???:

Kom med tips, helst i prisklassen 10 000-30 000 nytt og brukt..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch med riktig elektronik er vel vanskelig og slå uansett prisklasse vil jeg tro,spesielt på dynamik og trykk

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mine 3 helt klare favoritter i den prisklassen du nevner...
    Har system audio Explorer som en klar favoritt blandt de 3...Denne er rett og slett fantastisk...En du absolutt burde høre litt på...

Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, jeg er riktignok litt inhabil her, men jeg vil uansett anbefale deg å låne et øre til Jbl Array. Jeg gikk fra Klipsch rf63 til Array 800, og føler virkelig jeg har det beste fra to verdener nå--både trøkk til rock OG herlig, myk diskant på roligere musikk.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med selvbygg med horn+rør-kombinasjon og pa-bass med bra følsomhet med en strømsterk forsterker? Det er en ganske heftig kombinasjon skal jeg si deg! Både dynamikkmessig. Defo fra forumet her har selvbygg som han er veldig fornøyd med

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg monitor audio hos hifi-huset i bærum nå i høst, og jeg er kjempe fornøyd!! de spiller i et helt utrolig bredt spekter! syntes de er like gode til musikk som til film! de får fram utrolig mye detaljer!
    jeg kan ihverfall anbefale de på det varmeste! jeg selv har silver serier, men med dit budgett kan nok få gold.
    disse høytalerne har vell nærmest vinni alle de testene det er verdt og delta i!!

klipsch spiller nok litt "hardere", men det er jo en smaksak..

ta en tur innom hifi-huset i bærum og få en helt utrolig demo!!

ligger bilder av mine i silver serien på "min hjemmekino"

hilsen stian

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impulse H2 kloner kanskje?

Dette er originaler og er legendariske høyttalere:

Andre forslag på lettdrevne høyttalere:

Zu Audio
    Avantgarde Acoustics
    Tannoy
    Zingali
    WLM

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bytte merke når du bare kan gå opp et hakk, eller 10?

Klipsch Palladium! Resonans Lyd & Bilde

Neida, Jbl Ls serien kansje?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble også imponert over den nye serien til JBL, NESTEN samme livefølelse som Klipsch :-D Litt mer Hifi kanskje men dog, en spenstig kandidat.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp separate PA elementer og et digitalt aktivt delefilter. toppmodellen til klipsch bruker veldig billige drivere, det er ikke noe problem å slå de om du vil jobbe litt
    masse å velge i her:
    US SPEAKER PARTS - Speakers, Speaker Cabinets, Guitar speakers, Bass speakers, , Woofers, HF Drivers, speaker upgrades and replacement speakers. Eminence Speaker, JBL speakers, 18 Sound, B&C, EV, Tannoy, Peavey, Celestion, RCF, Jensen, Beyma, Fane, P

samt en custom klipsch_
    Cornscala? | Critesspeakers.com

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Klipsch med riktig elektronik er vel vanskelig og slå uansett prisklasse vil jeg tro,spesielt på dynamik og trykk
    Det kan jeg tro

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Her er mine 3 helt klare favoritter i den prisklassen du nevner...
    Har system audio Explorer som en klar favoritt blandt de 3...Denne er rett og slett fantastisk...En du absolutt burde høre litt på...

Mulig jeg må få meg en demo på system audio og de jblène ja 8)
    Dynaudio så litt for "pinglete" ut

Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Okay, jeg er riktignok litt inhabil her, men jeg vil uansett anbefale deg å låne et øre til Jbl Array. Jeg gikk fra Klipsch rf63 til Array 800, og føler virkelig jeg har det beste fra to verdener nå--både trøkk til rock OG herlig, myk diskant på roligere musikk.
    Jo, hadde sikkert vært bra di, men tenker di blir vanskelige å få aksept for i stuen...

Sitat Opprinnelig postet av Faller
    hva med selvbygg med horn+rør-kombinasjon og pa-bass med bra følsomhet med en strømsterk forsterker? Det er en ganske heftig kombinasjon skal jeg si deg! Både dynamikkmessig. Defo fra forumet her har selvbygg som han er veldig fornøyd med
    Kunne vært en tanke, men tviler på jeg klarer å få den finishen jeg ønsker

Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Jeg kjøpte meg monitor audio hos hifi-huset i bærum nå i høst, og jeg er kjempe fornøyd!! de spiller i et helt utrolig bredt spekter! syntes de er like gode til musikk som til film! de får fram utrolig mye detaljer!
    jeg kan ihverfall anbefale de på det varmeste! jeg selv har silver serier, men med dit budgett kan nok få gold.
    disse høytalerne har vell nærmest vinni alle de testene det er verdt og delta i!!

klipsch spiller nok litt "hardere", men det er jo en smaksak..

ta en tur innom hifi-huset i bærum og få en helt utrolig demo!!

ligger bilder av mine i silver serien på "min hjemmekino"

hilsen stian
    Takk for tipset, men tror det blir litt feil siden jeg liker veldig godt Klipsch..
    Når jeg får plass i kjelleren til fest/hjemmekino, så kan det kanskje bli noe slikt i stuen for kosen sin del.. Men det må i tilfelle bli når jeg får plass/råd til flere anlegg.

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Impulse H2 kloner kanskje?

Dette er originaler og er legendariske høyttalere:

Andre forslag på lettdrevne høyttalere:

Zu Audio
    Avantgarde Acoustics
    Tannoy
    Zingali
    WLM
    Så litt "pinglete" ut i henhold til hva di kan produsere av dybde.. Dybde er vell igrunn det eneste jeg savner hos de "nyere" klipsch høyttaleren.
    Skal sjekke ut de andre du anbefaler. :-D

Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Hvorfor bytte merke når du bare kan gå opp et hakk, eller 10?

Klipsch Palladium! Resonans Lyd & Bilde

Neida, Jbl Ls serien kansje?
    Sponser du meg er det en grei deal!
    JBLène skal få låne øret mitt. 8)

Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Ble også imponert over den nye serien til JBL, NESTEN samme livefølelse som Klipsch :-D Litt mer Hifi kanskje men dog, en spenstig kandidat.
    Høres igrunn bortimot perfekt ut!

Sitat Opprinnelig postet av einis
    kjøp separate PA elementer og et digitalt aktivt delefilter. toppmodellen til klipsch bruker veldig billige drivere, det er ikke noe problem å slå de om du vil jobbe litt
    masse å velge i her:
    US SPEAKER PARTS - Speakers, Speaker Cabinets, Guitar speakers, Bass speakers, , Woofers, HF Drivers, speaker upgrades and replacement speakers. Eminence Speaker, JBL speakers, 18 Sound, B&C, EV, Tannoy, Peavey, Celestion, RCF, Jensen, Beyma, Fane, P

samt en custom klipsch_
    Cornscala? | Critesspeakers.com
    Sikle sikle
    Hadde man bare vært en kløpper i sløydfaget :twisted:

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Så litt "pinglete" ut i henhold til hva di kan produsere av dybde.. Dybde er vell igrunn det eneste jeg savner hos de "nyere" klipsch høyttaleren.
    Det er tre ting som ikke kan kombineres i en høyttaler, nemlig liten kasse, dyp bass og høy følsomhet. Hvis du vil beholde følsomheten til Klipsch, men ønsker dypere bass, ender du opp med en større kasse.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har vert på samme jakt som du! Har dedikert Klipsch Herresey hjemmekino i kjelleren Og spiller helt fantastisk på både musikk og film! I stua har jeg endt opp med Triangle Genese Quartet, og er den eneste som kommer opp mot dynamikk og livefølelse som klipsch greier... Hadde engang SA Explorer men kan ikke måle seg med triangle når det gjelder dynamikk

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Det er tre ting som ikke kan kombineres i en høyttaler, nemlig liten kasse, dyp bass og høy følsomhet. Hvis du vil beholde følsomheten til Klipsch, men ønsker dypere bass, ender du opp med en større kasse.

Frode
    Har ikke noe imot litt større kasse og heller 10tommere istedenfor 6.5:-)
    Er heller ikke absolutt nødvendig å ha den høye følsomheten, d kan jo kompenseres med mer strøm ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes JBL ser spennende ut. Ellers er Paladium et alternativ men dyrt, Jeg hørte helt tilfeldig på Jamo R serien her. De med åpen baffle. Det spilte veldig fint og samtidig utrlig trøkk og morsom mellomtone.

Ellers kan jeg anbfefale Focal av diverse utførelser dra til Hifihuset og bli solgt.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lettdreven og rytmisk ht med trøkk: WLM. Har hatt Diva, og har nå LaScala.

La Scala har overtatt plassen i stua mi for Klipsch Cornwall III. Så får vi se om den forsvarer den over tid Har satt Cornwall III ned i kjelleren til bruk i kino/stereo oppsett der...

Eller så er jo Cornwall også en lettdreven ht med trøkk! Men de trives nok best med rørforsterkeri... og så har de jo en røslig kasse.
    WLM skal visstnok funke bra både med transistor og rør. Jeg har kun brukt rør på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch-Pioneer

Hei. Jeg gikk fra RF-83 til Pioneer S3-EX. Disse spiller helt fantastisk, og oppleves som en enorm oppgradering. Klipschene drev jeg med en 200w Classè effektforsterker. Pioneerene drives bare av Receiveren (Lx-81). Receiveren gir etter min mening nok krutt til S3, og nå slipper jeg å sitte halvnaken og høre på musikk. (Classè forsterkeren ble VARM)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanTore
    Hei. Jeg gikk fra RF-83 til Pioneer S3-EX. Disse spiller helt fantastisk, og oppleves som en enorm oppgradering. Klipschene drev jeg med en 200w Classè effektforsterker. Pioneerene drives bare av Receiveren (Lx-81). Receiveren gir etter min mening nok krutt til S3, og nå slipper jeg å sitte halvnaken og høre på musikk. (Classè forsterkeren ble VARM)
    Joda, men kan Pioneerene i det hele tatt måles seg i volum? Det er derfor mange kjører Klipsch. Det spiller bra i forhold til prisen, og med skikkelig forsterkere så kan man også spille skummelt høyt uten at høytalerene gir antydning til å gi seg. Jeg har også vært borti mange forskjellige høytalere opp igjennom, men har enda til gode å høre høytalere som spiller like bra som f.eks RF-83 og også like høyt ( eller ihvertfall tett på like høyt )
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støter di som anbefaler Hersey serien , absolutt noe å teste .

Jeg har hatt samme historie som deg , har hatt enn del klipsch . Men kommer altid tilbake til Klipsch . Har prøvd og kompensere med mye rart i alle salgs pris klasser , men ender som regel altid opp med Klipsch igjen .

Det kommer jo an på hvilken musikk type du hører på , og om du også bruker det til film . Hva med og prøve deg på eit annet oppsett på elektronikken ? Klipsch er enn alsidig høyttaler som lett kan vinkles over til hvilken som helst lyd signatur , alt etter hvilken forsterker kombo du bruker .

Audio Valve Eklipse + mcintosh mc275 er enn herlig rør kombo , dynamikk og e crispy og herlig diskant er stikkorde her .

Midgard oberon 6.1 har absolutt nok krefter til og lage liv , men er litt for nøytrale og "liv løse" ? Disse bør pares med enn bra preamp .

Min absolutte favoritt på RF7 og rf83 er Mcintosh MC602 , ordet stål kontroll får enn ny betydning , her får høyttalerene utnytta sitt fulle potensiale . Enn mer stram og presis bass skal du lete lenge etter . Dog en veldigt dyr forsterker .

Det finnes sikkert mange flere kombinasjoner som fungerer fint , men min erfaring tilsier at Mcintosh er noe av det bedre du kan bruke på Klipsch .

Jeg selv liker mye tung hard rock , å har altid prøvd og finne eit oppsett som kan gi både power og det lille ekstra i toppen .

Men det er dermed ikke sagt at Klipsch er di beste , har selv lyst og prøve Array serien , men ser ut til og ende opp med La Scala eller Cornwall i denne omgang .

Mangelen på dyp bass kan vel også være feil plassering , eller rett å slett eit rom som ikke passer ? Rf83 har eit imponerende trøkk i bunn registeret med rett plassering og elektronikk .

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Skal sjekke ut de andre du anbefaler.
    Impulsene går ned på 20-tallet, og dette er en skikkelig kontruert hornhøyttaler, så den faller med kun 2db per oktav.

Og kvalitetsmessig knuser den det aller meste av Klipsch. Men de må bygges som kloner, da de originale ikke finnes på bruktmarkedet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •