Hvor går veien etter Klipsch? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Impulsene går ned på 20-tallet, og dette er en skikkelig kontruert hornhøyttaler, så den faller med kun 2db per oktav.

Og kvalitetsmessig knuser den det aller meste av Klipsch. Men de må bygges som kloner, da de originale ikke finnes på bruktmarkedet.
    Vet du i tilfelle om noen kloner som er til salgs?
    Søkte litt og fant en tidligere komentar fra deg at de hadde dem på hifihsuet Bærum, regner med di ikke er der lenger.
    Men har du hørt dem selv, og ilag med hvilket utstyr?

Fant kun ett par i England som han forlanger 999£ for, men regner med di er originaler..
    Delefilteret er oppgradert med Clarity kondensatorer og Mills motstander.

Men blir litt vanskelig å høre dem før eventuelt kjøp

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    støter di som anbefaler Hersey serien , absolutt noe å teste .

Jeg har hatt samme historie som deg , har hatt enn del klipsch . Men kommer altid tilbake til Klipsch . Har prøvd og kompensere med mye rart i alle salgs pris klasser , men ender som regel altid opp med Klipsch igjen .

Det kommer jo an på hvilken musikk type du hører på , og om du også bruker det til film . Hva med og prøve deg på eit annet oppsett på elektronikken ? Klipsch er enn alsidig høyttaler som lett kan vinkles over til hvilken som helst lyd signatur , alt etter hvilken forsterker kombo du bruker .

Audio Valve Eklipse + mcintosh mc275 er enn herlig rør kombo , dynamikk og e crispy og herlig diskant er stikkorde her .

Midgard oberon 6.1 har absolutt nok krefter til og lage liv , men er litt for nøytrale og "liv løse" ? Disse bør pares med enn bra preamp .

Min absolutte favoritt på RF7 og rf83 er Mcintosh MC602 , ordet stål kontroll får enn ny betydning , her får høyttalerene utnytta sitt fulle potensiale . Enn mer stram og presis bass skal du lete lenge etter . Dog en veldigt dyr forsterker .

Det finnes sikkert mange flere kombinasjoner som fungerer fint , men min erfaring tilsier at Mcintosh er noe av det bedre du kan bruke på Klipsch .

Jeg selv liker mye tung hard rock , å har altid prøvd og finne eit oppsett som kan gi både power og det lille ekstra i toppen .

Men det er dermed ikke sagt at Klipsch er di beste , har selv lyst og prøve Array serien , men ser ut til og ende opp med La Scala eller Cornwall i denne omgang .

Mangelen på dyp bass kan vel også være feil plassering , eller rett å slett eit rom som ikke passer ? Rf83 har eit imponerende trøkk i bunn registeret med rett plassering og elektronikk .
    Har byttet rør i forforsterkeren min og det ble stor forandring etter det.
    Tidligere brukte jeg Midgard ilag med Thule pre, og det låt forferdelig tynt og kjedelig på klipsch..
    Kom seg betraktelig etter at jeg byttet til rør-pre, men som sagt enda mer etter rør-bytte..

Har uansett planer om å bytte ut Oberon med noe annet i nærmeste framtid, så får vi se om jeg ikke ender opp med Parasound igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Joda, men kan Pioneerene i det hele tatt måles seg i volum? Det er derfor mange kjører Klipsch. Det spiller bra i forhold til prisen, og med skikkelig forsterkere så kan man også spille skummelt høyt uten at høytalerene gir antydning til å gi seg. Jeg har også vært borti mange forskjellige høytalere opp igjennom, men har enda til gode å høre høytalere som spiller like bra som f.eks RF-83 og også like høyt ( eller ihvertfall tett på like høyt )
    Nei, Klipschene spilte nok høyere, men jeg liker å spille høyt, og det funker veldig bra med Lx81/S-3EX. Det spiller høyt nok for meg, og med god kontroll. Diskanten på RF-83 synes jeg også var direkte slørete sammenlignet med S-3EX.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanTore
    Nei, Klipschene spilte nok høyere, men jeg liker å spille høyt, og det funker veldig bra med Lx81/S-3EX. Det spiller høyt nok for meg, og med god kontroll. Diskanten på RF-83 synes jeg også var direkte slørete sammenlignet med S-3EX.
    Det tror jeg på

Gikk selv fra RF-83 til MTS-01 fordi jeg faktisk følte lyden var mye bedre i de. Joda, kan selvsagt ikke spille like høyt lengre, men følte gevinsten i lydkvalitet forsvarte tapet av volum.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det paret i Eggland er solgt, for kjøperen er Norsk og sitter muligens i bilsen nedover for å hente dem.

Kloner må bygges.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke røreffektforsterker?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble di solgt igår da kanskje? ;-) Skal heller ikke se heeelt bort ifra rør effekt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det paret i Eggland er solgt, for kjøperen er Norsk og sitter muligens i bilsen nedover for å hente dem.

Kloner må bygges.
    Var også i kontakt med selger av disse, men var for sen :evil:

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter klipsch er det bare å legge inn sjette giret og gi full gass. Som f.eks. live PA høytalere 13 - Live lyd / PA - Høyttalere

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke veldig pent med PA kasser i stua, men det går an å kjøpe meget gode elementer for selvbygg :-D ( det skal jeg.....)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zu Druid? 18k.

Zu Druid MKIV

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mange forskjellige høyttalere (proac 2.5, dynaudio focus 140, snell EIII&JII, monitor audio one gold, pmc GB1, aurum cantus leisure 2, etc) men har falt tilbake på klipsch!

Dypbass? Klipsch har noen av verdens raskeste subber. Klipsch matcher til Klipsch selvfølgelig! Jeg kjører uten deling dvs delefrekvens på høyest mulig!

Stående bølger og brumlebass? Ikke etter at jeg fikk Antimode romkorreksjonsenheter: http://avforum.no/forum/kalibrering-...sk-sub-eq.html

Hard lyd? Med feil forsterker ja. Med rør, klasse A eller McIntosh nei!

Hilsen Klipsch entusiast som spiller veldig lite rock, det går mest i jazz!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med noen gamle kappa?har selv 8.2 og de har en dyp men kontrollert bass.fyldig og god lyd.brukes til alt fra black metal til klassisk og film.gi dem litt power og du sitter å smiler.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •