SUB for liten kino (L:3,5 B:2 =7m")

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SUB for liten kino (L:3,5 B:2 =7m")

Vil ha sub nå! Pga XTZ-ventetid ca.4uker blir valget SVS. Budsjett max 7k.

Jeg har fått med meg at det er veldig mye og hente på kalibrering, og jeg kan opplyse at suben må stå mellom fronthøytalerene mine. En liten en kan jeg flytte på, men den vil alltid være "i veien". Men mellom frontene blir passer det meste inn.

Førts likte jeg PB10, men PB12 blir jo bare 1500kr dyrere inkl.frakt (HGSD), men så fikk jeg litt kalde føtter når jeg begynte og lese om all denne kalibreringen og plasseringen av suber. Ble derfor interresert i SVS SB12-Plus siden denne har en slags romkalibrering. For jeg har slett ikke tenkt og bruke penger og tid på kalibreringsutsyr. Hjernen min har ikke plass til så mye mer info; den kan lett eksplodere... :shock:

Jeg ser mest på film, men det er når jeg hører på musikk jeg spiller høyest.

Er åpen for alle forslag.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 kvadrat er ikke mye... tror du kommer LANGT med en XTZ ifra Surround.no - Høyttaler spesialisten

EDIT: ****.. lese før jeg skriver... :P.. hehe Men da er SVS tingen ... tube passer best i trange rom syns jeg.. kommer langt med "the pocketrocket" .

EDIT2: ARG. Er jo utsolgt itl langt utpå året den.. da er det boxene som gjelder .. hehe... 10" saken låter iallefall rått. 12'ern som du ser etter vil ikke gi like bra dypbass, men vil til gjengjeld spille veldig bra oppover i bassregistertet! Har du gode høyttalere med bra dypbass, så er nok PB10 det rette valget..

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje etterkommerm til pci 25-31 kunne være noe for deg, den har det vært litt prat om på forumet tidligere og den er vel innenfor budsjett også! Etter som jeg har lest her på forumet er tuben litt enklere å kalibrere og litt bedre på musikk.
    Det med musikk har jeg ikke erfart men fått inntrykk av på bakgrunn av diskusjoner her på avforum

se link!

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...-pc12-nsd.html

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/HI-FInepse

Dette rommet er omtrent like stort som ditt, og det vil holde med en PB10 for de aller, aller fleste på dette rommet.

Foreløpig er den satt rett inn, stilt volum "sånn passe" og likedan med fase, uten målinger, og den holder på å rive hus

Når han (junior) spiller Thousand Years, remix av Sting låt og det går under 20Hz, så kjenner jeg at kjøkkengulvet som er et stykke unna beveger seg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne passer vel på 7 kvadrat: Velodyne MicroVee.
    Litt over budsjett kanskje.

Link til Soundgarden: Subwoofer | Høyttalere | Soundgarden

Link til test: Test av Velodyne Microwee - Tester - Lyd og Bilde

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken elektronikk er det planer om?

Utfordringen i et såpass lite rom er at romforsterkningen i dypbassen faktisk er såpass at den bør romkorrigeres elektronisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skorob : "...Tube passer best i trange rom syns jeg.. kommer langt med "the pocketrocket" .
    Er jo utsolgt til langt utpå året den.. da er det boxene som gjelder .. hehe... 10" saken låter iallefall rått. 12'ern som du ser etter vil ikke gi like bra dypbass, men vil til gjengjeld spille veldig bra oppover i bassregistertet! Har du gode høyttalere med bra dypbass, så er nok PB10 det rette valget..."

------Mine to fronthøytalere er med "sub" i siden og er på 8", videre så veier de ca 20 kg, og er av merket usblaster. Tror de kvalifiserer som brukbare på dypbass, men jeg har aldri hatt noe skikkelig og måle de opp i mot heller. Men basert på ditt tips om 12plussèn så er denne herved "annulert"

ktm525 : Kanskje etterkommerm til pci 25-31 kunne være noe for deg.

-------Takk for linken, og jeg ser jo at svs har noen ny produkter på gang som jeg ikke var klar over. (......her blir det litt mer lesing.....føler meg jo av og til litt dum som skal lese meg til hvordan noe høres:roll

jakv : "Dette rommet er omtrent like stort som ditt, og det vil holde med en PB10 for de aller, aller fleste på dette rommet."

-----Ja PB10 vil faktisk passe meget bra inn med tanke på størrelse
    I tillegg er det jo det billigste svs-alternativet?!

Soundgardens sub blir for dyr, og når det gjelder elektronikk-spørsmålet så er jeg ikke helt med...:???:
    EDIT: elektronikk : tar sjansen på at det er reciever o.l du mener og her har jeg snart en yamaha DSP AX861se, som skal yte 7X105w...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at disse "tårnene" til svs er lettere og integrere i eksisterende annlegg? og at de er mer plasseringsvennlige med tanke på lyd?
    Er jo redd for og kjøpe en "mercedes" som ikke passer i oppkjørselen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det ser ut nå vil jeg kjøpe svs PB10-NSD og den er vel på lager. Men er det verdt og vente litt på en PC12-NSD? Dette er det nye "billig-tårnet" fra svs.

Nå skal jeg, forresten, ringe lsound med en gang mens jeg skriver og høre selv, så jeg ikke maser for mye.

Nu har jeg tatt tlf.èn og den hyggelige mannen på andre siden av røret sa at PC12-NSD leveransen på denne var litt forsinket og at han ikke ventet den før ut i mars. Men den skulle spille like bra som PB12-NSD.

Da har jeg bestemet meg og jeg venter til PC12-NSD kommer til Norge.:-D

Tusen takk til de som svarte i denne tråden, og spesielt til "ktm525" som gjorde meg oppmerksom på det nye tårnet fra SVS.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skal leite lenge etter så god service og kundebehandling som hos Lsound!
    Husk å gi oss tilbakemelding på hvordan den fungerer når du får den i hus8)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være fornuftig. Jeg synes tuben var lettere å få til å spille bra på stua mi hvor det er begrenset med muligheter for plassering.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0