CERWIN-VEGA CLS-215 Høyttalere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kawt
    Kobler jeg forbi sikringene?:P
    **** jeg føler meg så dum noen ganger <.<

Hvordan går det med CLS215 ?! :P...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cls215

Hei! jeg kjører cls215 sammen med Pioneer VSX-1018AH-K og det jeg har opplevd er at cls2|5 er veldig lettdrevne i forhold til det jeg hadde trodd .. de er bi wira .. og spiller bra .. må regne med litt justering da hornene kan gjøre at lyden blir noe høy . i forhold til resten .. (Spørs veldig på musikk) stua mi er ca 20 kvm der har jeg pioneer 1018 pioneer dv410 playstation 3 for blue ray. samsung 50" plasma toppmodell i fjor .. semi dyre Monster cables til alt .. men ble litt positivt overrasket når man ser på prisen til disse høytalerne .. tidligere har jeg hatt CV dc 15 .. AL752 ..Ve15 eller hva de het .. Nad 218thx nad C320 (Likte overhodet ikke det setupet spilte dødt). er ingen super audio freak, da jeg er helt fersk selv .. men til 7000 kr er vel cls215 en meget kapabel festhøytaler tror du skal lete lenge etter bedre trøkk til summen ..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XNewbieX
    Hei! jeg kjører cls215 sammen med Pioneer VSX-1018AH-K og det jeg har opplevd er at cls2|5 er veldig lettdrevne i forhold til det jeg hadde trodd .. de er bi wira .. og spiller bra .. må regne med litt justering da hornene kan gjøre at lyden blir noe høy . i forhold til resten .. (Spørs veldig på musikk) stua mi er ca 20 kvm der har jeg pioneer 1018 pioneer dv410 playstation 3 for blue ray. samsung 50" plasma toppmodell i fjor .. semi dyre Monster cables til alt .. men ble litt positivt overrasket når man ser på prisen til disse høytalerne .. tidligere har jeg hatt CV dc 15 .. AL752 ..Ve15 eller hva de het .. Nad 218thx nad C320 (Likte overhodet ikke det setupet spilte dødt). er ingen super audio freak, da jeg er helt fersk selv .. men til 7000 kr er vel cls215 en meget kapabel festhøytaler tror du skal lete lenge etter bedre trøkk til summen ..
    Til 7000kr er det få konkurenter ja . Men veldig dumt å kjøpe diger lastebil, når motoren egentlig hører hjemme i en Nissan Micra 1.1 .

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Bedre å bare sette inn en STØRRE sikring da Elvis! har 10A i mine cls215.. men 6-7A er best(de hadde ikke de i butikken da jeg var der) 5A er originalt..
    Greit å ha noe sikring en å koble forbi.. hva om forsterkeren sprenger og gir ut 230v osv? da er det bedre med en 10A enn ingenting!
    Godt poeng!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver her er at diskanten er mer lettdreven enn bassene, og at forsterkeren din er en dårlig kombinasjon med høyttaleren. Hadde du hatt en mer passende forforsterker og noen effektforsterere det var litt mer liv i, så hadde du hørt mer av bassen og ikke bare diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel jeg hører bassene mer enn bra nok for å si det slik .. og pioneeren leverer jo akkurat det HK anbefaler for disse høytalerne .. men jeg mener .. jeg synes horn har en skrikende lyd .. som jeg egentlig ikke liker .. slik pioneeren er koblet nå gir den jo faktisk høytalerne 300 watt hver .. HK anbefaler 150 watt eller mer
    Vil også legge til at dette spiler mye bedre enn Nad 218 Thx og CV al 752 .. så helt galt er det jo ikke .... MEN .. jeg tror heler jeg hadde fått tak i en nad 218 enn de CV trinnene dere snakker om .. disse synes jeg rett og slett ikke var noe særlig .. og ang det diskant greiene .. det jeg hovedsakelig har spilt er techno , metall og noe rock .. og de spiller absolutt best på førstnevnte .. men ikke hvis du brenner ut cder i skikkelig elendig mp3 format da mister man hele trøkken slik jeg ser det .. skal fidle litt mer med instillinger i dag da disse ikke har vært i hus mer enn to dager så det er sagt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel jeg hører bassene mer enn bra nok for å si det slik .. og pioneeren leverer jo akkurat det HK anbefaler for disse høytalerne .. men jeg mener .. jeg synes horn har en skrikende lyd .. som jeg egentlig ikke liker .. slik pioneeren er koblet nå gir den jo faktisk høytalerne 300 watt hver .. HK anbefaler 150 watt eller mer
    Vil også legge til at dette spiler mye bedre enn Nad 218 Thx og CV al 752 .. så helt galt er det jo ikke .... MEN .. jeg tror heler jeg hadde fått tak i en nad 218 enn de CV trinnene dere snakker om .. disse synes jeg rett og slett ikke var noe særlig ..
    Hehe... du kan glemme at den pioner fjerten din gir ut 150watt pr kanal what so ever...... Du trenger 2x NAD 218 for å få noe god kombo på CLS215! samt NAD 218 er lydmessig like "dårlig".

CV sine egne effektforsterkere er ikke bra lydmessig, men bedre enn hva du har og det du vurderer. Men CV leverer strøm så det synger etter.

CV krever ikke mye WATT.. med 15 watt skal du kunne spille øredøvende høyt. Men strømleveransen MÅ være stor, og det har ingen recivere pr dags dato! NAD, HARMAN KARDON og rotel er vel få som faktisk kan levere varene .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare unskylde at jeg følger det som står på papirene .. jeg er vel ingen audio gud som deg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare unskylde at jeg følger det som står på papirene .. jeg er vel ingen audio gud som deg
    Det går bra... men du kan vel si at CV normalt sett er en veldig dyr invistering forsterkermessig... Watt måles så veldig forskjellig, du opplever samme "dritten" på TV skjermer som selges nå (tenker da på oppgitt kontrast o.l., bare "bløffings" for det meste).

Pioneer er veldig bra, det er ikke det, men CV er VELDIG digre og krever veldig masse. Se bare på 1 enkel sub ifra dem, det er så si samme element der, den har alene 250watt/egen strømforsyning!!! Det du trenger i teorien er da: 4x250wattere, samt en strømforsyning som er 4x den som står i en enkelCLS sub!!! da har du mata bassene dine slik CV vil de skal mates! Da mangler du effekt til toppene, og det er faktisk utrolig mye som trengs her også...

Men for all del, det spiller musikk, men grunnen til at det blir skarpt, er fordi forstekrern ikke liker seg spessielt godt! Lyden blir da tynn og kjedelig oppover.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    men du kan vel si at CV normalt sett er en veldig dyr invistering forsterkermessig...
    Her er jeg ikke enig, om du bruker omtrent samme summen på forsterker som du bruker på høyttalerne så ørene blør.

THE T.AMP PROLINE 3000 - U.K. International Cyberstore

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette si at CV ikke har så skrikende diskant som mange vil ha det til, om man bare gir dem tilstrekkelig med effekt?
    Var hos en kammerat og så film der kun 2 stk CLS-215 ble brukt. Disse får begge plenty med watt, men vi spilte på lavt volum. Synes lyden ble ganske bra jeg.

Med tanke på hvor billige de nå er kunne det være spennende å kjøpe, bare for å ha prøvd. Man skal nok en del opp i pris for å sette sammen et anlegg som spiller like høyt og kraftig som disse. Med et par sub'er i tillegg er man fort oppe på nivå med skikkelige rocke-konserter

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi ikke blande relgion og Cv her

Pioneer er faktisk ikke de verste til å skryte på seg angående watt. husk at om det står 7x150 watt så er dette med EN kanal i drift.
    Jeg har en Pioneer AX2 som er oppgitt til 7x170 watt, den reelle effekten ble testet til ca 140 watt per kanal i stereo.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Vil dette si at CV ikke har så skrikende diskant som mange vil ha det til, om man bare gir dem tilstrekkelig med effekt?
    Var hos en kammerat og så film der kun 2 stk CLS-215 ble brukt. Disse får begge plenty med watt, men vi spilte på lavt volum. Synes lyden ble ganske bra jeg.

Med tanke på hvor billige de nå er kunne det være spennende å kjøpe, bare for å ha prøvd. Man skal nok en del opp i pris for å sette sammen et anlegg som spiller like høyt og kraftig som disse. Med et par sub'er i tillegg er man fort oppe på nivå med skikkelige rocke-konserter
    Det kommer litt an på hvilken forforsterker du bruker, men har ikke hørt at cv er kjent for skrikende diskant slik generelt.

Skal det bli skikkelig bra så bruker du en surroundreciever med romkorreksjon som forforsterker, dette kombinert med en stoooor effektforsterker (se tre poster opp) er en veldig heftig kombo som gir dynamikk av en annen klasse.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Bedre å bare sette inn en STØRRE sikring da Elvis! har 10A i mine cls215.. men 6-7A er best(de hadde ikke de i butikken da jeg var der) 5A er originalt..
    Greit å ha noe sikring en å koble forbi.. hva om forsterkeren sprenger og gir ut 230v osv? da er det bedre med en 10A enn ingenting!
    Ikke for å være grinebiter men tror ikke det er mulig:P Om en forsterker "sprenger" vil uansett ikke trafoen gjøre det. Den er bygd opp med viklinger med forskjellig antall på hver del og hele trafoen å smelte for at det skal skje at det kommer 230 Volt:P Men det kan alltids komme likestrøm med full ut effekt hvis noe skjer inni der, og det er meget ille:P Men er lite å bekymre seg for
    (unnskyld OT)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor akkurat CLS-215?

Ville gått for et par pent brukte AL-1000 i første omgang og heller spedd på med en deilig subwoofer senere om det skulle være nødvendig. Da kan man roe sed ned litt en gang iblandt å faktisk "høre" på musikk også.
    Også så utrolig mye bedre de er å se på.

Newcomer carlm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvorfor akkurat CLS-215?

Ville gått for et par pent brukte AL-1000 i første omgang og heller spedd på med en deilig subwoofer senere om det skulle være nødvendig. Da kan man roe sed ned litt en gang iblandt å faktisk "høre" på musikk også.
    Også så utrolig mye bedre de er å se på.
    de fleste som kjøper CV! er ikke akkurat ute etter å "høre" på musikk men hvis du skal det tror jeg 215 også skal gå bra xD

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •