CERWIN-VEGA CLS-215 Høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker PC'n til å spille med, så det er ikke noe problem...

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-700AE Integrert forsterker

Denne hadde jeg tenkt til å kjøpe i tillegg.. : )

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville heller gått for denne:
    NAD C325BEE
    Syns Denon i bi-amp (det jeg har prøvd...) blir så ullent, grautete, o.l...
    NAD-forforsterkeren jeg prøvde i samme bi-amp forsøket gjorde så bassen ble mye bedre, pluss at det spilte litt klarere i toppen.

Kombinasjonen du har tenkt kan jo selvfølgelig være et unntak, men ville prøvd å høre med NAD'n også! :-)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torkil H
    Har den 15" subben i CLS serien og 215 fra CLSC serien og har aldri hatt problemer med klakking 8-) Er nok bare CLS 215 som har problemer med klakkelyden
    Har en kompis som har sendt inn sin cls-15 aktivsub begrunnet klakking 2 ganger, å en annen kompis har sendt inn sine cls-15 høytalere 1 gang begrunnet klakking. Dette skjer ikke med alle, uans om det er et generelt problem.
    Holder meg til gode gamle cv som Dc-vf-al serien om jeg skal ha noe som helst fra dem
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    ville heller gått for denne:
    NAD C325BEE
    Syns Denon i bi-amp (det jeg har prøvd...) blir så ullent, grautete, o.l...
    NAD-forforsterkeren jeg prøvde i samme bi-amp forsøket gjorde så bassen ble mye bedre, pluss at det spilte litt klarere i toppen.

Kombinasjonen du har tenkt kan jo selvfølgelig være et unntak, men ville prøvd å høre med NAD'n også! :-)

NAD spiller SKARPT etter det jeg har opplevd på alt jeg har hørt av dette merket.
    Denon er mere musikalsk etter min mening.

NAD = plysterbass å heisvolum (a)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Husk at CV ampen er en ren efektforsterker. Dvs. uten volumkontroll. Så du trenger en forforsterker til å styre denne. I tillegg må du ha en cd spiller.
    Den har jo volumkontroll, men den har en stk per kanal og det er kanskje lite praktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på CV syns jeg ikke NAD spiller så skarpt.. og det har jeg hørt en del varianter av... på Dali derimot, spesielt Ikon, er jeg enig med deg.

men dunkemusikk syntes jeg ikke Denon fiksa i det hele tatt! :-)
    føler det ikke ble no "attack" i lyden når jeg prøvde forskjellige bi-amp og denon-forforsterkere... :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    på CV syns jeg ikke NAD spiller så skarpt.. og det har jeg hørt en del varianter av... på Dali derimot, spesielt Ikon, er jeg enig med deg.

men dunkemusikk syntes jeg ikke Denon fiksa i det hele tatt! :-)
    føler det ikke ble no "attack" i lyden når jeg prøvde forskjellige bi-amp og denon-forforsterkere... :-)

jeg har hørt forskjellige varianter fra NAD sammen med Cerwin vega.
    Nad + Classic serien vill gi deg HARD bass, mens dybde og lydbilde vill være crap.
    Denon er mere musikalsk, å vill gi deg dypere bass.
    Du må også huske att han ikke skal kjøre dette i BI-amping så lenge, siden han skal ha seg CV-1.5kw med tiden.
    Faktisk, så ville en parasound pre-amp vært så konge til opsettet hans att det er skummelt.
    Men siden han har stramt budsjett, så vill dette være godt nokk i massevis for han.
    sef så kan han jo ta en litt hardcore upgrade med tiden.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøre Reciever med Romkorreksjon og EQ? då kan du få utrolig god lyd ut av disse høyttalerene.
    Men da er det en selvfølge at du trenger effektforsterkere i tillegg.

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har alldri hatt noe problemer med alle di cv fra CLSC serien (altså clsc-215, clsc-10, clsc-15s, clsc-6 eller clsc-6c) og en kompis av meg har cls-215 og dem klakker ikke men det er bare noen få Subber/høyttalere som klakker. Men sånt kan skje og det kan skje hvem som helst andre merker også og det er tross alt første gangen at det kommer klakkelyder på ett par cv gjennom alle disse årene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    hele classic serien til vega har det beryktede klakke fenomenet:P

jeg har alldri hatt noe problemer med alle di cv fra CLSC serien (altså clsc-215, clsc-10, clsc-15s, clsc-6 eller clsc-6c) og en kompis av meg har cls-215 og dem klakker ikke men det er bare noen få Subber/høyttalere som klakker. Men sånt kan skje og det kan skje hvem som helst andre merker også og det er tross alt første gangen at det kommer klakkelyder på ett par cv gjennom alle disse årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk : D

For gode råd og innvendinger... NAD'n høres bra ut, og sett mange av disse kombinert med CV når jeg har sett meg litt rundt... Det jeg er ute etter er hard musikk, mye bass og bra fest stemning... Hvem bryr seg om det ikke er helt optimal lydkvalitet etter et par skarpe uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg Cv så har du det morro hele dagen og kvelden og slepper å tenke på noe skal gå galt. Selv bruker jeg cv til vors, narsj og små fester hjemme og jeg og kompissene har det synnsykt morro med det volumet, bassen og trøkket. Cv spiller ikke så stykt som folk skal ha det til, kjøp gode forsterkere og kabler hele veien og da kan du ikke si at du får dårlig lyd. Var jeg deg ville jeg selv valgt cv og det funker fint til å bare høre på musikk med som jeg gjør og plutselig kommer det en rå sang så da er det bare å dra opp volumet og bassen og det er bare morro.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt vanskelig å sjekke opp damer når du spiller så høy musikk at de ikke hører hva du sier?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er det ikke litt vanskelig å sjekke opp damer når du spiller så høy musikk at de ikke hører hva du sier?
    haha i noen tilfeller kan det være en fordel :P

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg komme med ett lite tips. Ta med dama inn på soverommet så da kan man fint snakke uten att noen hører dere:-D :-D

Eller så kan man bare skru ned lyden og sku opp skikkelig hvis det kommer en godsang eller har lyst til å danse og tro at dem tar på vær andre over alt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vell inrømme at jeg er glad vi hadde 2 par med cerwin vega clsc215 på ett par midgard oberon 6.1 ståendes å spille i bakgrunnen når jeg sjekka opp dama mi :P hun kunne umulig ha hørt mye av den idiotien jeg sa den kvelden :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    må vell inrømme at jeg er glad vi hadde 2 par med cerwin vega clsc215 på ett par midgard oberon 6.1 ståendes å spille i bakgrunnen når jeg sjekka opp dama mi :P hun kunne umulig ha hørt mye av den idiotien jeg sa den kvelden :P

Hehe, Regner med att du hadde tømt en flaske eller to før den tid?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hehe, Regner med att du hadde tømt en flaske eller to før den tid?
    tja var en del alkohol inne i bilde.. men vi er fortsatt sammen nå 3 år seinere :P volumet var plagsomt høyt inne på lokalet ivertfall rundt 124db på dansegulvet på det verste

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hopp!
    Siden du er så grønn så har du vel kanskje ikke hørt så mange gode hi-fi oppsett før? Isåfall er det jo bare å kjøre på med CLS 215, ignorance is bliss.
    Dette høres kanskje negativt ladd ut, men det er faktisk sånn at så lenge du ikke har noe bedre sammenlikningsgrunnlag så blir du sannsynligvis fornøyd.

Selv har jeg eid et par CLS 215 og den forsterkeren og ble aldri veldig fornøyd. Jeg kan skrive et par sider om hva som ikke bra med de høyttalerne og et par ting som er bra, men vil ikke spore av tråden for deg.

Jeg hadde kjøpt QLN Archtech 12 og en forforsterker som låter bra og så spe på med så mange effekttrinn du orker/har råd til. Vil du ha mer trykk enn det igjen, ville spedd på med gode suber, det kan godt være pa.

Er lydkvalitet uinteressant kan CLS-ene være noe for deg, men da kan du jo få PA utstyr til samme pris som er seigere og spiller høyere. Ditt valg

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •