KEF høytalerpakke - Elkjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF høytalerpakke - Elkjøp

Heisan!

Fant dette settet på Elkjøp; Elkjøp - KEF høyttalerpakke

Har hørt mye bra vedr. KEF og lurte på om jeg skulle gå for et slikt sett. Er det noen som har erfaring med disse høytalerene? Prisen så jo ganske greit ut. Er dette et bra kjøp, eller får man "mye bedre" lyd til denne prisen ved å velge ett annet merke?

Receiveren er av type Yamaha 663, og rommet er ca 30 m2 stort.

Som alltid; tusen takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalersettet hadde jo kostet 8497,- om du hadde kjøpt høyttalerne løst. (kilde; akustikk) Har ikke fått hørt så mye på disse, kun litt engang jeg var på elkjøp, syntes det virket ganske lovende da Men har god erfaring med KEF ellers, sitter selv med IQ9, IQ50, IQ60c og CUBE2 og er veldig fornøyd med disse (selv om det frister veldig med XQ40 fortiden :P)

Så med tanke på at du itillegg sparer 1500,- på settet syntes jeg dette virker som et godt kjøp. Sitter selv med en Yamaha RXV663 og den klarer fint å dra alle høyttalerne mine, så da burde den klare C-serien også, KEF er jo generelt ganske så lettdrevne høyttalere. KEF er vel også nokså nøytrale, samme gjelder Yamaha og dette gir en veldig fin og naturlig lyd, noe jeg selv syntes er fint ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber i Elkjøp selv som HIFI-ansvarlig i min butikk, og vi har hatt disse høyttalerene utstilt en liten stund. Synes det er veldig mye lyd for pengene. Bra trøkk i de og et spekter i lyden som ikke er værst for denne prisen.

Er også forholdsvis lettdrevne og lett å matche opp mot forsterker. TXSR606 til onkyo, RXV663 til Yamaha og også VSX818/1018 til Pioneer funker bra.

Det er forskjeller opp til IQ serien til KEF, både på bassen og diskanten, men her er det jo også store forskjeller i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte også å si at SUBen i samme serien ligger til rundt 3 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    Glemte også å si at SUBen i samme serien ligger til rundt 3 lapper.
    Hvordan er denne lydmessig? Har sett den på nettet, men tenkte faktisk gå for en XTZ; XTZ 99 W10.16 Pianolakk

KEF eller XTZ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Hvordan er denne lydmessig? Har sett den på nettet, men tenkte faktisk gå for en XTZ; XTZ 99 W10.16 Pianolakk

KEF eller XTZ?
    Har bare hørt den XTZen såvidt, så er litt usikker. Er 10" i den, mens det bare er 8" i KEFen. Tror nok det er mer trøkk i XTZ, men begge to er nok mye valuta for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Hansa1 for gode tilbakemeldinger. Noen andre som har erfaring med disse høytalerene til KEF? Har bekjente som sier at KEF høytalerene kan høres litt "metallisk" ut - hva nå det måtte bety.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig godt tips til deg, ikke hør altfor mye på ekspertene nå, for da ender du opp med kjøpsvegring. Kjenner altfor godt til det selv.
    Siden det er elkjøp(ikke min favorittbutikk, men de har en veldig bra detalj) har du 30dagers mulighet for å lytte og høre om du er fornøyd.
    Mest sannsynlig blir du meget fornøyd :-)

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Hansa1 for gode tilbakemeldinger. Noen andre som har erfaring med disse høytalerene til KEF? Har bekjente som sier at KEF høytalerene kan høres litt "metallisk" ut - hva nå det måtte bety.
    Hei.
    Jeg syns ikke disse høyttalerne låter "metallisk" så bare å løpe og kjøpe
    Kef kan være skarp i diskanten før de er ordentlig innspillt, kanskje det er det vennene dine har hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en del ikke fult så gode tester ute på C-serien til KEF. Blant annet hos what hi-fi, men der er de riktignok testet til en høyere pris en hva disse koster i Norge. Har selv testet C serien mot blant annet iQ serien og etter min mening er det veldig store forskjeller. Men C serien er verd pengene og gir deg bra lyd til prisen, spesielt når de allerede er billigere i Norge og du får en pakkepris.

Et alternativ kan være å se på Hifi tilbudene som har vært på Lefdal siste uken. Mange som har fått iQ serien her til både 20% og 30%. Da er ikke prisforskjellen så stor lengre mens kvaliteten blir langt bedre. En kamerat av meg kjøpte hele settet i iQ-serien til 7500,-!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Ligger en del ikke fult så gode tester ute på C-serien til KEF. Blant annet hos what hi-fi, men der er de riktignok testet til en høyere pris en hva disse koster i Norge. Har selv testet C serien mot blant annet iQ serien og etter min mening er det veldig store forskjeller. Men C serien er verd pengene og gir deg bra lyd til prisen, spesielt når de allerede er billigere i Norge og du får en pakkepris.

Et alternativ kan være å se på Hifi tilbudene som har vært på Lefdal siste uken. Mange som har fått iQ serien her til både 20% og 30%. Da er ikke prisforskjellen så stor lengre mens kvaliteten blir langt bedre. En kamerat av meg kjøpte hele settet i iQ-serien til 7500,-!
    Var inne på nettsidene til Lefdal, men kunne dessverre ikke finne noe som helst om KEF.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dette settet med en svs sub, jag har riktignok ikke så mye å sammenligne med men jeg er stor fornøyd med kjøpet, selger nok ikke dette på en stund!
    Kjører disse på en vsx-1018k, se bilder på min hjemmekino!

Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på nettsidene til Lefdal, men kunne dessverre ikke finne noe som helst om KEF.
    Står ikke noe på nettet, kun i annonsen der det igjen står at evt priser og varer må ses i butikk. Er en del butikker som fortsatt har en del igjen, godt nedsatt.. Så absolutt verdt et forsøk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp igår og hørte på KEF C7 (frontene). De spilte utrolig klart og hadde en fin diskant. Kunne vært noe mer bass, men det ordnes antakelig med en sub i tillegg. Nå gjenstår det kun å overtale kona :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg lov å anbefale at du først viser fruen de største høytalerne i butikken før du viser frem det du vurderer å kjøpe? Mye å lettere å få akspet hvis de ser "relativt" små ut.
    Gjorde samme feilen med in w, viste henne kef iq5, men de var jo såå store :-?
    endte opp med et 5005,2 settfra kef, som jeg er godt fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er overtalelesen igang. Hun kunne ikke helt se for seg KEF C7 som oppgradering av vårt Bose anlegg. Og da blir det vel slik da :-(. Ja, jeg hørte ordet; TØFFEL.

Imidlertid falt hun litt for KHT3005 SE. Og dette hørtes faktisk ikke så ille ut. Lyden var overraskenede "luftig" iforhold til Bose. Kanskje ikke dette blir så ille likevel. Har jo lest masse tester om KHT3005 og konklusjonen er jo at dette er mye anlegg for pengene, men er det noen her på forumet som kan anbefale dette? Vil Yamaha 663 gi nok godlyd i dette anlegget?

Eller burde jeg ta av meg tøflene og gå for C7 likevel?

Takker... :-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde kaste tøflene og bytte til vernesko.. Helt utrolig hva disse jentene skal bestemme.. Er du ikke mannen i huset da?? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du burde kaste tøflene og bytte til vernesko.. Helt utrolig hva disse jentene skal bestemme.. Er du ikke mannen i huset da?? :-D
    Jo, jeg trodde det. Men utrolig hvor feil man kan ta.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen synspunkter; KEF C7 (pakka) kontra KHT3005?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er jo i 2 veldig forskjellige prisklasser, men jeg tror faktisk C7 pakka kan stille opp mot 3005 med tanke på den fysiske størrelsen. 3005 får jo mesteparten av trøkket fra subben, mens C7 kan faktisk gi mye av trøkket direkte fra fronthøytalerne. Dessuten er C7 vesentlig bedre på musikk, synes jeg. men så er jo 3005 helt rå på film.

men med tanke på prisen så er vel C7 pakka et kupp

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •