Jbl Ls 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Jbl Ls 60

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jbl Ls 60

Jeg vurderer å oppgradere frontene i hjemmekinoen for bedre lyd ved musikklytting/stereo. Som vanlig er det lett å havne litt høyere i pris enn først tenkt... Har fått et bra tilbud på Soundgarden på JBL LS 60, men finner lite tester og brukererfaringer på nettet - og her på forumet - om denne høyttaleren (gjelder egentlig hele LS-serien). Har enda ikke startet på prosessen med prøvelytting, men vil gjerne høre om noen har erfaringer med denne høyttaleren.

Skal kjøres med bi-amping på en Pioneer VSX-LX70.

Ser i utgangspunktet på høyttalere som Dali IKON 7, B&W CM7, og kanskje Dali Mentor 5 el. 6 (men er dyre...). Disse finnes det mye info om (tester, erfaringer) på nettet, men JBL'en er altså ukjent farvann. Noen med erfaringer om LS 60??

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LS-serien er fortsatt forholdsvis ny iforhold til de andre høyttalerene du nevner her. Prøv å søk litt utenfor landegrensa, JBL får som regel mer oppmerksomhet der enn her i fedrelandet.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt ls60, men ls80 og ls40. Ls40 låter helt fantastisk bra, bortsett fra bassen. Etter min mening Er ikke denne "stram" nok. Hørt den 2 ganger med en primare kombo. Ls80 har jeg kun hørt sammen med yamaha rx-v1900. Dette spiller veldig flott, men mangler endel krefter syntes jeg.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 7 og CM7 er ikke i nærheten av LS60. Mentor 6 som er en meget bra høyttaler og LS 60 er ikke helt lik i lyd, men begge er veldig bra. Jeg liker begge og valget hadde mest sannsynlig havnet på JBL, under tvil.

Så det er bare å ta med seg CD'er til Soundgarden og starte lyttinga

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snupi6
    Har fått et bra tilbud på Soundgarden på JBL LS 60
    Kor bra e tilbudet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk til dere som har svart , trodde først at tråden min kom til å stå i 0 respons.....

Etter videre iherdig søking på nett, og spekulasjoner og samtaler med Soundgarden, så er faktisk følgende bestilling gjort (det ble ingen LS 60):
    JBL LS 40 (yepp, stativhøyttaleren i serien...)
    JBL LS Center
    Sub: Velodyne CHT-12Q

Resonnementet er at LS 40 leverer like bra på diskant og mellomtone som LS 60, og dette området er viktig for meg. Bassen mangler noe på LS40, men siden Velodyne sin CHT-serie nå kommer med målemikrofon og romkorreksjon bør denne være et godt valg for å ta seg av bassen. Siden det går mye i film hjemme i stua kom jeg til at jeg ikke vil ha ha mismatch mellom fronthøyttalerne og senterkanalen, og la da til denne. Mine gamle Proson bakhøyttalere får greie seg, i alle fall inntil videre....

Leverig iflg. Soundgarden om en drøy uke - skal legge ut erfaringene mine når høyttalerne er noenlunde innkjørt.

Gleder meg...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snupi6

Leverig iflg. Soundgarden om en drøy uke - skal legge ut erfaringene mine når høyttalerne er noenlunde innkjørt.

Gleder meg...:-D

.....og vi venter på erfaringene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •