XTZ 99.21 og Marantz PM6002 god kombinasjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.21 og Marantz PM6002 god kombinasjon?

Jeg har vurdert ulike høytalerløsninger og skriver denne tråden for å høre om noen her har noen tilbakemeldinger til meg.

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en lettdreven og grei forsterker, Marantz PM6002. Denne er relativt rimelig, ca 2500kr. Jeg hører på alt fra U2, queen, muse til Mozart (dvs alt mulig). Som regel hører jeg lite på cder, blir nok mest ipod/mp3 som er kilden (vet det ikke er bra, men slik er det nå en gang).

Vurderte lenge gulvhøytalere (spesielt da Monitor Audio BR5), men har i det siste begynt å vurdere stativhøytalere. Vurderte først XTZ's 99.25 eller 99.26, men jeg antar at for mitt bruk er det kanskje vel så bra med de noe mer lettdrevne? 99.21. Disse passer også bedre til mitt budsjett.

Noen erfaringer om nevnte produkter (da spesielt XTZ eller Marantz produktene), og ellers tilbakemeldinger ang. stativ/gulvhøytalere eller andre nyttige ting jeg burde vite?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er interessert i samme kombinasjon, har hørt mye fint om dem hver for seg, men har ikke hørt dem selv enda, alene eller hver for seg. Kan iallfall ikke se for meg annet at det må være en kjempekombinasjon.

En ting jeg lurte på: hvor finner du pm6002 til 2500kr? I Norge? Jeg har bare hørt med stereofil i oslo, der koster den 4000 til "kampanjepris"...

Kan jo nevne at alternativet på høytalerfronten er Audio Pro Black Diamond. Disse er veldig rimelige på fyndborsen.se.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er iallefall sikkert, skal du ha surround får du ikke noen bedre receivere til 2500kr uten å få di til innkjøpspris...

Hvordan matchen blir vet jeg ikke, men Marantzen er jo en ganske rolig å riktig receiver, det samme gjelder XTZ, vil tro dette blir et bra kjøp.

Men du har ikke vurdert stereo? Vist du tar fram 2-3000kr på brukten kan du får mye for pengene....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    ...

Men du har ikke vurdert stereo? Vist du tar fram 2-3000kr på brukten kan du får mye for pengene....
    PM6002, som både kjakan2005 og jeg vurderer å kjøpe, er stereoforsterker, ikke surroundreciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med et annet oppsett. Endte opp med rent XTZ, med 99.25 høytalere og D3 forsterkeren deres. Dette kostet meg 5200+4600kr. Ble en del dyrere enn jeg egentlig hadde lagt opp til, men da får jeg et stereoannlegg som holder bra i mange år (betydelig bedre enn jeg trenger dog).

Tror 99.21 og Marantz PM6002 hadde vært en god løsning, men fikk ikke bestilt 99.21 fra Sverige siden denne var utgått. Siden 99.25 høytalerne er relativt tungdrevne, måtte jeg velge en litt kraftigere forsterker enn Marantzen.

Marantz PM6002 selges til £220 i London (hvor jeg bor) og XTZ prisene er hva det koster å inkl porto til UK.

Hifi-Sondre: hva endte du opp med?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg endte opp med? Jeg kjører med CV VE 8F på Denon 3801 jeg....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •