XTZ 99 W12 eller XTZ 99 W10.16? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den har fire bassporter, stemmer det?

Ville startet med å plugge to, og prøvd henholdsvis 0-1-3-4 etter det, og funnet ut hva som passer deg best. Kjør romkorreksjon med 2808 og finstill med fasen til du får best resultat.

Prøv igjen med pluggene, så bør du være i nærheten av sannheten.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg avbestilte i går min xtz 99 w12. Jeg har ventet ca.10 dager og fikk vite at det var 4 nye uker og vente. (fynbørsen)
    Såpass ja:O Gjelder kanskje surround.no også dette da?:S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yep, den har 2 store og 2 små porter. Har alle portene plugget. skal prøve meg frem med romkorreksjon selv om jeg aldri har prøvd det, eller ha anelse hvordan hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra surround.no at min XTZ 99 W10.16 sort matt, ble sendt i går. Så da må det vel ha kommet inn noen? Står fortsatt "ventes fra leverandør" på produktsiden dog.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Fikk mail fra surround.no at min XTZ 99 W10.16 sort matt, ble sendt i går. Så da må det vel ha kommet inn noen? Står fortsatt "ventes fra leverandør" på produktsiden dog.
    Står det samme på XTZ w12 sort matt også, men min ligger til pakking står det på ordreoversikt nå Men mulig de sender ut de som allerede er bestilt før de oppdaterer på siden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sykt så populær xtz'subbene er..fikk mail fra surround at de som hadde bestilt i desember får sine nå,mens vi andre må vente rundt 4 uker til neste ladning kommer:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk telefon fra surround igår om jeg fortsatt ville ha subben som jeg hadde bestillt i desember. Så nå er endelig xtz w12" på vei til meg, håper det var verdt ventinga! Gleder meg ihvertfall råmasse til å høre den!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte opp min XTZ 99 W10.16 i dag og jeg må si at dette tok "hjemmekinoen" til nye dimensjoner. Brummer godt i sofaen.

I kveld skal vi se LOTR: Atter en konge. Blir nok godt bruk for denne da!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har altså avbestilt min XTZ 12W pga. ventetiden, og vurderer nå heller svs-pb10-nsd, eller svs pb12-nsd. Kanskje noen som har en kommentar til dette?
    Negative er like bra som positive, bare det ikke er for mye synsing.
    (sier Haugesynsar...)

Kanskje svs-pb10-nsd vs. xtz 12w er en noenlunde fair sammenligning? Pro-Contra?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg har altså avbestilt min XTZ 12W pga. ventetiden, og vurderer nå heller svs-pb10-nsd, eller svs pb12-nsd. Kanskje noen som har en kommentar til dette?
    Negative er like bra som positive, bare det ikke er for mye synsing.
    (sier Haugesynsar...)

Kanskje svs-pb10-nsd vs. xtz 12w er en noenlunde fair sammenligning? Pro-Contra?
    SVS-en er råere, så det er ikke et dårlig valg. XTZ-ene er knallbra, men har man plass og budsjett til en SVS synes jeg det er tøffere, ihvertfall til film.
    SVS-en har bedre bunndrag.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere er best til musikk av xtz12, pb10, eller pb12?
    Hører at det snakkes om hastighet på slagene, presisjon. Selv om jeg ser mest film i min lille kino som er 3,5X2m, så er det faktisk når jeg digger musikk jeg spiller høyest. Er redd når noen sier at en stor sub kan bli treg...
    Jeg ser at jeg spør om ting som folk har svart litt på allerede, men jeg har ikke lyst og irritere meg over ting som ikke fungerer i ettertid. Derfor maser jeg litt...

Når jeg vurderer innkjøp så vil jeg ha like mye sub som jeg betaler. Vil ikke gi 50% mer peng for 10 % sub. Så min smerteterskel er altså der hvor jeg begynner og betale for mer enn jeg får. Make sense?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva med denne nye SVS SB12-Plus ?
    L-Sound - SVS SB12-Plus

Blir også litt skeptisk når noen skriver at man bør/må ha måleutstyr for og finne den perfekte plaseringen i rommet. Derfor er kanskje denne bedre for en amatør som meg.

Optimalisering av rom-respons; (bra for min mini-kino 7m2, eller ca. 16m3???)

"Noen av deres subwoofere har variabel tuning (som endrer hvor dypt de kan gå), denne subben er annerledes. Siden den er liten forventer SVS at mange vil ønske å ha den i små rom. Små rom er faktisk ganske fordelaktige når det gjelder dyp bass. Så fordelaktige at en liten sub som spiller så flatt, og dypt som denne kan bli for mye av det gode.

Fenomenet kalles romforsterkning, og opptrer i de fleste rom slik at den dypeste bassen blir forsterket. Jo lengre ned i frekvens, jo større er denne effekten. Romforsterkning er vanligvis en god ting, men hvis rommet ditt er lite (la oss si 40m3, eller ca 17m2) så kan det være best å la subbens frekvensrespons rulle av litt tidligere enn den vanligvis gjør. Denne kontrollen gjør det mulig å holde frekvensresponsen flat og kraftig selv under 20hz vha ditt roms akustiske forhold.

Jo større rommet er, jo mindre vil denne kompensasjonen behøves. I rom opp til 68m3 (eller ca. 28m2) kan 'medium' innstillingen fungere best, og i rom større enn dette, er det 'Large' innstillingen som burde prøves/brukes. I rom av denne størrelsen vil du også være bedre tjent med mer enn 1 SB12-Plus, eller en av de større SVS modellene som er enda mer effektive. Alle rom er forskjellige, men tilpassningen av din subwoofers dypbass egenskaper er nå kun en enkel justering unna."

+en helt ny 450W RMS forsteker fra Indigo :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Fikk min XTZ 99 W10,16 sub i dag og den låter herlig

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min W12 låter også freskt og gir godt skyv fra 80hz og ned mot 20hz

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott å høre.

Jeg har nå bestilt min, og de skulle få en ny sending i slutten av februar, så det blir en måneds venting. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min W12" idag, sinnssykt kult! Anlegget ble løfta flere hakk!! :-D