aktiv subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

aktiv subwoofer

hei,

har fått problemer med suben! i går spilte jeg med den, men i dag er det ikke en lyd! alt ser ut som det slik som det skal, subben slår seg på når den får signaler fra forsterkeren. men det kommer ike lyd! '

er det noen sikringer i suben? eller hva kan være galt?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår den seg på er det sikkert ikke en sikring, eller? Hviliken sub er det, hvilket utstyr spiller du ellers med?
    Litt vanskeligt å hjelpe når vi ikke vet mer. Spill samme kilde du spilte igår og se, ellers normal feilsøking, innstillinger i receiver, kabel osv....

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok være at loddingen i kabelen ikke gjort bra nok og at den har blitt ødelakt. Det skal vanligvis gå å skru av pluggen på kabelen. Da kan du se om det er noe feil med kabelen.

Har du foresten noe annet du kjører signalet igjennom, som en eq eller lignende...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterkeren er kenwood KRF-V6200D
    suben er fence audio 15 "
    kabelen er QED kabel!

jeg tror ikke det er noe galt med kabelen fordi suben er slik at når den får signaler så slår den seg på automatisk! grønt lys indikerer dette! og det grønne lyset kommer på nå når jeg spiller av samme kilde som i går, men ingen lyd! prøvde med test tone fra forsterkeren, da spilte de andre høytalerene men ikke suben!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har du testa å skubbe inn elementet for å høyre om det skraper? Det kan jo vere sprengt, men lite sansynlig.. Eg ville ha skrudd lyden på maks for å sjekke om det er antydning til lyd frå den.. Viss ikkje det er antydning til lyd ville eg ha skrudd den opp for å sjekke om en kabel har løsnet.. Viss det ikkje er det, so ville eg ha testa elementet på lavt nivå på en vanlig høgtalar kanal for å sjekke om det er liv i elementet.. Har du guffa noke voldsomt med den? Eller er det berre skjedd sånn pluttselig uten forvarsel?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg prøvd ut de tingene du anbefalte! skubbet inn elementet, der var det ingen skrape lyd! ser ut som det er helt fint!

skrudde på maks men ingen antydning til lyd!

så jeg skrudde den opp, og der var ledningene der de skulle. hvertfall på elementet! forsterkeren virket litt for avansert for meg, men alle ledningene hang fast på den også!

så jeg prøvde og koble den til en vanlig høytalerkanal, men der var det flere muligheter bak på subben. jeg satte den i speaker level input!
    men det skjedde det samme! subben slår seg på fordi den får signaler. men disse signalene virker som om de ikke kommer frem til elementet!

jeg har guffa en del med suben, men jeg har brukt den flere ganger ettepå uten og guffe!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av movik
    nå har jeg prøvd ut de tingene du anbefalte! skubbet inn elementet, der var det ingen skrape lyd! ser ut som det er helt fint!

skrudde på maks men ingen antydning til lyd!

så jeg skrudde den opp, og der var ledningene der de skulle. hvertfall på elementet! forsterkeren virket litt for avansert for meg, men alle ledningene hang fast på den også!

så jeg prøvde og koble den til en vanlig høytalerkanal, men der var det flere muligheter bak på subben. jeg satte den i speaker level input!
    men det skjedde det samme! subben slår seg på fordi den får signaler. men disse signalene virker som om de ikke kommer frem til elementet!

jeg har guffa en del med suben, men jeg har brukt den flere ganger ettepå uten og guffe!
    Det han mente var antakeligvis at du skulle skru ut elementet og prøve å kjøre det rett på en kanal fra forsterkeren. Altså å ikke ha det koblet til sub forsterkeren i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har gjort det nå og det kom det lyd i elementet!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det iallefall ikke elementet det er noe i veien med!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Ja det var det eg meinte.. Men siden det var lyd i elementet er det eit forsterker problem (kanskje ikkje noke å begynne å tukle med) og då er det reklamasjons sak.. Kontakt dei som subben er kjøpt hos og forlang ny sub eller forsterker...

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dat er det sansyligvis noe galt med forsterkeren... (På suben)

Har du forsikring og eller kvitering på den??? I såfall kansje du får byttet den...?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke at noen hadde svart dette allerede:-) Var litt treig der...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja skal kontakte dem!