Nye høyttalere til dedikert hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til dedikert hjemmekino

Hei

Jeg har en dedikert hjemmekino, i et rom som er ca 15m2. Har pr.dags dato følgende utstyr:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/mrmattis

Kef Q7, Fronthøyttalere
    Kef Q7, Bakhøyttalere
    Kef Q9, Centerhøyttaler
    SVS PB12-plus/2, Subwoofer

Yamaha RX-V3800, Receiver
    Marantz DV7600, Dvd-spiller
    Xbox360

Benq 8720, Projektor
    Adeo 84" 16:9 Rammelerret

Vurderer nå nye høyttalere, men ønsker å beholde SVS sub`en. Noen som har tips til hva som kan anbefales, når en tar rommet og eksisterende utstyr i betraktning..... Kanskje stativ høyttalere kan være noe? XTZ?

Ønsker ikke å overskride 20 000 kroner.....

Hva med denne pakken? Hvordan tror dere den hadde fungert i rommet mitt? XTZ 99.36 25 Surroundsystem

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper den XTZ pakken hadde rocka kino'n din jeg Viss man har pengene er det bare å kjøpe. Ut ifra folk innpå her sine erfaringer virker det som XTZ er et flott valg. Husk at de er tungdrevne tho. Regner egentlig med at Yamaha'n klarer det. Lykke til.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert Klipsch? Har jo et kjempe gått rykte her på forumet som hjemmekino. Passer utmerket til Yamaha også

Hva med: Komplett.no - Klipsch RF82 Black eller Komplett.no - Klipsch RF62 Black

og Komplett.no - Klipsch RC62 Black og RS-52

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset. Klipsch bør nok vurderes. Har hørt flere som skryter av dem, selv om jeg personlig ikke har hørt dem.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på SVS MTS-01 serie også. De matcher reciveren din veldig bra og er meget artige kinohøyttalere. Ikke minst på grunn av dette, sitat test i Hjemmekino av SVS MTS gjort rett før jul:
    Den varter opp med et stort lydbilde, faktisk så stort at det til tider er mistenksomt. Det er ikke fasefeil på høyttaleren, men det er kanskje spredningskarakteristikken fra elementene og designet som gjør det så stort. dette gjelder alle høyttalerne, og dermed er det ikke til å stikke under en stol at filmlydopplevelsen blir helt enorm. Man omringes av et ekstremt detaljert lydbilde, og filmeffektene blir voldsomme.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fremdeles ikke gått til innkjøp av nye høyttalere, da mine Kef fremdeles duger.

Gjenstående kandidater er:

Klipsch rf-62, rs-62 og og rc-62.

SVS STS-01, både som front og bak, eller er dette "smør på flesk"? Alternativet blir vel da SCS-01 (M) + SCS-01 senter.

Jeg har alltid hatt gulvstående som bakhøyttalere, men har det neon hensikt. Får man like bra/bedre med gode mindre høyttalere? Tenker b.la på at man får løftet dem litt opp på veggen, og "vinklet lyden".

Fikk forslag fra lsound om å vurdere å droppe STS-01 som bakhøyttalere, og heller bruke pengene man "sparer" på f.eks prescense høyttalere.

Noen som har noen formening om disse høyttalerne, samt gulvstående/mindre høyttalere bak?
    Kanskje dette blir en så liten oppgradering fra mine 4 stk. Kef Q7, at jeg gjør lurest i å beholde dem........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •