Forsterker/center til B&W 683/685.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker/center til B&W 683/685.

Jeg er på god tur til å investere i B&W 683 og 685. Blir å drive center + 685 på en Denon 2808. Til frontene har jeg nesten bestemt meg for XTZ Class A100 D3.
    Er det tilstrekkelig med kraft i den til å 683-ene til å skinne?
    Noe budsjett har jeg ikke ennå, da det kanskje ligger en fin pott med penger og venter på meg rundt neste hjørne.

Hadde ordinært tenkt å gå for en B&W HTM61 som center, men etter å ha lest diverse omtaler og forumtråder om denne, har jeg ombestemt meg.
    HTM4S er jo nydelig, men dessverre i overkant dyr.
    Er det noen her som vet om et godt, og tildels økonomisk, alternativ til HTM61?

Setter pris på all hjelp!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugolor
    Jeg er på god tur til å investere i B&W 683 og 685. Blir å drive center + 685 på en Denon 2808. Til frontene har jeg nesten bestemt meg for XTZ Class A100 D3.
    Er det tilstrekkelig med kraft i den til å 683-ene til å skinne?
    Noe budsjett har jeg ikke ennå, da det kanskje ligger en fin pott med penger og venter på meg rundt neste hjørne.

Hadde ordinært tenkt å gå for en B&W HTM61 som center, men etter å ha lest diverse omtaler og forumtråder om denne, har jeg ombestemt meg.
    HTM4S er jo nydelig, men dessverre i overkant dyr.
    Er det noen her som vet om et godt, og tildels økonomisk, alternativ til HTM61?

Setter pris på all hjelp!
    Med tanke på senterkanalen hadde jeg heller kjøpt HTM61 kontra HTM4S. Synes sistnevnte ikke låter spesbra. Tafatt lyd og lite dynamikk. XTZ`har jeg ikke hørt, men kan anbefale Parasound og Vincent til 683.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent SV-226 MkII ser spennende ut, både spesifikasjon- og utseendemessig. Var dessverre vanskelig å finne noen omtaler av denne. Noen med formeninger om dette vil være tilstrekkelig?

Jeg ville også gått for HTM61, men da på et økonomisk grunnlag, og at jeg har veldig lite å sammeligne med lydmessig. Er dog skeptisk til HTM61 etter å ha lest så mye negativt om den. Det beste er selvklart å høre selv, men når så mange sitter med samme mening, må det jo være noe i det. Er det kanskje noen andre produsenter som kan matche B&W sin lyd og klang?

Edit: Nå har jeg nesten sett meg bestemt på Vincent SP-331.

Men skal starte en ny tråd og fortsette denne diskusjonen i korrekt kategori.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt HTM61 og kan med hånda på hjertet si at det er en skuffende center, særlig i samsvar med det 683 representerer. Her ville jeg ha funnet en annen løsning. Har hørt at enkelte har fått et bedre resultat ved å bytte til HTM62, fordi kassen og elementene er mindre. Kan være logisk mtp på mine problemer med HTM61 (innstengt bass/mellomtone og grautete diskant). Har ikke testet dette selv, men HTM61 er ikke verdt det etter min mening.

Ellers støtter jeg forslagene om Vincent og Parasound. Har hatt sistnevnte selv på 683 med god erfaring.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HTM61 og kan virkelig anbefale denne.
    Kompis av meg har den også, og den passer utrolig godt til DM683!

Spesielt hvor mektig denne kan høres ut med mye watt er imponerende...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det visst mange delte meninger ute og går. Jeg får se og lese litt til før jeg bestemmer meg. Har jo 14 dagers angrerett fra de fleste butikker, så bør vel finne noe som passer etter hvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •