Nye Høytalere (ny hjemmekino)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Høytalere (ny hjemmekino)

Hadde lenge bestemt meg for nye jbl ls40, men ble liksom aldri helt fornøyd med bassen til disse. Syntes de er perfekte ellers til den musikken jeg hører på. Pink Floyd bla.

Er det noen andre høytalere jeg burde høre på som har samme fantastiske diskant/mellomtone? som også kanskje er litt friskere i bassen?

Vurderte lenge xtz 99.26 eller 99.36, men blir vanskelig å få hørt disse. Høytalerene bør ikke overskride 10 tusen med alt for mye. Har en svs 12+2 som kan ta de nederste tonene, så trenger ikke gå alt for dypt. Liker stram og ikke alt for "boomete" bass.

Noen Forslag?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe fra Dali Ikon kanskje????? Har ikke hørt de selv ennå, men de er jo fantastisk populære.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte endel på ls40 for en stund siden...og jeg er veldig enig i det du sier...Et merke jeg har forelsket meg i er Dynaudio...
    De har en høytaler som heter Focus 110....Denne er virkelig knall til den type musikk du hører på...Og den har mye fylde i mellomtonen også + at den har en fantastisk diskant...virkelig verdt og høre på..

Stativ | Høyttalere | Soundgarden

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Noe fra Dali Ikon kanskje????? Har ikke hørt de selv ennå, men de er jo fantastisk populære.

Hørt flere ikon + en fra mentor serien. Kan ikke si jeg ble veldig imponert. Hørte de på hifi-klubben i oslo en plass. Dette var dog bare i kino samenheng. Hørte En fin helicon stativ type der også.denne spillte rimelig bra i et 2 kanals oppsett, men syntes det ble litt dyrt.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Hørte endel på ls40 for en stund siden...og jeg er veldig enig i det du sier...Et merke jeg har forelsket meg i er Dynaudio...
    De har en høytaler som heter Focus 110....Denne er virkelig knall til den type musikk du hører på...Og den har mye fylde i mellomtonen også + at den har en fantastisk diskant...virkelig verdt og høre på..

Stativ | Høyttalere | Soundgarden
    Får kanskje ta meg en tur å lytte på disse da, tenkte jeg skulle ned på soundgarden til uka.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Får kanskje ta meg en tur å lytte på disse da, tenkte jeg skulle ned på soundgarden til uka.
    det syns jeg virkelig du skal gjøre

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en Kjapp tur innom soundgarden skien i går, hørte på dynaudio 220. Spillte helt fantastiskt de også. Hadde ikke tid til å høre på flere. Han kjørte de på fullt hegel oppsett. Bassen var mye bedre enn på jbl ls serien, mye fastere. Kanskje en smaksak. Liker dog ls40 pga den sinnsyke mellomtonen. Prøve å få hørt 140 i helga. Prisforskellen blir jo ikke så stor. 140 med stativ(stand4) kommer på nesten 17 tusen. og 220 på ca 22 tusen. Har jo svs pb/plus2 også da. er vel nok trykk i de kanskje

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden i Skien?

System Audio SA2K :http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/42644

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det du hørte ls40 sammen med?
    Jeg hørte de en stund tilbake sammen med Primare I20. Det låt jo bra, men veldig ganske kjedelig. Kunne dog vært interessant å matcha de med HK 990 når den kommer og en sub eller to.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en Kjapp tur innom soundgarden skien i går, hørte på dynaudio 220. Spillte helt fantastiskt de også. Hadde ikke tid til å høre på flere. Han kjørte de på fullt hegel oppsett. Bassen var mye bedre enn på jbl ls serien, mye fastere. Kanskje en smaksak. Liker dog ls40 pga den sinnsyke mellomtonen. Prøve å få hørt 140 i helga. Prisforskellen blir jo ikke så stor. 140 med stativ(stand4) kommer på nesten 17 tusen. og 220 på ca 22 tusen. Har jo svs pb/plus2 også da. er vel nok trykk i de kanskje

Så sant så sant...Men...220 er en langt mer kraftfull høytaler om du skal spille litt høyt til tider...den er på en måte ikke så lett og tømme for trykk(om du skjønner)...Den er jo en god del større...Mellomtonen i Contour 1.4 er en del bedre enn 140 igjen, det samme gjelder diskanten, men denne koster jo like mye som 220 og + at du trenger et stand i tillegg... men det kan du sikkert karre til deg et tilbud på. Og stand 4 på contour 1.4 er skikkelig pent..mener den er og skru fast i selve høytaleren...da blir det skikkelig nice...
    Men som du også skriver, så har du jo noen suber hjemme hos deg, så det holder kanskje med en liten høytaler, med meget stor lyd???
    eller en større høytaler, med enda større lyd....System audio Ranger da??hørt noe på den eller?? Ikke så dum den heller skal jeg si deg...IKKE LA DEG LURE AV DE SMÅ ELEMENTENE! Den spller knall tøft...!

Lykke til.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Hva var det du hørte ls40 sammen med?
    Jeg hørte de en stund tilbake sammen med Primare I20. Det låt jo bra, men veldig ganske kjedelig. Kunne dog vært interessant å matcha de med HK 990 når den kommer og en sub eller to.
    Var en primare duo. cd spiller + forsterker. Sikkert samme som du har hørt på. Syntes det spiller bra, men liker ikke bassen på ls40. kanskje forsterkeren eller rommet som ødelegger litt?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Soundgarden i Skien?

System Audio SA2K :http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/42644

mente prosgrunn surrer litt da jeg selv er fra skien. Er jo bare 10min å kjøre

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Så sant så sant...Men...220 er en langt mer kraftfull høytaler om du skal spille litt høyt til tider...den er på en måte ikke så lett og tømme for trykk(om du skjønner)...Den er jo en god del større...Mellomtonen i Contour 1.4 er en del bedre enn 140 igjen, det samme gjelder diskanten, men denne koster jo like mye som 220 og + at du trenger et stand i tillegg... men det kan du sikkert karre til deg et tilbud på. Og stand 4 på contour 1.4 er skikkelig pent..mener den er og skru fast i selve høytaleren...da blir det skikkelig nice...
    Men som du også skriver, så har du jo noen suber hjemme hos deg, så det holder kanskje med en liten høytaler, med meget stor lyd???
    eller en større høytaler, med enda større lyd....System audio Ranger da??hørt noe på den eller?? Ikke så dum den heller skal jeg si deg...IKKE LA DEG LURE AV DE SMÅ ELEMENTENE! Den spller knall tøft...!

Lykke til.
    Har ikke hørt noe fra system audio. Rommet er ikke større en 12m2 så blir nok stativ på meg. Prøve å få ræva ned ditt i morgen. Kjerringa mener jeg må kjøpe meg en ny skjorte, så da kan jeg jo ta 2 fluer i en smekk.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virker jo perfekt til min yamaha rx-v4600? :

Hegel H100 har også en mengde brukervennlig funksjonalitet. Noe av det som er mest populært er Home Theater-inngangen. Mange har et hjemmekinosystem som fungerer utmerket på film, men man savner ofte en del musikalitet når man spiller musikk. Da er H100 den perfekte oppgradering. De fleste surroundreceivere har såkalte linjeutganger til fronthøyttalerne. Disse kobler du til Home Theater inngangen i H100, og vips virker den som en ren effektforsterker når du spiller film. Når du spiller musikk i to kanaler virker den derimot som en vanlig integrert forsterker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe fra system audio. Rommet er ikke større en 12m2 så blir nok stativ på meg. Prøve å få ræva ned ditt i morgen. Kjerringa mener jeg må kjøpe meg en ny skjorte, så da kan jeg jo ta 2 fluer i en smekk.
    Blei de noe lytting på deg idag?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bare en sort skjorte gitt :\ kjerringa skulle ha bilen å hente en kake visstnok. Er ikke bare bare . Da blir det tur til mandag isteden. Var nesten på nippet til å bestille uhørt på soundgarden.no i stad O_o Etter å ha lest en lang tråd på et annet forum. Satse på jeg får med meg et par hjem til uka, hvis jeg mener de er no å satse på da

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bare en sort skjorte gitt :\ kjerringa skulle ha bilen å hente en kake visstnok. Er ikke bare bare . Da blir det tur til mandag isteden. Var nesten på nippet til å bestille uhørt på soundgarden.no i stad O_o Etter å ha lest en lang tråd på et annet forum. Satse på jeg får med meg et par hjem til uka, hvis jeg mener de er no å satse på da
    Kvinnfolk, biler og kaker....ingen god match. Uhørt er dristig. Hvilken høytaler hadde du lest om?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste generelt om dynaudio, men er jo veldig mange som er begeistret for focus 140. For min del var vel taket ca 10k. Ser ut som jeg må legge på noen tusen hvis jeg liker 140 veldig godt. Så er vel den modelen jeg skal høre på i morgen. Ls40 er fortsatt en kandidat, hvis jeg får prøve med hjem og jeg får bassen bedre hejmme. Derimot hører jeg på focus 140 og blir forelsket kjøper jeg de bare med en gang.

Er lei av å styre og reise rundt å høre på alt mulig bare for å kjøpe seg et par høytalere. Var på en rundtur i oslo for noen mnd siden, på leting etter Pioneer S-3EX, ingen som hadde den. Har aldri fått rotet meg til hjemmekino kinoen heller. Da hadde jeg med meg 50tusen for å shoppe. Det som skjedde var at jeg bestemte meg for klipsch,hehe. Det ble jo heller aldri noe av. En baby kom til verden og alle høytaler planer ble skrinlagt. Alle patosene ble solgt, lerret ble solgt, barnerom ble pusset opp osv. Nå er jeg lei av å sitte å se på I gode og onde dager samt diverse annet ræl kinoen SKAL opp igjen.

Nye planen er da en kino som jeg også kan sitte å slappe av og nyte musikk i. Vekk fra barneskrik, hundeturer og alt annet som følger med Derfor søken etter noen musikalske høytalere. Klipsch er kult, men føler det blir litt feil. Sikkert mange som IKKE mener det.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som en bursdag kommer å ødelegger for lyttestunden min i dag!! visstnok har jeg visst om dette i 14 dager O_o. Sånn er det når man er en smule distre Samboeren mente hun og barnet kunne bli med, for det tok vel ikke mer en ti minutter haha Fikk i alle fall bestilt en steinplate til sub`n i dag. Prøver igjen i morgen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som en bursdag kommer å ødelegger for lyttestunden min i dag!! visstnok har jeg visst om dette i 14 dager O_o. Sånn er det når man er en smule distre Samboeren mente hun og barnet kunne bli med, for det tok vel ikke mer en ti minutter haha Fikk i alle fall bestilt en steinplate til sub`n i dag. Prøver igjen i morgen.

jeg tenkte og selge min steinplate....den er laget til Hegel H4..30mm larvikitt....
    Distree ja...ikke aleine om det gitt...

plate

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •