Sub til hjemmekino, anbefalinger, selvbygg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til hjemmekino, anbefalinger, selvbygg?

Jeg er på jakt etter en subb som kan avløse min 12" selvbygde subb. Denne er jeg meget fornøyd med, den ruller av ved rundt 30Hz og spiller musikk så veggene rister. Men på film kommer den litt til kort. Jeg liker å se filmer på "riktig" volum. og da klarer den ikke å henge med. Jeg tror at mange av dagens filmer inneholder for mye bass i for lave frekvenser, slik at den bare står å blafrer og lager ulyder.

Jeg er ikke ute etter å legge i for mye penger, og kan tenke meg å bygge en subb fra bunn av. Var inne å kikket på ljudia sine byggesett.
    GXS-12 eller 15 virker lovende men jeg er skeptisk siden prisen er så lav og hvor god den er på lave frekvenser...

Bilelementer burde kunne fungere bra, det er tross alt det jeg bruker i min nåværende subb. kom med forslag folkens. Jeg ser etter frekvenser ned mot 20 tallet.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hallo:)

je vil nok holdt meg unna de mgr suben når du virkelig skal ha film sub som skal spille dypt

har en wannabi svs som je bygde selv er veldig fornøyd med den (til
    film) Bil sub ville je også styrt unna vis du skal bruke det inne som je regner med du skal

tipper at vis du skal bygge selv at peerless kan fungere bra
    men å fått takk i foreksempel en tc, Soundsplinter eller Audiopulse eliment er noe av det råeste du får tror jeg i alle fall:-D det er flere i samme sjangeneren men det er noe som er brukt mye av før dette er noe som blir kosten litt:P når du får med forsterkeren du trenger:twisted:

men vil si at å grie å bygge en sub selv som blir mye biligeren er XTZ sine til 3-4k er nok vanskelig men du du har moroa av å ha bygget noe selv

ps: legg dett ut på DIY delen på forumet får du nok mange kloke svar:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •