Hjelp til valg av høyttalerpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av høyttalerpakke

Hei,

Har lest endel andre tråder her på forumet om temaet, men velger å legge inn en egen for forhåpentligvis å få noen anbefalinger som passer mitt bruksmønster

Ser for meg følgende bruksområder og kriterier:
    • Prisklasse helst 15 000 - 20 000, inkludert receiver og sub, men er fleksibel.
    • Bruksområdet vil være ca. 50% film/serier og 50% musikk.
    • Bor i leilighet så vil normalt bli brukt på begrenset lydnivå, men bør ha litt trøkk til festlige anledninger.

Har sett litt på følgende produkter:

SVS M-Series fra LSound - L-Sound - SVS M-Series
    + en passende sub og receiver

Dynavoice Definition-pakke fra surround.no - Dynavoice Definition-pakke i Sort farve
    + XTZ99 W10 eller W12 og en passende receiver

DALI Concept 6 fra hifi klubben - Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem

XTZ 99.36/25 Surroundsystem fra surround.no - XTZ 99.36 25 Surroundsystem

Noen som har noen formeninger om noen av disse pakkene? Eller andre pakker som vil være bedre i denne prisklassen?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut KEF HT3005. Fantastisk anlegg. Ble årets anlegg med Pioneer VSX-LX51 reciever.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF HT3005 suben mangler litt for å kunne dra på på festligheter da?

Hva med denne pluss SVS et-eller-annet-sub? Yamaha RX-V663 m Proson R63 MKll Pakke

Høytalerne er testvinnere i lydogbilde og forsterkern i hjemmekino! Du har jo til og med råd til alle kablene?
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef skal vist nok være bra, har ikke helt fått sansen for dem selv uten at det behøver bety noe.

Jeg er litt spent på den SVS pakken selv, men jeg vil holde en knått på XTZ pakken om jeg var deg. Der har du mye høytalere for pengene, Dali hørte jeg så sent som i dag og det var ikke inponerende for å si det slik.
    Når prisene derfra i tilleg har gått opp så får man mindre igjen for pengene der enn før.

Dynavoice er bra har hatt det selv men har du muligheten er det en oppgradering å gå til XTZ.
    Sammen med XTZ settet ville jeg vel gått for subb av samme merke og en yamaha 663 tenker jeg.

Lykke til

Sitat Opprinnelig postet av Feroxis
    Hei,

Har lest endel andre tråder her på forumet om temaet, men velger å legge inn en egen for forhåpentligvis å få noen anbefalinger som passer mitt bruksmønster

Ser for meg følgende bruksområder og kriterier:
    • Prisklasse helst 15 000 - 20 000, inkludert receiver og sub, men er fleksibel.
    • Bruksområdet vil være ca. 50% film/serier og 50% musikk.
    • Bor i leilighet så vil normalt bli brukt på begrenset lydnivå, men bør ha litt trøkk til festlige anledninger.

Har sett litt på følgende produkter:

SVS M-Series fra LSound - L-Sound - SVS M-Series

Dynavoice Definition-pakke fra surround.no - Dynavoice Definition-pakke i Sort farve
    + XTZ99 W10 eller W12 og en passende receiver

DALI Concept 6 fra hifi klubben - Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem

XTZ 99.36/25 Surroundsystem fra surround.no - XTZ 99.36 25 Surroundsystem

Noen som har noen formeninger om noen av disse pakkene? Eller andre pakker som vil være bedre i denne prisklassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Dynavoice er bra har hatt det selv men har du muligheten er det en oppgradering å gå til XTZ.
    Sammen med XTZ settet ville jeg vel gått for subb av samme merke og en yamaha 663 tenker jeg.
    XTZ er i utgangspunktet litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men om det er værdt de ekstra kostnadene er det selvsagt en løsning. Helt klart et av de mest aktuelle alternativene.

Y663en så ut til å ha litt lite HDMI innganger så må vel litt opp der også. Bør vel i alle fall ha nok porter til dekoder, mediaboks/htpc og et par spillkonsoller.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    audiopro blue diamond pakke får man vel til rundt 12000,- og man er ikke avhengig av verstingreciver eller sub...

BM Audio

Bare et eksempel denne linken. Kan nok skaffes noe rimeligere ved prisjakt...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    audiopro blue diamond pakke får man vel til rundt 12000,- og man er ikke avhengig av verstingreciver eller sub...

BM Audio

Brukt er vel veien å gå hvis man vil ha best mulig lyd for minst mulig kr!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp
    Et annet råd er å strekke deg så langt du klarer. Du glemmer aldri de HT som var litt bedre, dessverre.:-D

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut disse 3 pakkene!

XTZ 99 Surroundsystem

http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=21

http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=37

På forsterker siden ville jeg gått for en Yamaha 1900 eller en Onkyo(er en på forumet som skal selge en 905 for 9500kr, med litt pruting kan du få en skikkelig forsterker!)...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kht3005 har nok overraske sprut, så lenge du ikke har planer om å kjøre dem til øredøvende høyder. Kjører dem med lx71 og er så langt fornøyd.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BM Audio

Sier meg einig her ..
    Audio Pro Blue Diamond V2http://www.audiopro.com/templates/audio_pro_products/?id_products=177#

Bakhøytaler Black Pearl V2 og Center Black Vector V2 er e god kombo ...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Brukt er vel veien å gå hvis man vil ha best mulig lyd for minst mulig kr!
    Enig, mye bra av høttalere, forsterkere, etc.
    Men, skal man ha en ny jhemmekinoreceiver går utviklingen såpass raskt at nytt er å foretrekke.

Holder en knapp på Yamaha 663, men hvis man trenger fler HDMI porter til grei pris bør man kikke på Onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, ender sansynligvis opp med XTZ, så får jeg heller drøye noen måneder før jeg utvider med sub (og evt. bakhøytalere om jeg kjøper separat istedet for pakke. Er litt usikker på hvordan/om jeg får noe grei plassering på disse da hjørnesofaen står helt inntil veggen og vanskelig å få flytte på).

Noen formening om XTZ 99 W10.16 vs XTZ 99 W12 vs XTZ 99W12 DSP?
    Ser endel sier at W10 er litt kjappere? Har det noe for seg å bla opp de ekstra lappene for DSP?

Forsterke blir vel litt off topic, men har dere noen formeninger om Yamaha RX-V663 vs RX-V863 vs RX-V1900B?
    663 har litt få HDMI porter til mitt bruk, så står egentlig mellom 868 og 1900.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Feroxis
    Takk for svar, ender sansynligvis opp med XTZ, så får jeg heller drøye noen måneder før jeg utvider med sub (og evt. bakhøytalere om jeg kjøper separat istedet for pakke. Er litt usikker på hvordan/om jeg får noe grei plassering på disse da hjørnesofaen står helt inntil veggen og vanskelig å få flytte på).

Noen formening om XTZ 99 W10.16 vs XTZ 99 W12 vs XTZ 99W12 DSP?
    Ser endel sier at W10 er litt kjappere? Har det noe for seg å bla opp de ekstra lappene for DSP?

Forsterke blir vel litt off topic, men har dere noen formeninger om Yamaha RX-V663 vs RX-V863 vs RX-V1900B?
    663 har litt få HDMI porter til mitt bruk, så står egentlig mellom 868 og 1900.
    Heng bakhøyttalerne rett på veggen. Biltema har billige veggfester som kan vinkles og vris etter behov. Hifiklubben o.l. har mer fancy fester med penere design, men til langt høyere pris.

XTZ er uansett bra lyd for pengene W10 er en bra sub til en grei pris. Tipper den gir bra nok trøkk om du ikke har en veldig stor stue. DSP subben kjenner jeg ikke mye til, men jeg tipper den er mer konfigurerbar i forhold til rommets karakter.

868 og 1900 ligger vel et godt hakk opp i pris i forhold til 663 ? Som sagt har Onkyo 4 HDMI porter på recieverne i det lavere prisleie. Se på 606, den koster omtrent det samme som Yamaha 663.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •