Høyttalere! Budsjett: 6-7000 kroner...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere! Budsjett: 6-7000 kroner...

Jeg har ett lite dilemma...

skal handle fra surround.no tror jeg, men vet ikke hva jeg skal velge....

dette er alternativene jeg har tenkt over:

1.
    XTZ 93 WMT
    XTZ 99 W10.16
    XTZ Floorstand 99 (kan også bytte ut disse med å kjøpe W12 sub istedet, men da blir det egen patent på å få opp høyttalerne på veggen lr no)

2.
    XTZ 99.32
    XTZ 99 W8.16

3.
    Dynavoice Definition DF-5
    XTZ 99 W10.16

4.
    XTZ 93 WMT
    XTZ 93 WMT Center
    XTZ 99 W10.16
    (da mangler jeg bare enda ett sett med XTZ 93 WMT og jeg vil ha komplett anlegg)

Hva ville dere valgt??? alle alternativene er mellom 6000-7000 kroner... skal drives av en Harman/Kardon AVR 255...

er det noen som har noen bedre forslag så kom med de også!

mvh. Remi Reksen

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for pakke 1 eller 4 jeg
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det vil ikke være det beste å henge noen av disse på veggen er jeg redd, så om det blir stativhøytaler så burde du ha et stativ.
    Dette blir vel sannsynligvis til en surround med tiden eller?
    Skulle du hatt dette som stereo en stund ville jeg prioritert å få skaffet et par fronter.
    XTZ 99.32 gulvstående modell til 5000,- ville jeg valgt i første omgang.
    Om du i det heletatt har muligheten til å skaffe en tusenlapp til, kanskje ta på deg litt snømåking eller hva som helst så ville jeg kjøpt meg en XTZ 99 W10.16 sammen med dem. (brøyter snø selv så var ikke negativt ment)

Da holder du deg under 8000,- og får et svært godt anlegg som du kan oppgradere til surround med XTZ 99.21 senter og noen rimlige bakhøytalere senere. Kanskje Dynavoice Magic S-4 EX High Glossy Black som bakhøytalere
    Gulvstående høytalere er generelt noe mer effektive enn stativhøytalere og du burde gå for 10" da den vil gå noe dypere og virkelig gi deg subb lyd på film. såklart vil 12" gjøre det også, men du burde ikke la subben gå utover kvaliteten på frontene dine.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket andre muligheter enn surround.no? Jeg ville sjekket bruktmarkedet. Der finner du alltid mye snacks til en rimelig penge.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha noen lekre fronter med god lyd, så la jeg merke til at HFK i Kr.sand hadde et par Dali Suite 2.8 i utstilling/demo.

Tror du kan få en svært god pris om du kontakter dem:

Hi-Fi Klubben Kristiansand
    Markens gate 42, Inngang Kristian IV's gate
    4612 Kristiansand

Tlf: 38024120
    Fax:
    E-post: kristiansand@hifiklubben.no

ps! om du er på jakt etter komplett pakke m/sub i den prisklassen, så se bort fra mitt innlegg

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Vel det vil ikke være det beste å henge noen av disse på veggen er jeg redd, så om det blir stativhøytaler så burde du ha et stativ.
    Dette blir vel sannsynligvis til en surround med tiden eller?
    Skulle du hatt dette som stereo en stund ville jeg prioritert å få skaffet et par fronter.
    XTZ 99.32 gulvstående modell til 5000,- ville jeg valgt i første omgang.
    Om du i det heletatt har muligheten til å skaffe en tusenlapp til, kanskje ta på deg litt snømåking eller hva som helst så ville jeg kjøpt meg en XTZ 99 W10.16 sammen med dem. (brøyter snø selv så var ikke negativt ment)

Da holder du deg under 8000,- og får et svært godt anlegg som du kan oppgradere til surround med XTZ 99.21 senter og noen rimlige bakhøytalere senere. Kanskje Dynavoice Magic S-4 EX High Glossy Black som bakhøytalere
    Gulvstående høytalere er generelt noe mer effektive enn stativhøytalere og du burde gå for 10" da den vil gå noe dypere og virkelig gi deg subb lyd på film. såklart vil 12" gjøre det også, men du burde ikke la subben gå utover kvaliteten på frontene dine.

Dette skal bli til surround med tiden ja! og jeg ville nok ikke hengt de rett på veggen, men lagd noe customhylller som de kunne stått på...

Det blir nok stereo en stund ja... ga opp Artechene etter at jeg fikk meg ny forsterker... ble litt for liten Harman, men det gir meg jo en ny mulighet til å prøve noe nytt! og har hatt litt lyst på stativhøyttalere etter at jeg fikk høre hvordan mine Artech 5S spillte her hjemme... derfor jeg vurderer XTZ 93 WMT... også er det jo ikke store plassen her hjemme da! hehe... men har klart å hatt artechene her og Infinity sm155 her før også så...

Spiller de fint de 99.32 da i forhold til 93 WMT? er ikke så mye å finne om 99.32 virker det som! :/ hvordan er 99.32 iforhold til f.eks concept 6 som jeg har hørt før?

Og viktigst av alt... hvordan vil det gå med 99.32 og min forsterker harman avr 255?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har pakke nr 1, dog på rørforsterker, synes det funker kjempebra! 95% av tiden kjører jeg uten subb, 93wmt spiller rett å slett utrolig til prisen.

bruker de også på min denon 1909, går kjempefint det også.

subben er jo et stykke for seg selv, spiller meget bra til prisen, jeg bruker den i et 15kvm stort rom, og det synes jeg er helt greit, brukte 2 stk en stund men det ble for mye for meg.

pakken anbefales sterkt!

mvh
    stian

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kommet på noe smart her.... hva med å kjøpe 93WMT og en subwoofer og kjøpe 99.32 og en senter senere?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal mest trolig selge mine 93wmt og 10.16 subben i nærmeste fremtid om du er hypp på det.

mvh
    stian

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    jeg skal mest trolig selge mine 93wmt og 10.16 subben i nærmeste fremtid om du er hypp på det.

mvh
    stian
    Hehe kanskje ikke så rart 93wmt ene spiller bra når de skal selges
    Neida fra spøk til alvor, det er et godt tilbud dersom du sparer noen kroner og de er strøkne.
    Kanskje du kan bestille deg den centeren med det samme.....
    De spiller bra, hørte dem i på gignos messen sist år, men blir som oftest mer fylde og generelt mer lyd fra en gulv modell. Om du får integrert subben godt så skal det forrøvrig gjøre susen.

Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Nå har jeg kommet på noe smart her.... hva med å kjøpe 93WMT og en subwoofer og kjøpe 99.32 og en senter senere?
    Mhm, noe slikt eller kjøpe det brukt som han nevner over.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Kanskje du kan bestille deg den centeren med det samme.....
    De spiller bra, hørte dem i på gignos messen sist år, men blir som oftest mer fylde og generelt mer lyd fra en gulv modell. Om du får integrert subben godt så skal det forrøvrig gjøre susen.

Mhm, noe slikt eller kjøpe det brukt som han nevner over.
    Skal hente subben og 93WMT på tirsdag!

kanskje jeg bestiller senter samtidig som stativene fra XTZ... vi får se hvordan det ligger ann med penger!

Noob-question: hvordan får jeg integrert subben best mulig? er det bare å lytte seg frem eller kan jeg bruke romkorreksjonen på min harman?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •