Klipsch C3 Senter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch C3 Senter

Skal nå kjøpe meg ny senter som skal stå sammen med Celestion F38 front høytalere og drives av Pioneer VSX 1015. Har lenge hatt sansen for Klipsch og har tenkt å oppgradere senter først og deretter bakhøytalere. Har fått låne en Klipsch senter til helgen og skal bli spennende å høre den spille. Syntes dere Klipsch sine sentere spiller bra og tror dere de vil fungere godt med Celestion front høytalere eller vil dere anbefale meg en annen senter? Er student så må oppgradere steg for steg og er derfor uaktuelt å oppgradere front høytalere nå.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har som regel en ganske egen lydsignatur med tanke på diskant og er ikke så lett å kombinere med andre høyttalere. Uheldig hvis du hører stor forskjell på lyden i frontene og senter fordi lyden ofte beveger seg frahøyttaler til høyttaler i frontrekka. Test det før du kjøper og sett på en film eller demo hvor lyden beveger seg rundt i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Perminow. Fikk med meg Klipsch senteren hjem i går og brukte gårsdagen på å sette den opp og se ett par filmer. Må si meg godt fornøyd med hvordan den passer sammen med mine Celestion F-38 fronter. Var litt overasket over hvor godt det lød sammen for å være ærlig, men det krevde en del kalibrering.
    Ser du har KEF høytalere Perminow, hvordan er lyden i disse høytalerene? Har snust litt på å kjøpe meg Kef C6LCR senter sammen med Kef C1 som bakhøytalere istedenfor Klipsch. Disse koster jo litt mindre og ettersom jeg har hørt har de mer den "britiske" lyden som Celestion også har. Noen som har noen meninger om jeg burde gå for det KEF oppsettet eller velge Klipsch, noen ulikheter med noen av de eller er det kun smak og behag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele oppsettet mitt er forøvrig:

Tv: LG 42LG5010
    BD spiller: Samsung BD-P1500
    Reciever: Pioneer VSX-1015-S
    Spillkonsoll: PS3

Fronthøytalere: Celestion F38
    Bak- og senter høytalere: Pioneer ( som nå skal kastes langt til skogs! )
    Sub: Får nok bass ut av frontene når de er bi-amped.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en KEF senter etter litt om og men.. Klipsch`en hørtes bra ut, men klangen i KEF senteren passet bedre til front høytalerene mine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •