Jamo X870 vs Dynavoice M65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo X870 vs Dynavoice M65

Da er velget av høyttalere koket ned til disse to alternativene. Jamoene er brukt og selger skal ha 3000kr for de. M65 blir isåfall nye og kommer på 3100kr med frakt. Er kanskje litt skeptisk på Jamoene pga designet, men samtidig så tror jeg faktisk at jeg syns de er litt kul 8) Har dog hørt litt lite om de.

M65 vet jeg er et sikkert valg. Mye skryt og lav pris frister veldig. Hadde egentlig bestemt meg for m65 men så dukket Jamoene opp her i Bergen til ca samme pris og da ble jeg selvsagt nysgjerrig.
    Om det har noen betydning så har jeg en Cav av-2086.

Hva anbefaler dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at de jamoene vant en test i lyd og bilde for noen år siden, over blandt annet patos basic 500 som havnet som nr2. jeg hadde basic 500 på den tiden så jeg vet hva de er gode for, og hvis jamo spiller bedre så vet jeg hva jeg ville valgt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres interessant ut. Kanskje litt stiv pris? 3000kr for noen 6 år gamle høyttalere som kostet 5500,- ny?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. sikker på at de ikke kostet mer enn 5500,-? trodde de kostet rundt 8k jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skrev på mail at han ga 5500,- for de. Kan vel like gjerne linke til annonsen. Ser at bildet i annonsen har noen "gull-håndtak" på fronten. Diverse andre bilder på nettet har ikke dette. Noen peil på hva dette skyldes?
    Jamo X870 i lag med Onkyo TX-DS484 til salgs | FINN torget

Edit: Nå først i ettertid så ser jeg at disse gull-håndtakene bare tetter hullene til høyttaler dekslene. Føler meg litt små-dum nå ja

Edit2: Da var det visst en liten missforståelse mellom meg og selger. De kostet visst 5500 pr stk, noe som tilsvarer 11.000,-. Med tanke på at de er 6 år gamle så tenker jeg at det er en grei pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest litt rundt på nettet og lagt merke til at de har fått litt kritikk, altså X870. Dette er derimot i forhold til andre høyttalere til 10.000kr.
    Det store spørsmålet i bunn og grunn er om disse vil spille bedre enn mine nåværende CV ve-15? Tenker ikke på bedre/mer bass nødvendigvis, men bedre lyd generelt sett.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et par slike før, og de er helt grei... men ikke til den prisen, jeg betalte 3999,- for noen NYE fra Expert i januar 2004!

Lydmessig synes jeg de er innestengt i toppen og bassen opplevde jeg som unøyaktig og romlete. Men de tåler en fest eller to :-) PS! De GULE håndtakene er bare stygg og jeg vet egentlig ikke hvilken funksjon de er tiltenkt. Husk å sjekk at de medfølgende spiksene (skrudd fast i en brakett, som så er skrudd i kabinettet) følger med hvis du vurderer et kjøp, og for all del PRUT! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om noen andre høyttalere som du ville anbefalt istedenfor? Helst rundt 3000 og brukt er ingen hindring.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos,Patos og Patos.
    Helst kansje noen av de gamle seriene, de nye har jeg hørt mye tull om.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos ja. Kjøpte et par Patos 310 og en Nad 320bee til dama. Låter greit det, men blir litt for lite bass syns jeg. Hvilke Patos ville du anbefalt?

Ser på noen PSB Image T65 på nettet. Gode høyttalere? Kjøper vil ha 5000 el. bud, så hvis jeg vil ha de så legger jeg nok inn et bud på 4000 så kommer jeg å henter de på døra. Selger bor rett opp i skauen her.
    Hva er de evt verdt?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jakv har psb, tror han er ganske fornøyd, men husker hvilken type psb han har...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par Patos Basic 500 vil ikke ha noen problemer med å fylle en middels til stor stue med bass. forutsatt at du har forskerker med litt power. Hadd du kommet over noe i Lyric serien med litt størrelse til en bra pris hadde jo det vært genialt, da disse er litt mer påkostet enn Basic serien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos i den prisklassen har jeg sett på. Vet ikke helt om jeg liker utseende, men det er mindre viktig. Er dårlig med utvalg på bruktmarkedet for å si det mildt.

Foreløbig holder jeg en knapp på PSB. Har også sendt en pm til Jakv, så får vi se om jeg får svar

Noen andre som har noen innspill så er det bare å kjøre på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det gått en del PM fram og tilbake mellom meg og Jakv. Akkurat nå må jeg si det er PSB som frister mest, men bare om jeg får de til 4000. Noen andre forslag til høyttalere? Ny eller brukt spiller ingen rolle, om det er brukt bør de nok befinne seg i Hordaland.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var T65 i hus