Anbefaling av nye høytallere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av nye høytallere.

Hei, er på jakt etter nye eller brukte høytallere som speller bedre og høgere en dei eg har nå.... syns det er litt for lite trykk og er ikkje høgt nok for meg. Det som står i stereobenken nå er ein Nad T741 forforsterker og 2stk Nad 208 effektforsterkere som er brokobla på kvar sin Dali 109, som sliter å holde følge med forsterkerene når eg vrir på volumet. Noen som kan anbefale nåke? er ikkje intrisert i cerwin vega.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa 9.2 - Skal dog en del til å få frem potensialet til disse da men....

Ellers kanskje noe med Klipsch RF83 ?

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris da? Siden du har 109'erne fra før så hadde jo Dali Concent 10 eller B&W DM683 funka fett sikkert. Masse med krefter har du og =)
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Pris da? Siden du har 109'erne fra før så hadde jo Dali Concent 10 eller B&W DM683 funka fett sikkert. Masse med krefter har du og =)
    Hadde tenkt å bruke ein plass rundt ca 10000kr.... er ganske fornøyd med lydkvaliteten til dali 109 men blir for litt for lite lyd når eg guffer på anlegget... noen som har peiling korleis dei dali concent 10 spiller imot gamle 109, rekner med dei spiller mykje finare men spiller dei høgare og kraftigare?`???

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _Magma
    Hadde tenkt å bruke ein plass rundt ca 10000kr.... er ganske fornøyd med lydkvaliteten til dali 109 men blir for litt for lite lyd når eg guffer på anlegget... noen som har peiling korleis dei dali concent 10 spiller imot gamle 109, rekner med dei spiller mykje finare men spiller dei høgare og kraftigare?`???

Klipsch eller Audio Pro Blue Diamond V2 , disse er lettspilt ...
    Audio Pro- Sound of Scandinavia

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel du har mye krefter så noen spesielt lettdreven sak trenger du jo ikke nødvendigvis.

Jeg har hørt mye bra om disse : http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=37
    De kan kjøpes bare de to og da koster de vist 9995,- levert på døra.

Ellers så Har du jo Noen Klipsch på brukten nå : http://avforum.no/avtorget/showprodu...2146&cat=last7
    Selvom det ikke er nødvendig med voldsomt mye effekt hjelper det for kontrollen nedover. koster jo litt mer enn du hadde tenkt men kanskje du kan selge den ene NAD'n om du føler du ikke får bruk for den.
    Klipsch RF serien er bra høytalere det er det ingen tvil om.

JBL trenger heller ikke noe monster forsterker men ligger et par ute http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/42045/cat/12
    Klipsch er nok høyere i kurs hos meg, men for all del bra saker det også.

De tre alternativene her har hvertfall kapasiteten i orden, har ikke hørt de øverste, men Klipsch kan hvertfall låte knallbra.

Når det skal kjøpes brukt er det jo ofte litt relevant hvor i landet du holder til, med mindre du ikke går av veien for å kjøre deg en tur da såklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Vel du har mye krefter så noen spesielt lettdreven sak trenger du jo ikke nødvendigvis.

Jeg har hørt mye bra om disse : http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=37
    De kan kjøpes bare de to og da koster de vist 9995,- levert på døra.

Ellers så Har du jo Noen Klipsch på brukten nå : http://avforum.no/avtorget/showprodu...2146&cat=last7
    Selvom det ikke er nødvendig med voldsomt mye effekt hjelper det for kontrollen nedover. koster jo litt mer enn du hadde tenkt men kanskje du kan selge den ene NAD'n om du føler du ikke får bruk for den.
    Klipsch RF serien er bra høytalere det er det ingen tvil om.

JBL trenger heller ikke noe monster forsterker men ligger et par ute http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/42045/cat/12
    Klipsch er nok høyere i kurs hos meg, men for all del bra saker det også.

De tre alternativene her har hvertfall kapasiteten i orden, har ikke hørt de øverste, men Klipsch kan hvertfall låte knallbra.

Når det skal kjøpes brukt er det jo ofte litt relevant hvor i landet du holder til, med mindre du ikke går av veien for å kjøre deg en tur da såklart.
    Har aldri hørt klipsch høytalerer spille, trur eg må ta meg ein runde å og høre litt rundt på høytallere, det som er synd er når du er på butikk får du aldri guffet skikkligt, det er når du har kjøpt høytalleren og tatt dei med deg heim du finner ut om det er nåke.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må legge til att eg spiller mest trance musikk og 90tals musikk...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal chorus 726 V kan jeg varmt anbefale. lettdrevne høyttalere som leverer mye mer enn man skulle tro. De trykker bedre enn AR 312HO i bassen selv om de bare har 2 6,5 " bassere. disse koster ca 10500,- på hifihuset. men er noe styrt av kursene på euro/dollar.

Om du bor i Oslo området er det mulig å få en demo her hos meg om ønskelig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe
    Spiller du trance og pop så MÅ du høre Klipsch
    Er du bekymret for trykket men ikke liker CV så MÅ du høre Klipsch
    Vil du ha en høytaler som tåler å bli "guffet skikkerlig" så MÅ du høre Klipsch.
    Er ikke ofte jeg tipser noen om å kjøpe uhørt, men er like før i ditt tilfelle
    Hvor holder du til hen sån ca ?

Har aldri hørt klipsch høytalerer spille, trur eg må ta meg ein runde å og høre litt rundt på høytallere, det som er synd er når du er på butikk får du aldri guffet skikkligt, det er når du har kjøpt høytalleren og tatt dei med deg heim du finner ut om det er nåke.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er greie nok cv men syns ikkje spiller så extremt bra,einaste cv 1215 var bra lyd i. + Eg vil ikkje ha noen store kasser i stua.... det går jo ann og kjøpa ein sub seinare for å få opp trykket.. eg helder til i haugesund

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er greie nok cv men syns ikkje spiller så extremt bra,einaste cv 1215 var bra lyd i. + Eg vil ikkje ha noen store kasser i stua.... det går jo ann og kjøpa ein sub seinare for å få opp trykket.. eg helder til i haugesund
    Stemmer nok i forrhold til at 1215 var en av de CVene som spiller penest, jeg syns selv at Klpsch har bedre lydkvalitet enn CV, men om der store kasser eller ikke er jo opp til deg å vurdere: Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Finnes jo i forskjellige størrelser etc, og selvom alle er underholdene i forrhold til størrelsen så er det jo mer å hente av større høytalere.
    Med tanke på de effektforsterkerene du har også så har du jo ikke noe problem med effekten selv til å drive de største klipschene.

Vet ikke hvem som er din nermeste forhandler desverre, men får du deg en demo så finner du nok et brukt par en gang om du vil spare litt penger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dali 909 og consept 10. 909 ene spiller høyere enn consept 10. Ska kjøpe meg Klipsch Rf 83 heller. Ble skuffet når eg bytta ut 909 med consept 10. :-?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sjansespill å anbefale Klipsch på NAD...
    Er visstnok en skikkelig dårlig match iflg mange på forumet.
    Blir vel nødt til å bytte forsterker... Eller vurdere noen andre høyttalere sånn jeg ser det.

QLN Artech kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden eg har vore inne på forumet nå, men har vore og hørt på klipsch rf 83 og syns dei spelte bra i butikken. Får jo ikkje testa det skikkligt når du skal høre på det i butikk.... spiller dei dårligt på nad?

Haddet tenkt å høre på dali consept 10 men vis 909 spiller bedre vil eg heller berre ha dali 109... ser soundgarden har tilbud på jbl studio l880 dei syns eg spiller bra og vett at dei tåler ein del siden ein kompis har slike og han bruker dei på fest kvar helg med bånn gass... JBL Studio L880 GulvstÃ¥ende høyttaler | Soundgarden

Er litt i tvil på ka eg vil kjøpe enten rf 83 til 22000kr eller jbl til 7000k ++ 2 aktive subber er rf83 verd trippel pris....

Noen som har tips....

Sitat Opprinnelig postet av Rubbish
    Har dali 909 og consept 10. 909 ene spiller høyere enn consept 10. Ska kjøpe meg Klipsch Rf 83 heller. Ble skuffet når eg bytta ut 909 med consept 10. :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •