Kabling av to suber!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabling av to suber!

Hei,skal kjøpe meg to suber nå,og det jeg lurer på er hvordan jeg skal kable disse! Den ene blir stående foran,og den adre bak! Kobler jeg til den første suben,så y-splitt videre til nr to. Da kan subkabler ha forskjellig lenger! Eller bør jeg (som jeg tror selv) kjøre y-splitt ut fra fosterker,og bruke to like lange kabler til begge subene,selv om det egentlig ikke er nødvendig pga. avstanden? Tenkte kansje det ble mindre fasefeil med like lange kabler,eller har det ingen betydning?

Takker for svar:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei,skal kjøpe meg to suber nå,og det jeg lurer på er hvordan jeg skal kable disse! Den ene blir stående foran,og den adre bak! Kobler jeg til den første suben,så y-splitt videre til nr to. Da kan subkabler ha forskjellig lenger! Eller bør jeg (som jeg tror selv) kjøre y-splitt ut fra fosterker,og bruke to like lange kabler til begge subene,selv om det egentlig ikke er nødvendig pga. avstanden? Tenkte kansje det ble mindre fasefeil med like lange kabler,eller har det ingen betydning?

Takker for svar:grin:
    kjør y led fra forsterkeren du, lengden betyr ingenting....

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    kjør y led fra forsterkeren du, lengden betyr ingenting....
    Så du mener det ikke har noe å si med lengden altså?
    Så i en tråd om biamping,at man måtte passe på å ha like lange kabler til begge terminaler(er jo forsåvidt naturlig å ha også) for å unngå fasefeil?!
    Tenkte kansje det samme gjelder i dette tilfellet jeg da?
    Men jeg er ganske "grønn" på området,så du har sikkert rett!

Flere??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •